DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IKO 658OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DEĞERLER EĞİTİMİ3 + 03. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Değer kavramı, değer kavramının önemi, değer eğitiminde uygulananan temel eğitim yaklaşımları, okul öncesi eğitimde değerleri eğitiminin önemi, okul öncesi eğitimde uygulanan değerler eğitim programlarının incelenmesi ve değerler eğitimine ilişkin eğitim uygulamaları.
Ders İçeriği
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
3Değer eğitiminin özelliklerini kavrar.
2Değerlerin yaşamdaki yerini açıklar.
4Değer eğitimine ilişkin araştırmaları analiz eder
1Değer kavramını açıklar
5Okul öncesi eğitimde değerlerle ilgili eğitim uygulamaları oluşturur.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 014 3 4   5      
ÖK 024 3 4   5      
ÖK 034 3 4   5      
ÖK 045 45555 55455 5
ÖK 055555555 5555555
Ara Toplam2251810221010 251091010510
Katkı414242205222212

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2014-2015 Güz1EMEL TOK

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  IKO 658 Dersin Adı:  OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DEĞERLER EĞİTİMİ
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2014-2015 Güz
Öğretim Elemanı :  DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ EMEL TOK E-Posta :  etok@pau.edu.tr İç Hat: 
Ders Yeri EGT A0138,
Amaç : Değer kavramı, değer kavramının önemi, değer eğitiminde uygulananan temel eğitim yaklaşımları, okul öncesi eğitimde değerleri eğitiminin önemi, okul öncesi eğitimde uygulanan değerler eğitim programlarının incelenmesi ve değerler eğitimine ilişkin eğitim uygulamaları.
İçerik :
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Değerler kavramı ve Tarihi
2 Değerler eğitiminin özellikleri ve uygulanması
3 Değerler eğitiminin özellikleri ve uygulanması
4 Dünyada ve Türkiye'de Değerler Eğitimi
5 Dünyada ve Türkiye'de Değerler Eğitimi
6 Dünyada ve Türkiye'de Değerler Eğitimi
7 Değerler eğitimi ile ilgili araştırmaların incelenmesi
8 Değerler eğitimi ile ilgili araştırmaların incelenmesi
9 Değerler eğitimi ile ilgili araştırmaların incelenmesi
10 Okul Öncesi Eğitimde Değerler eğitimine ilişkin program geliştirme
11 kul Öncesi Eğitimde Değerler eğitimine ilişkin program geliştirme
12 kul Öncesi Eğitimde Değerler eğitimine ilişkin program modeli geliştirme
13 Projenin sunumu
14 Proje sunumu
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2021 PAU