202 İŞLETME (İ.Ö.)

GENEL BİLGİLER
İşletme etkinlikleri; genel ekonomik faaliyetlerin bir organizasyon şeması altında gerçekleştirilmekte olan tedarik, üretim, pazarlama, muhasebe, finansman, yönetim-organizasyon, sayısal yöntemler ve işletme hukuku ile ilgili bir dizi işlem ve süreçlerdir.

Amaçlar
İşletme programının amacı; iş dünyasının her alanında hizmet verebilecek bilgi ve beceri ile donatılmış, ahlaki değerleri benimsemiş, dünya gerçeklerinin farkında olan, yenilikçi, değişime uyum sağlayabilen, iş yaşamının yerel, ulusal ve uluslararası düzeyleri için çağın gereklerine cevap verebilecek işletmeciler yetiştirmektir.


Kabul Koşulları
Öğrencilerin programa kayıt olabilmeleri için bir ortaöğretim diplomasına sahip olmaları, bir de yüksek öğretim kurumlarına yerleştirme sınavından yeterli puan almış olmaları gerekmektedir.

Mezuniyet Koşulları
Öğrencilerin mezun olabilmeleri için Pamukkale Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği'nde mezuniyetle ilgili belirtilen şartları sağlamaları gerekmektedir.

İstihdam Olanakları
İşletme bölümü mezunları için geniş bir iş alanı bulunmaktadır. Kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektörde yer alan şirketler İşletme bölümü mezunları için önemli iş imkânları sunmaktadır.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar İşletme alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Öğrencilerin mezun olabilmeleri için Pamukkale Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği'nde mezuniyetle ilgili belirtilen şartları sağlamaları gerekmektedir.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. DUYGU KOÇOĞLU  dkocoglu@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDoç. Dr. NİLSEN KUNDAKCI  nilsenk@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDoç. Dr. UMUT UYAR  uuyar@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1İşletme biliminin temel fonksiyon ile kavramlarını kavrar ve uygular.
2Teorik alanda edinilen bilgileri iş dünyası ile bağdaştırır.
3Disiplinler arası takım çalışmalarında etkili bir biçimde rol alır ve katılım sağlar.
4Yenilik ve değişime açık işletmecilik bilgi ve becerisi kazanır.
5İş çevrelerinde hukuki ve ahlaki davranışlar ile sosyal sorumluluk ve çevre bilinci kazanır.
6İşletmecilik faaliyetlerinde stratejik karar alır ve uygular.
7İşletmeciliğin güncel yöntem ve teknolojilerini kurumsal bağlamda kullanır.
8Örgütsel ve toplumsal düzlemde kendini iyi ifade eder ve özgüven becerisi kazanır.
9Analitik düşünce bağlamında işletmeciliğin yerel, ulusal ve uluslararası dinamiklerini kavrar.
10İşletmecilikle ilgili muhtemel problemleri tanır, nitel ve nicel yöntemlerle çözer.
11Ülkesine, milletine ve insanlığa yararlı olur.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
Öğrenme İstasyonlarıİstasyonlarda öğrenme, bütün sınıfın her aşamaya (her istasyona) katkı sağlaması yoluyla bir önceki grubun yaptıklarını ileri götürmeyi öğreten öğrenci merkezli bir yöntemdir. İstasyon yöntemi ile dersin işlendiği sınıflarda 3-5 kişilik gruplar oluşturulur. Her gruba bir istasyon şefi ya da gözlemci atanır. Oluşturulan gruplar istasyonlara dağılarak her gittikleri istasyonlarda belli bir süre kalarak görevlerini icra ederler. Bütün grupların, bütün istasyonlarda çalışmaları gerekmektedir. Bütün öğrencilerin görev almaları esastır. İstasyonlarda neden sonuç değişkenlerini yazma, slogan yazma, şiir yazma, hikâye yazma, afiş hazırlama gibi etkinlikler yapılabilir. Çalışmalar sonunda ürünler sergilenir. İstasyon yönteminde öğrencilerin grupla çalışmaları, onların sosyalleşmesine katkıda bulunmaktadır.
Anlam Çözümleme TablolarıAnlam çözümleme tablosu öğrencilerin aktif olarak derse katılmalarını sağlayan bir yöntemdir. Öğrenciler, iki boyutlu bir tablo üzerinde çalışarak öğrenirler. Örneğin, tablonun bir boyutunda hayvanlar diğer boyutunda da besinler yer alıyorsa, öğrenciler hayvanların besin maddelerini (kesişim noktalarında) işaretleyerek öğrenme fırsatı elde ederler.
