Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IKO 643İLKÖĞRETİMDE İLK OKUMA VE YAZMA PROGRAMI GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI1 + 43. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı İlköğretim birinci sınıfında okuma yazma öğretiminin yöntem ve tekniklerini inceleyip hedef kitlenin düzeyine en uygun yöntemi ve uygulama biçimlerini belirlemek
Ders İçeriği Yabancı ana dil eğitimi programlarını (ABD, İngiltere, Fransa, Almanya, Japonya, Çin vb. ülkeler) inceleme. İlk Okuma ve Yazma Öğretimi dersi için  kazanım, araç-gereç, içerik, ana-yardımcı noktalar, eğitim ve sınama durumları, örnek olay hazırlama, uygulama, değerlendirip geliştirme, taslak bir program hazırlama.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Sınıfın düzeyine ve dersin özelliğine uygun materyaller üretir, kullanır.
2Türkçenin ses, hece ve kelime yapılarını bilir ve öğretilmesi için en uygun yöntemi belirler.
3İlkokuma ve yazma öğretiminde kullanılan araç-gereçleri ve bunların kullanımını bilir ve öğretir.
4Türkçenin özelliklerini ve bu özelliklerin ilkokuma - yazma öğretiminde nasıl planlanacağını bilir ve uygular.
5İlkokuma ve yazma öğretiminin amaç ve ilkelerini bilir, çalışmalarını bu bağlamda yürütür.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001 555   444  455
ÖK 002454 444  55555 
ÖK 003 555   544 5 55
ÖK 0045543   444  444
ÖK 0054  4 55 5  555 
Ara Toplam13201817499131717515182414
Katkı344312233313453

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2016-2017 Bahar1FATMA KIRMIZI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IKO 643 İLKÖĞRETİMDE İLK OKUMA VE YAZMA PROGRAMI GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI 1 + 4 1 Türkçe 2016-2017 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. FATMA KIRMIZI fsusar@pau.edu.tr EGT A0201 Dersin Devam Yüzdesi : %90
Amaç İlköğretim birinci sınıfında okuma yazma öğretiminin yöntem ve tekniklerini inceleyip hedef kitlenin düzeyine en uygun yöntemi ve uygulama biçimlerini belirlemek
İçerik Yabancı ana dil eğitimi programlarını (ABD, İngiltere, Fransa, Almanya, Japonya, Çin vb. ülkeler) inceleme. İlk Okuma ve Yazma Öğretimi dersi için  kazanım, araç-gereç, içerik, ana-yardımcı noktalar, eğitim ve sınama durumları, örnek olay hazırlama, uygulama, değerlendirip geliştirme, taslak bir program hazırlama.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 1. Tanışma ve dönem içerinde yapılacak etkinliklere ilişkin açıklamalar
2 İlkokuma yazma sürecinde Dünyada ve Türkiye'de kullanılan Yöntemler
3 Okuma ve yazma çalışmalarına hazır oluşlukla ilgili etmenler(takvim yaşı, beyin başatlığı, görsel ayrım, dikkat, el tercihi, yazma hızı, kalem tutuma vb.)
4 Ses temelli cümle yöntemi ve aşamaları, bitişik eğik yazının özellikleri ve dik temel harflerin özellikleri
5 KURBAN BAYRAMI
6 İlkokuma yazma sürecine okumaya ve yazmaya hazırlık çalışmaları ve örnek etkiliklerin sunumu
7 12. haftalık uyum ve hazırlık kitapları ve öğretmen kılavuz kitabının incelenmesi ve örneklerle tanıtımı
8 Arasınav
9 Yetişkinler için ilkokuma yazma çalışmaları
10 Türkçenin iyi konuşulmadığı bölgelerde ilkokuma yazma süreci ve karşılaşılan sorunlar
11 Yurt dışında iki dilli eğitim çalışmaları (Fakülteler, uygulanan programlar vb.)
12 Disleksi (okuma güçlüğü)ve Okuma güçlüğüne yönelik stratejiler
13 Birinci sınıf öğrencilerinin kelime dağarcığının geliştirilmesi Birinci sınıf öğrencilerinin okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi
14 Hazırlanan makalenin değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları