457 BIÇAKÇILIK VE EL ALETLERİ ÜRETİM TEKNOLOJİSİ

GENEL BİLGİLER
Bölümümüz Bıçakçılık ve El Aletleri üretimi için görev yapacak olan, nitelikli ve donanımlı teknikerlerinin yetiştirildiği bir bölümdür. Bir ön lisans bölümü olması ile beraber özellikle iş açısından pek çok farklı alanda çalışma potansiyeli teşkil eden meslekler arasında gelmektedir. Bıçakçılık ve El Aletleri Üretim Teknolojileri Programı, Malzemelerin üretimini, yapısını, kompozisyonunu ve özelliklerini anlamak, bu özelliklerden yola çıkarak yenilikçi tasarım ürünleri geliştirmek, verimli ve sürdürülebilir üretim planlaması ortaya koymak, kendine özel tasarımlar ile markalaşma kültürünü benimsetme amacını teşkil etmektedir. Bıçakçılık ve El Aletleri üretimi konusunda daha kaliteli ve güvenli bir üretim yapılabilmesi noktasında bölümümüz önemli bir potansiyel teşkil etmektedir. 3+1 Dönemlik bir eğitim kapsamında Bıçakçılık ve El Aletleri Teknolojisi programını okumak isteyen öğrenciler, Bilgisayar Destekli Tasarım, Bilgisayar Destekli Üretim, Malzeme Teknolojisi, Temel Kalıpçılık Teknolojisi, İmalat İşlemleri, Teknik Resim, Makine Elemanları, Girişimcilik ve İnternet ve Pazarlama vb. gibi sektörün ihtiyaçlarına uygun ders içerikleri ile ara eleman değil aranan eleman olabilecek öğrenciler yetiştirmektedir. 2 yıl süresince bu derslerden sorumlu olan öğrenciler, mezuniyet ile beraber Bıçakçılık ve El Aletleri Üretim Teknolojisi ön lisans diploması almaya hak kazanırlar. Programımız kapsamında öğrencilere sağlanan atölye şartları onlara derslerde öğrenmiş oldukları teorik bilgileri pratik hale dönüştürmelerinde yardımcı olmaktadır. Ayrıca belirli aralıklarla fabrikalara yapılan teknik geziler sayesinde programa ait bizzat uygulama alanları ile karşı karşıya kalmaktadırlar. Bölümün hedefi Toplumsal ve sürdürülebilir kalkınma alanlarında disiplinler arası proje iş birlikleriyle öncü, eğitim-öğretim ve bilimsel gelişme alanlarında ulusal ve uluslararası düzeyde tanınan, çağdaş, yenilikçi, güvenilir, saygın ve tercih edilen bir bölüm olmak.

Amaçlar
Sektörün ihtiyaç duyduğu temel bilgi ve becerilere sahip, sektörde karşılaşacak problemlerin tanımlanması veya çözümünde katkı sağlayacak donanımlı teknikerler yetiştirmektir.


Kabul Koşulları
Adayların Lise ve Dengi okul Diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci seçme sınavında yeterli puanı alması veya Meslek Liselerinin aynı bölümlerinden sınavsız geçiş yapmaları mümkündür.

Mezuniyet Koşulları
120 kredilik dersten başarılı olması .Ayrıca 4 dönemin bir döneminde iş yeri eğitimi yapılmaktadır. 3+1 sisteminde öğrencilerimiz dönem okulda ders görecek 1 dönem iş yerlerinde eğitim alacaklardır.