Kavram KarikatürleriKavramlara ilişkin bilgilerin düşündürücü ve tartışmaya yol açacak şekilde karikatürize edilmesiyle, tartışma ve öğrenme fırsatı yaratmayı ifade eder. Genellikle kavram karikatürlerinde bilgilerin örtük verilmesi ve çelişkilerin sunulması, dikkat çeker ve düşünme fırsatı yaratır.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Mikro ÖğretimBu yöntem öğretmen adaylarının sınıf içindeki üstleneceği rollerini ve sınıfta uygulayacağı davranışlarını tam olarak benimseyip bunları kazanmalarını sağlamayı amaçlasa da, farklı alanlarda yöntemin uygulanması olanaklıdır. Belli başlı becerilerin öğretiminde video ve ses kayıt cihazlarının sunduğu olanakları öğrenme ortamlarına taşımaya olanak sağlar. Öğrenci performansının kaydedilmesi ve elde edilen kaydın çözümlenerek hataların giderilmesi esasına dayanır.
Senaryoya dayalı öğretimÖrnek olaya benzese de, senaryoda kurgusal bir yaklaşım vardır. Konu, kurgunun içine yedirilerek öğrencilere sunulabileceği gibi, öğrencilerin kendi senaryolarını üretmelerine kadar uzanabilir.
Benzetişim (Simülasyon)Gerçekte tehlikeli, erişilmesi zor ve pahalı olan durumları, gerçeğine çok benzeyen modeli üzerinde çalışarak öğrenmeyi ifade eder. Örneğin uçak pilotları ve astronotlar uçaklara ve uzay araçlarına binmeden önce, gerçeğine çok benzeyen sanal ortamlarda uygulama yaparlar. Piyasada kimya deneylerini içeren ve gerçeğine çok benzeyen Kimya Laboratuarı yazılımları mevcuttur. Diğer alanlarda da uygulanması olanaklıdır.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
DeneyDoğal olayları yapay ortamlarda taklit etmek, belirli amaçlara ulaşmak için, belli bir konuyu kavratmak için kurulan belirli düzeneklerle çeşitli bilgiler edinerek, uygulayarak neticelere ulaşmayı ifade eder. Doğa araştırmacıları, bilim insanları, eğitimciler doğayla ilgili bilgileri ve kuramları doğru biçimde kurmak için deney ve gözlem gibi yollara başvururlar. Bu amaçla doğaya ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için var olan bilgi, model, materyal ve araçları okullara taşıyarak öğrencilere gözlem ve uygulama olanağı vermeye çalışırlar. Laboratuardaki deneysel çalışmalar “deneyelim ve görelim” düşüncesine dayalıdır.
Programlı ÖğretimTemelinde öğretimin bireyselleştirilmesi yatar. Programlı öğretim Skinner’in pekiştirme ile ilgili ilkelerinden hareketle ortaya çıkmış olan bireysel bir öğretim tekniğidir. Dayandığı temel ilkeler: küçük adımlar ilkesi, etkin katılım ilkesi, başarı ilkesi, anında düzeltme ilkesi, kademeli ilerleme ilkesi, bireysel hız ilkesi.
Analoji /Metaforla ÖğretimSoyut konu ve kavramları somut nesnelere benzeterek öğrenmeyi sağlayan bir yoldur.
MünazaraMünazara, bir konu üzerinde, belli kural ve yöntemlere uyularak yapılan tartışma türüdür. Münazara, ikişerli veya üçerli iki grup öğrencinin bir fikrin, eylemin veya önerinin taraf ve karşı noktalarını ortaya koymasıdır. Amaç bir konudaki birbirine zıt fikirleri tartışmaktır. Gruplardan birisi işlenecek konuya olumlu, diğeri ise olumsuz yönden savunmalıdır. Münazarada etkili savunmanın önemli olması gibi, belli zaman içinde konuşmak da önemlidir. Bu nedenle konuşmacılara eşit zaman dilimleri verilmelidir. Bu zaman, genellikle 5-15 dakikadır. Öğretmen münazarayı değerlendirmek için sınıfa rehberlik eder.
