1 | Öğrenciler toplumlarda görülen sosyal farklılaşmanın çeşitli türlerini ve nedenlerini kavrar. |
2 | Öğrenciler Türk toplumunun cinsiyet, ırk, din, dil, renk, bölge, siyasi görüş, ekonomik durum, meslek ve eğitim düzeyine göre nasıl farklılaştığını açıklar. |
3 | Öğrencilerin toplumsal farklılıkların toplumsal yapının bütünlüğü için bir zenginlik mi, yoksa bir tehdit mi olduğunu değişik açılardan analiz eder. |
4 | Öğrenciler toplumsal farklılıkların toplumsal bütünleşmeye olumlu katkı yapması için hangi koşulların gerekli olduğu konusunda farklı görüşler geliştirir. |
5 | Öğrenciler Türk toplumunda var olan farklılaşmaların doğurduğu toplumsal çatışmaların eğitim yoluyla nasıl toplumsal dayanışmaya dönüştürüleceği konusunda uygun teorik ve pratik çözüm yolları geliştirir. |
6 | Öğrencilerin mevcut ulusal düzeyde toplumsal farklılaşma ve toplumsal bütünleşmenin eğitimle ilişkisi konusunda yazılmış bilimsel makaleleri eleştirel bir bakış açısıyla tarayarak onlar hakkında kendi görüş ve değerlendirmesini içeren bilimsel bir rapor hazırlar. |
7 | Öğrenciler hazırlamış oldukları eğitimle ilgili araştırma projelerini sınıfa sunmada bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılmasına yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. |