DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IKO 660FEN EĞİTİMİNDE YAPILANDIRMACILIK VE ÖĞRETİM TASARIMLARI3 + 03. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders katılımcılara öğretimi inceleyerek öğrenenlerin öğrenme şekillerini anlama olanağı sağlar. ders kapsamına yönelik mevcut araştırma ve uygulama kurallarına uygun etkili olduğu düşünülen çağdaş yapılandırmacı öğretim stratejileri ile ilgili literatür incelenecektir. bu sayede katılımcılar bilginin doğası ve gerçekler hakkında sahip oldukları inançların ya da dünya görüşlerinin kendi öğrenme ve öğretme stratejilerinde nasıl etkili olduğunu değerlendirme olanağı bulacaklardır. ayrıca proje tabanlı öğrenme/öğretme, araştırmaya dayalı öğrenme gibi temel öğretim yaklaşımları incelenecek ve tartışılacaktır.
Ders İçeriği
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-
1-
1-
1-

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 01               
Ara Toplam               
Katkı000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2015-2016 Bahar1ZEHA YAKAR

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  IKO 660 Dersin Adı:  FEN EĞİTİMİNDE YAPILANDIRMACILIK VE ÖĞRETİM TASARIMLARI
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2015-2016 Bahar
Öğretim Elemanı :  DOÇENT ZEHA YAKAR E-Posta :  zyakar@pau.edu.tr İç Hat: 
Ders Yeri EGT A0010,
Amaç : Bu ders katılımcılara öğretimi inceleyerek öğrenenlerin öğrenme şekillerini anlama olanağı sağlar. ders kapsamına yönelik mevcut araştırma ve uygulama kurallarına uygun etkili olduğu düşünülen çağdaş yapılandırmacı öğretim stratejileri ile ilgili literatür incelenecektir. bu sayede katılımcılar bilginin doğası ve gerçekler hakkında sahip oldukları inançların ya da dünya görüşlerinin kendi öğrenme ve öğretme stratejilerinde nasıl etkili olduğunu değerlendirme olanağı bulacaklardır. ayrıca proje tabanlı öğrenme/öğretme, araştırmaya dayalı öğrenme gibi temel öğretim yaklaşımları incelenecek ve tartışılacaktır.
İçerik :
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Öğretme ve Öğrenme için Yapılandırmacı Yaklaşım
2 Öğretme ve Öğrenme için Yapılandırmacı Yaklaşım
3 Öğretme ve Öğrenme için Yapılandırmacı Yaklaşım
4 Radikal Yapılandırmacılık
5 Radikal Yapılandırmacılık
6 Sosyal Yapılandırmacılık
7 Sosyal Yapılandırmacılık
8 Bilginin Yapılandırılması ve Grup Öğrenme
9 Yapılandırmacılık: Fen Laboratuvarları ve Fen Sınıfları
10 Öğretmen Öğrenmelerinde Yapılandırmacı Yaklaşım
11 Fen Öğretmenleri ve Yapılandırmacı Uygulamalar
12 Fen Öğretmenleri ve Yapılandırmacı Uygulamalar
13 Fen Sınıflarında Yapılandırmacı Yaklaşım ve Öğretim Tasarımları
14 Fen Sınıflarında Yapılandırmacı Yaklaşım ve Öğretim Tasarımları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2021 PAU