Altı Şapkalı DüşünmeAltı şapkalı düşünme tekniğinde, bir konuya farklı açılardan bakma esas alınmaktadır. Bireyler aynı olay karşısında farklı düşünme yaklaşımlarını geliştirebileceklerini öğrenirler, empati yeteneğini geliştirirler. Değişik açıdan düşünmelere yer verdiği için ortaya atılan konunun her yönden irdelenip, kararların doğru verilmesine olanak sağlar. Bu teknikte, öğrencilere tartışmaları için bir konu verilir. Her grup farklı renkteki şapkanın gerektirdiği düşünce biçimini ortaya koymaya çalışır. Her grup, tartışılması istenen konuya, kendi başında var olduğunu düşündüğü şapkanın gerektirdiği yönde yaklaşır. Bu tekniğin uygulanmasında önemli olan öğrencilerin kendi görüş ve düşüncelerini tespit etmek değil, bir konuya farklı açılardan bakabilme becerisinin kazanılmasıdır. Öğretmen bu amacın dışına çıkmamalıdır. Şapka renkleri ve temsil ettiği düşünce biçimleri: - Beyaz şapka: (Tarafsızdır). Ortaya konan soruna ilişkin taraf tutmadan net bilgi ve raporlar ortaya koyar. - Kırmızı şapka: (Duygusaldır). Öfke, tutku, duygu, duygusal bir bakış açısını ifade eder - Siyah şapka: (Karamsardır). Olumsuzluklar, riskler, dezavantajları ifade eder. Bir şeyin niçin yapılmayacağını görür. - Sarı şapka: (İyimserdir). Olayların olumlu yönlerine odaklanır; avantajları ve faydalı yönleri düşünür. - Yeşil şapka: (Yaratıcıdır). Olaylara yeni ve farklı çözüm yolları bulmaya çalışır. - Mavi şapka: (Değerlendirici ve karar vericidir). Olayı tüm olası yönleriyle gören ve değişkenleri kontrol altında tutan bir bakış açısıdır. Düşünceler sistematize edilir.
Zıt Panelİki gruptan birinin sadece soru soran, diğerinin ise yanıt veren rollerini üstlenmesi ile olur. Bu teknik ile işlenmiş olan konuların tekrar edilmesi mümkün olmaktadır. Sınıf ikiye ayrılır. Yarısı soru soran yarısı da cevap veren grup içinde yer alır. Uygulamaya geçilmeden önce konuşmaları yönetecek lider seçilir. Her bir bölüm tekrar dört ya da altı kişilik gruplara ayrılır. Soru soracaklar sorularını tespit ederken diğerleri de kendilerine sorulması muhtemel olan sorulara cevap hazırlar. Hazırlık için 15 - 20 dk zaman ayrılır. Sorular cevaplandırılır.
Grup 66Bu teknik, sınıfta oluşturulan altışar kişilik gruplar üzerinde öğrencinin dikkatinin odaklanmasında, ilgilerini çekmek için bir sorun ya da kavramın tanıtıldığı tekniktir. Adını, 6 dakikada verilen bir konuyu, 6 kişilik bir grubun tartışmasından almıştır. Grup sayısı sınıfın mevcuduna göre değişebilir. Gruplar bir dakika içinde bir lider ve sekreter seçerler. Bir dakikanın sonunda, tartışılacak sorun özetlenerek sunulur ve bu zamanla sınırlandırılır. Öğrencilere sorunun en iyi çözümü konusunda bir anlaşmaya varmaları için 6 dakika verilir. Etkinliğin en önemli özelliği, öğrencilerin tartıştıkları konuyu özetleme becerilerini kılavuzlamayı hedeflemesi gereğidir.