İstihdam Olanakları
Hem kamu hem de özel sektörde Bıçakçılık ve El Aletleri Üretim Teknolojisi mezun olan öğrenciler görev alma hakkı elde edebilmektedir. Bu doğrultuda Bıçakçılık ve El Aletleri Üretim Teknolojisi Teknikeri olarak teknik eleman şeklinde çalışma imkanı sağlanmaktadır. Özellikle makine mühendislerinin tasarımını gerçekleştirdiği makineler konusunda, teknik resim üzerinden çalışmalar gerçekleştirirler. Eğer istek duyulursa bakım ve onarım hizmetlerinde de görev yapan Bıçakçılık ve El Aletleri Üretim Teknolojisi bölümü mezunları, aynı zamanda makine çizimi üzerinden parçaların doğru şekilde yerleştirilmesi için görev alırlar. Bunlara ek olarak edinecekleri zanaat ile düşük bütçeli yatırım ile kendi işlerini kurup bulundukları illerde Bıçakçılık ve El Aletleri Üretimi yapıp iş sahibi olabileceklerdir.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Bıçakçılık ve El Aletleri Üretim Teknolojisi alanında Önlisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
ÖNLİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
120 kredilik dersten başarılı olması .Ayrıca 4 dönemin bir döneminde iş yeri eğitimi yapılmaktadır. 3+1 sisteminde öğrencilerimiz dönem okulda ders görecek 1 dönem iş yerlerinde eğitim alacaklardır.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Mezunların sınavsız olarak Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi 3.sınıfına geçiş yapma hakları vardır. Ek olarak DGS sınavında başarılı oldukları takdirde de örgün öğretimde ilgili lisans programına devam etme imkanları bulunmaktadır.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIÖğr. Gör. EROL BÜKER  ebuker@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIÖğr. Gör. FATİH ILGIN  filgin@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Öğrenme İstasyonlarıİstasyonlarda öğrenme, bütün sınıfın her aşamaya (her istasyona) katkı sağlaması yoluyla bir önceki grubun yaptıklarını ileri götürmeyi öğreten öğrenci merkezli bir yöntemdir. İstasyon yöntemi ile dersin işlendiği sınıflarda 3-5 kişilik gruplar oluşturulur. Her gruba bir istasyon şefi ya da gözlemci atanır. Oluşturulan gruplar istasyonlara dağılarak her gittikleri istasyonlarda belli bir süre kalarak görevlerini icra ederler. Bütün grupların, bütün istasyonlarda çalışmaları gerekmektedir. Bütün öğrencilerin görev almaları esastır. İstasyonlarda neden sonuç değişkenlerini yazma, slogan yazma, şiir yazma, hikâye yazma, afiş hazırlama gibi etkinlikler yapılabilir. Çalışmalar sonunda ürünler sergilenir. İstasyon yönteminde öğrencilerin grupla çalışmaları, onların sosyalleşmesine katkıda bulunmaktadır.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
PProgram yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BEU 101 BIÇAKÇILIK TEKNOLOJİSİ 1 3+1 5 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
GKD 1005 YABANCI DİL 1 - İNGİLİZCE 1 2+0 2 Zorunlu
IMKN 113 MATEMATİK 2+1 4 Zorunlu
MTMM 104 BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKNİK RESİM 2+2 3 Zorunlu
MKN 123 İMALAT İŞLEMLERİ - I 3+1 3 Zorunlu
KRY 201 KARİYER PLANLAMA 2+0 2 Zorunlu
- Bıçakçılık Seçmeli 1 Dönem 2 Grup 2+0 4 Seçmeli
- Bıçakçılık Seçmeli 1 Dönem 1 Grup 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bıçakçılık Seçmeli 1 Dönem 1 Grup
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bıçakçılık Seçmeli 1 Dönem 2 Grup

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BEU 102 BIÇAKÇILIK TEKNOLOJİSİ 2 3+1 3 Zorunlu
MBM 104 BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM 2+1 3 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
GKD 1006 YABANCI DİL 2 - İNGİLİZCE 2 2+0 2 Zorunlu
IOTM 108 MAKİNE ELEMANLARI 3+0 2 Zorunlu
MKN 124 İMALAT İŞLEMLERİ - II 3+1 3 Zorunlu
MBM 328 TOZ METALURJISI 2+0 2 Zorunlu
- Bıçakçılık Seçmeli 2 Dönem 2 Grup 2+0 2 Seçmeli
- Bıçakçılık Seçmeli 2 Dönem 1 Grup 3+0 3 Seçmeli
- Bıçakçılık Seçmeli 2 Dönem 1 Grup 3+0 3 Seçmeli
- Bıçakçılık Seçmeli 2 Dönem 1 Grup 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bıçakçılık Seçmeli 2 Dönem 1 Grup
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bıçakçılık Seçmeli 2 Dönem 2 Grup

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
IMKN 225 BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÜRETİM 3+1 5 Zorunlu
DTC 281 GİRİŞİMCİLİK 3+1 5 Zorunlu
BEU 201 EL ALETLERİ ÜRETİM TEKNOLOJİSİ 3+1 5 Zorunlu
MBM 406 MEZUNİYET TEZİ 1+1 6 Zorunlu
- Bıçakçılık Seçmeli 3 Dönem 1 Grup 3+0 3 Seçmeli
- Bıçakçılık Seçmeli 3 Dönem 1 Grup 3+0 3 Seçmeli
- Bıçakçılık Seçmeli 3 Dönem 1 Grup 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bıçakçılık Seçmeli 3 Dönem 1 Grup

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ISME 200 İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM 5+35 30 Zorunlu
  Toplam 30  


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Seçmeli derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi