DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IKO 646FEN EĞİTİMİNDE GELENEKSEL VE ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI3 + 03. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı; fen eğitiminde kullanılan geleneksel ve alternatif (yenilikçi ve güncel) ölçme ve değerlendirme yaklaşımları konularında teorik bilgiler sunmaktır.
Ders İçeriği Çoktan seçmeli testler, doğru yanlış soruları, eşleştirme soruları, tamamlama soruları, kısa cevaplı yazılı yoklamalar, uzun cevaplı yazılı yoklamalar, soru-cevap gibi geleneksel değerlendirme yöntemlerinin yanında, performans değerlendirme, ürün seçki dosyası, rubrik, kavram haritaları, Vee diyagramları, yapılandırılmış grid gibi öğrenme ürünlerinin yanında süreci de değerlendiren ölçme ve değerlendirme yöntemleri işlenecektir. Ayrıca yapılandırmacı yaklaşım çerçevesinde geleneksel ve alternatif ölçme değerlendirme teknikleri karşılaştırılarak faydalılıkları tartışılacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Klasik ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin fen eğitiminde uygulamalarını açıklar ve uygun örnekler verir.
2Yenilikçi ve güncel ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin fen eğitiminde uygulamalarını açıklar ve uygun örnekler verir.
3Performans ve süreç değerlendirme yaklaşımlarına uygun değerlendirme uygulamaları tasarlar
4Klasik (Geleneksel) ve Güncel (Yenilikçi) ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin fen eğitiminde kullanımı açısından farklılıklarını bilir ve açıklar
5Alternatif (yenilikçi) ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının fen eğitimi ve öğretimi açısından avantajlarını bilir ve vurgular
6Alternatif (yenilikçi) ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının öğrencilerin öğrenmeleri açısından faydalarını bilir ve vurgular
7Yapılandırıcı yaklaşım çerçevesinde fen eğitiminde klasik ve alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini karşılaştırır ve faydalarını vurgular
8Alternatif (Güncel, Yenilikçi) yaklaşımlara uygun ölçme ve değerlendirme teknikleri ve süreçleri tasarlar ve uygular

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 01524244354555434
ÖK 02554245354343323
ÖK 03252232243343222
ÖK 04442332445424222
ÖK 05552233455423333
ÖK 06545434555555333
ÖK 07444245354343323
ÖK 08455434555555333
Ara Toplam343428212729293835323131232023
Katkı444334454444333

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


Seçili dönemde ders açılmamıştır.

T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2021 PAU