Görüş GeliştirmeBu teknik tüm öğrencilerin küçük gruplarla değil, sınıfça katıldıkları bir çalışmadır. Çelişkili, karşıt görüş içeren konular üzerinde gerçekleşen ve eğitsel düşünmeyi, başka görüşlere saygı duymayı öğretmek ve öğrencilerde görüş geliştirmek amacıyla kullanılan bir tartışma tekniğidir. Belirgin çelişkiler ve kutuplaşmış tutumlar içeren konular seçilir. “Kesinlikle Katılıyorum”, “Katılıyorum”, “Kararsızım”, “Katılmıyorum”, “Kesinlikle Katılmıyorum” ifadelerinin yazılı olduğu köşeler oluşturulur ve öğrencilerin savunduğu köşeye geçmeleri istenir. Tartışma sonunda kazanan ya da kaybeden grup yoktur. Gruplar, kişiler başta savundukları görüşü terk edip başka bir görüşe, hatta karşı çıktığı görüşe katılabilir.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
EKNM 103 MATEMATİK - I 3+0 4,5 Zorunlu
ISLE 105 DAVRANIŞ BİLİMLERİ - I 3+0 4,5 Zorunlu
SBKY 101 HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI 3+0 4 Zorunlu
ISLE 103 MUHASEBE - I 3+0 4 Zorunlu
EKON 101 İKTİSADA GİRİŞ - I 3+0 4 Zorunlu
ISLE 111 TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI 2+1 4 Zorunlu
- Yabancı Dil-I 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-I

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
EKNM 104 MATEMATİK - II 3+0 4,5 Zorunlu
ISLE 102 İŞLETMEYE GİRİŞ 3+0 4 Zorunlu
ISLE 106 DAVRANIŞ BİLİMLERİ - II 3+0 4,5 Zorunlu
ISLE 108 BORÇLAR HUKUKU 3+0 4 Zorunlu
ISLE 104 MUHASEBE - II 3+0 4 Zorunlu
EKON 102 İKTİSADA GİRİŞ - II 3+0 4 Zorunlu
- Yabancı Dil-II 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-II

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
EKNM 201 İSTATİSTİK - I 3+0 6 Zorunlu
EKON 209 MAKRO İKTİSAT 3+0 5,5 Zorunlu
ISLE 201 TİCARET HUKUKU - I 3+0 5,5 Zorunlu
ISLE 207 YÖNETİM VE FONKSİYONLARI 3+0 5,5 Zorunlu
ISLE 213 İŞLETME MATEMATİĞİ 3+0 5,5 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - I

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
EKNM 202 İSTATİSTİK - II 3+0 4,5 Zorunlu
ISLE 333 PAZARLAMA İLKELERİ 3+0 5,5 Zorunlu
ISLE 202 TİCARET HUKUKU - II 3+0 5,5 Zorunlu
ISLE 214 YÖNETİM VE ORGANİZASYON TEORİLERİ 3+0 5,5 Zorunlu
ISLE 336 FİNANSAL TABLOLAR ANALİZİ 3+0 5,5 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 1,5 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - II

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ISLE 329 FİNANSAL YÖNETİM - I 3+0 5 Zorunlu
ISLE 301 SAYISAL YÖNTEMLER - I 3+0 5 Zorunlu
ISLE 311 ÜRETİM YÖNETİMİ 3+0 5 Zorunlu
ISLE 315 ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ 3+0 5 Zorunlu
ISLE 309 PAZARLAMA YÖNETİMİ 3+0 5 Zorunlu
- Güz Bölüm Seçmeli 3+3 5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - III 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Güz Bölüm Seçmeli
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - III

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ISLE 330 FİNANSAL YÖNETİM - II 3+0 5 Zorunlu
ISLE 302 SAYISAL YÖNTEMLER - II 3+0 5 Zorunlu
ISLE 308 İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ 3+0 5 Zorunlu
- Bahar Genel Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- Bahar Bölüm Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- Bahar Bölüm Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bahar Bölüm Seçmeli
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bahar Genel Seçmeli
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - IV

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ISLE 401 MALİYET MUHASEBESİ - I 3+0 5 Zorunlu
ISLE 405 PAZARLAMA ARAŞTIRMASI 3+0 5 Zorunlu
ISLE 403 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 3+0 5 Zorunlu
- Güz Bölüm Seçmeli 3+3 5 Seçmeli
- Güz Bölüm Seçmeli 3+3 5 Seçmeli
- Güz Genel Seçmeli 3+1 5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - V 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Güz Bölüm Seçmeli
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Güz Genel Seçmeli
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - V

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ISLE 410 STRATEJİK YÖNETİM 3+0 5 Zorunlu
ISLE 404 ULUSLARARASI PAZARLAMA 3+0 5 Zorunlu
ISLE 402 MALİYET MUHASEBESİ - II 3+0 5 Zorunlu
- Bahar Genel Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- Bahar Bölüm Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- Bahar Bölüm Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - VI 1+8 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bahar Bölüm Seçmeli
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bahar Genel Seçmeli
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - VI


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ           
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ           
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİZ***********
BORÇLAR HUKUKUZ***********
DAVRANIŞ BİLİMLERİ - IZ***********
DAVRANIŞ BİLİMLERİ - IIZ***********
FİNANSAL TABLOLAR ANALİZİZ           
FİNANSAL YÖNETİM - IZ** * ** **
FİNANSAL YÖNETİM - IIZ           
HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARIZ***********
İKTİSADA GİRİŞ - IZ* *       
İKTİSADA GİRİŞ - IIZ***********
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİZ           
İSTATİSTİK - IZ***********
İSTATİSTİK - IIZ***********
İŞLETME MATEMATİĞİZ**** ** ** 
İŞLETMEYE GİRİŞZ***********
KARİYER PLANLAMAZ           
MAKRO İKTİSATZ***********
MALİYET MUHASEBESİ - IZ******* ***
MALİYET MUHASEBESİ - IIZ           
MATEMATİK - IZ**** ** ***
MATEMATİK - IIZ**** ** ***
MUHASEBE - IZ***********
MUHASEBE - IIZ***********
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞZ****** ****
PAZARLAMA ARAŞTIRMASIZ***********
PAZARLAMA İLKELERİZ***********
PAZARLAMA YÖNETİMİZ***********
SAYISAL YÖNTEMLER - IZ           
SAYISAL YÖNTEMLER - IIZ           
STRATEJİK YÖNETİMZ           
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMIZ           
TİCARET HUKUKU - IZ***********
TİCARET HUKUKU - IIZ***********
TÜRK DİLİ - IZ           
TÜRK DİLİ - IIZ           
ULUSLARARASI PAZARLAMAZ           
ÜRETİM YÖNETİMİZ***********
YÖNETİM VE FONKSİYONLARIZ***********
YÖNETİM VE ORGANİZASYON TEORİLERİZ***********
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
AB SOSYAL POLİTİKASIS***********
AB TÜRKİYE İLİŞKİLERİS           
AB VE TÜRKİYE EKONOMİK İLİŞKİLERİS           
AB YAPISI VE POLİTİKALARIS           
AİLE İŞLETMELERİNDE YÖNETİM S           
AKADEMİK TÜRKÇES           
ALMANCA - IS***********
ALMANCA - IIS******
AVRUPA BİRLİĞİ MALİYESİS           
AVRUPA BİRLİĞİNDE TİCARET VE FİNANSMANS           
BANKACILIK YÖNETİMİS           
BİLGİ EKONOMİSİS           
BİLGİ TABANLI YÖNETİMS           
BİLGİ TOPLUMUS           
BİLGİSAYAR AĞLARI VE YÖNETİMİS           
BİLGİSAYAR DESTEKLİ MUHASEBES**    *  **
BİLİŞİM SİSTEMLERİNDE GÜNCEL KONULARS           
BİLİŞİM SİSTEMLERİNDE GÜVENLİKS           
BİLİŞİM TOPLUMUNDA AHLAKS           
BİREYSEL İŞ HUKUKUNUN GÜNCEL SORUNLARIS           
BULANIK MANTIK MODELLERİ VE UYGULMALARIS**** ** ***
CEZA HUKUKUS           
COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİS           
ÇALIŞMA EKONOMİSİS ****   
ÇALIŞMA İLİŞKİLERİ VE ENFORMEL SEKTÖRS           
ÇALIŞMA İLİŞKİLERİ VE SANATS           
ÇALIŞMA YAŞAMI VE TEKNOLOJİS           
ÇALIŞMA YAŞAMINDA SOSYAL UYGUNLUKS           
ÇALIŞMA YAŞAMINDA YAŞ YÖNETİMİS           
ÇALIŞMANIN EKONOMİ POLİTİĞİS           
ÇEVRE VE DOĞAL KAYNAKLAR EKONOMİSİS***********
ÇEVRE VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA S           
ÇİNCE - IS***********
ÇİNCE - IIS********
ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER - IS           
ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER - IIS           
ÇOK ULUSLU ŞİRKETLER VE YABANCI YATIRIMLARS           
DAVRANIŞSAL FİNANSS           
DENETİMS** **** ***
DENİZ HUKUKUS           
DEVLET, TOPLUM VE SOSYAL POLİTİKAS           
DIŞ TİCARETTE DENİZ VE HAVAYOLU OPERASYONUS           
DİJİTAL GİRİŞİMCİLİKS           
DİJİTAL MALİ EKONOMİ VE E-DEVLETS           
DİJİTAL MEDYA VE SİYASAL İLETİŞİMS           
DİJİTAL PAZARLAMAS           
DİNAMİK İKTİSADİ ANALİZS***********
DÜNYA EKONOMİSİS ***       
DÜNYA EKONOMİSİNİN GÜNCEL SORUNLARIS           
E-DEVLET POLİTİKASIS           
E-DEVLET UYGULAMALARIS           
EĞİTİM EKONOMİSİS***********
EĞİTİM PSİKOLOJİSİS           
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMES           
EĞİTİME GİRİŞS           
EKONOMETRİS *** ** ** 
EKONOMETRİ - IIIS           
EKONOMİK BÜTÜNLEŞMELER VE AVRUPA BİRLİĞİS***********
EKONOMİK KALKINMAS           
ELEŞTİREL DÜŞÜNME VE KARAR VERMES           
E-MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİS           
ENDÜSTRİ 4.0 VE DİJİTAL DÖNÜŞÜMS           
ENDÜSTRİ VE ÖRGÜT PSİKOLOJİSİS           
ENDÜSTRİYEL ORGANİZASYONS           
ENERJİ EKONOMİSİS           
ERGONOMİS           
ERP ATÖLYESİS           
E-TİCARETS           
E-TİCARET UYGULAMALARIS           
ETKİNLİK VE VERİMLİLİK ANALİZİS           
FİNANSAL EKONOMETRİS**** ***** 
FİNANSAL EKONOMİS***********
FİNANSAL VERİ ANALİZİS           
FİRMA DEĞERLEMESİS           
FRANSIZCA - IS***********
FRANSIZCA - IIS* ******
GELİR DAĞILIMI VE YOKSULLUKS           
GELİŞMEKTE OLAN PİYASALARS           
GİRİŞİMCİLİK VE İŞ TASARIMIS           
GİRİŞİMCİLİK VE İŞLETMELERDE GELİŞİMS           
GİRİŞİMCİLİK VE ÖRGÜT KÜLTÜRÜS***********
GÖÇ VE ÇALIŞMA HUKUKUS           
GRAFİK VE ANİMASYONS           
GÜNCEL MALI YAKLAŞIMLARS           
HALKLA İLİŞKİLERS***********
HAVACILIK YÖNETİMİS           
HAVAYOLU TAŞIMACILIĞI VE LOJİSTİĞİS           
HAYAL KURMA, YARATICILIK VE GİRİŞİMCİLİKS           
HİZMET PAZARLAMASIS           
İDARE HUKUKUS***********
İKTİSADİ DÜŞÜNCELER TARİHİS***********
İKTİSADİ VE SOSYAL İSTATİSTİKLERS           
İKTİSAT TARİHİS           
İKTİSAT TEORİSİNDE SEÇİLMİŞ KONULARS           
İLERİ İNGİLİZCE - IS***********
İLERİ İNGİLİZCE - IIS***********
İLERİ MUHASEBES           
İNGİLİZCE - IS           
İNGİLİZCE - IIS           
İNOVASYON YÖNETİMİS**** ** ** 
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE ÇALIŞMA PSİKOLOJİSİ YAKLAŞIMIS           
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE UYGULAMALI ÇALIŞMA PSİKOLOJİSİS           
İNTERNET PROGRAMLAMAS           
İNTERNET VE PAZARLAMAS *** ****  
İSPANYOLCA - IS***********
İSPANYOLCA - IIS********  
İSTATİSTİKSEL KALİTE YÖNETİMİS           
İSTATİSTİKSEL KARAR KURAMIS***********
İSTİHDAM VE İŞSİZLİKS           
İŞ HUKUKUS           
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİS           
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HUKUKUS           
İŞ YAŞAMINDA DUYGUSAL ZEKÂ VE LİDERLİKS           
İŞGÜCÜ PİYASASINDA MAKRO ANALİZS           
İŞGÜCÜ PİYASASINDA MİKRO ANALİZS           
İŞLETME FİNANSMANIS           
İŞLETME SERMAYESİ YÖNETİMİS           
İŞLETME STRATEJİLERİS**** ***** 
İTALYANCA - IS******
İTALYANCA - IIS******     
JAPONCA - IS           
JAPONCA - IIS           
KAMU EKONOMİSİS           
KAMU HARCAMALARI HUKUKUS***********
KAMU MALİ DENETİMİS           
KAMU MALİYESİS***********
KAMU PERSONEL YÖNETİMİS           
KAMU POLİTİKASI VE ANALİZİS           
KAMU YATIRIM PROJELERİNİN ANALİZİS           
KAMU YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLARS***********
KARAR ANALİZİS**** ** ** 
KARŞILAŞTIRMALI VERGİ SİSTEMLERİS           
KATEGORİK VERİ ÇÖZÜMLEMESİS***********
KENTLEŞME VE KENT POLİTİKASIS           
KENTSEL EKONOMİS           
KİT'LER VE ÖZELLEŞTİRMES           
KURUMSAL KAYNAK PLANLAMASIS           
KURUMSAL YÖNETİMS           
KURUMSAL YÖNETİM VE SOSYAL SORUMLULUKS           
KÜÇÜK VE ORTA ÖLÇEKLİ İŞLETMELERS           
KÜRESELLEŞME VE EKONOMİK BİRLEŞMELERS***********
LİDERLİK VE MOTİVASYON DAVRANIŞLARIS           
LOJİSTİK PLANLAMA VE MODELLEMES           
MALİ KURUMLAR VE SERMAYE PİYASASIS           
MALİYE POLİTİKASIS***********
MALİYE TARİHİS           
MEKANSAL EKONOMİS           
MODERN POLİTİK İKTİSATS           
MODERN ÜRETİM YAKLAŞIM VE UYGULAMALARIS           
MUHASEBE BİLİŞİM SİSTEMLERİS           
MULTİMEDYA SİSTEMLERİS           
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİS           
NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİS           
OPERASYON YÖNETİMİNDE OYUNLAR VE ÖRNEK OLAYLARS           
OPTİMİZASYONS *** **  * 
OYUN TABANLI BLOK PROGRAMLAMA S           
OYUN TEORİSİ - IS           
OYUN TEORİSİ - IIS           
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİS           
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİS           
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIS           
ÖRGÜTLERDE YÖNETSEL AHLAKS           
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM VE ETKİLİ İLETİŞİM YÖNETİMİS           
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİS           
ÖZEL SİGORTACILIK UYGULAMALARIS           
PANEL VERİ EKONOMETRİSİS***********
PARA TEORİSİ VE POLİTİKASIS***********
PARAFİSKALİTE VE PARAFİSKAL YÜKÜMLÜLÜKLERS           
PARAMETRİK OLMAYAN İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLERS***********
PERAKENDE YÖNETİMİS***********
PERAKENDECİLİKS** ********
PORTFÖY YÖNETİMİS           
PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİS           
PROJE TABANLI GİRİŞİMCİLİKS           
PROJE YÖNETİMİS           
PSİKOLOJİ VE EKONOMIS           
REFAH VE GENEL DENGE TEORİSİS***********
REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİMS           
REKABET HUKUKUS***********
REKABET VE YENİLİK EKONOMİSİS           
RUSÇA - IS******  
RUSÇA - IIS ****  
SAĞLIK EKONOMİSİS           
SATIŞ GÜCÜ YÖNETİMİS           
SATIŞ YÖNETİMİS****** * **
SATRANÇ VE AKIL OYUNLARIS           
SAVUNMA EKONOMİSİS           
SAYISAL ÇÖZÜMLEMES **  ** **
SAYISAL SİSTEMLERS           
SERMAYE PİYASASI VE MALİ KURUMLARS***********
SINIF YÖNETİMİS           
SİVİL HAVACILIĞA GİRİŞS           
SİYASAL PARTİLERS           
SİYASET BİLİMİNE GİRİŞS           
SOSYAL AĞ ANALİZİS           
SOSYAL BİLİMLER İÇİN İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLERS           
SOSYAL DİYALOG VE ENDÜSTRİYEL DEMOKRASİS **** **   
SOSYAL DÜŞÜNCELER VE ÇALIŞMAS           
SOSYAL GÜVENLİK MEVZUATI VE UYGULAMALARIS           
SOSYAL GÜVENLİK SOSYOLOJİSİS           
SOSYAL POLİTİKA TEMELLİ ULUSLARARASI PROJELERS           
SOSYAL POLİTİKA VE SOSYAL GÜVENLİKS           
SOSYAL PSİKOLOJİS           
SOSYAL YARDIM VE HİZMETLERS***********
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK YÖNETİMİS           
SÜREÇ YÖNETİMİS           
ŞİRKETLER MUHASEBESİS******* ** 
TARIM EKONOMİSİS           
TASARIM VE ANİMASYONS           
TAŞIMA HUKUKUS           
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİS           
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ VE LOJİSTİKS           
TEKNOLOJİ VE DEĞİŞİM YÖNETİMİS           
TEKNOLOJİ YÖNETİMİS           
TEKNOLOJİK DÖNÜŞÜMLER VE YAPAY ZEKÂ TEKNİKLERİS           
TOPLAM KALİTE KONTROLÜS******* ***
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİS***********
TOPLU İŞ HUKUKUNUN GÜNCEL SORUNLARIS           
TOPLUMSAL CİNSİYET ÇALIŞMALARINA GİRİŞS           
TOPLUMSAL CİNSİYET VE ÇALIŞMA İLİŞKİLERİS           
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIS           
TÜKETİCİ HUKUKUS***********
TÜRK VERGİ SİSTEMİS***********
TÜRKİYE DE ÇALIŞMA İLİŞKİLERİ TARİHİS           
TÜRKİYE EKONOMİSİS***********
TÜRKİYE İŞ GÜCÜ PİYASASININ UYGULAMALI ANALİZİS           
TÜRKİYE VE AVRUPA BİRLİĞİNDE İŞGÜCÜ PİYASALARININ KARŞILAŞTIRILMALI ANALİZİS           
TÜRKİYE'DE İŞGÜCÜ PİYASASI UYGULAMALARIS           
TÜRKİYE'NİN TOP. YAP. VE SOSYAL PLAN.S ** *      
ULAŞIM SİYASETİ VE SİYASASIS           
ULAŞTIRMA EKONOMİSİ VE ÇEVRES           
ULUSLARARASI FİNANSAL VE EKONOMİK KURUMLARS********** 
ULUSLARARASI FİNANSAL YÖNETİMS           
ULUSLARARASI GÖÇ VE SOSYAL POLİTİKAS           
ULUSLARARASI İKTİSATS           
ULUSLARARASI İLİŞKİLERS           
ULUSLARARASI İŞLETMECİLİKS * **** ** 
ULUSLARARASI PARA EKONOMİSİS           
ULUSLARARASI PARA SİSTEMİ VE AÇIK EKONOMİDE MAKRO EKONOMİ POLİTİKALARIS           
ULUSLARARASI PAZARLAMA KANALLARIS********** 
ULUSLARARASI PERAKENDECİLİKS           
ULUSLARARASI SATIŞLAR VE MÜZAKERELERS           
ULUSLARARASI SOSYAL GÜVENLİKS           
ULUSLARARASI SOSYAL POLİTİKA VE KUR.S           
ULUSLARARASI TİCARET UYGULAMA ATÖLYESİS           
ULUSLARARASI TİCARET VE ÇEVRES           
ULUSLARARASI TİCARET VE VERGİLEMES***********
UTOPYALARS           
UYGULAMALI EKONOMİK ANALİZS           
UYGULAMALI FİNANSAL ANALİZS           
UYGULAMALI İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİS           
UYGULAMALI KARAR BİLİMLERİS           
UYGULAMALI YABANCI DİLS           
UZMAN SİSTEMLER VE UYGULAMA ALANLARIS           
ÜCRET VE İSTİHDAM TEŞVİKİ UYGULAMALARIS           
ÜRETİM SİSTEMLERİS           
VAKA ANALİZİS           
VERGİ CEZA HUKUKUS *  *     *
VERGİ DENETİMİS***********
VERGİ HUKUKU VE UYGULAMASIS           
VERGİ İCRA HUKUKUS           
VERGİ PSİKOLOJİSİS           
VERİ ANALİTİĞİNE GİRİŞS           
VERİ MADENCİLİĞİS           
VERİMLİLİKS * * ** ** 
YAPAY SİNİR AĞLARS           
YATIRIM ANALİZİ VE PÖRTFÖY YÖNETİMİS           
YATIRIM PROJELERİ ANALİZİS***********
YAZILIM PROJE YÖNETİMİS           
YENİLİK VE YARATICILIK YÖNETİMİS           
YEREL YÖNETİMLERDE GÜNCEL KONULARS           
YÖNETİM BİLGİ SİSTEMLERİS**** ** ** 
YÖNETİM BİLİMLERİ İÇİN SOSYAL PSİKOLOJİS           
YÖNETİM EKONOMİSİS           
YÖNETİM MUHASEBESİS** * ** ***
YÖNETİM SİSTEM STANDARTLARIS           
YÖNETİMDE GÜNCEL YAKLAŞIMLARS***********
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASINDA BİLGİSAYAR UYGULAMALARIS           
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi