Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IKO 623TÜRK EĞİTİMİNİN MODERNLEŞME TARİHİ3 + 03. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı 18.yy’dan II.Dünya Savaşı’na kadar Türkiye’de modern eğitimin gelişimini kavrayabilme.
Ders İçeriği Modernleşme kavramı, Osmanlıda batılılaşma düşüncesinin ortaya çıkışı, Lale Devrinden Cumhuriyet’e kadar olan süreçte (Lale Devri, III.Selim, II.Mahmud, I ve II. Meşrutiyet dönemleri) modern Türk eğitiminde düşünsel ve kurumsal gelişim, Atatürk’ün eğitim, bilim görüşü ve reformları, 1938-1945 arasında Cumhuriyet Türkiyesinde modern eğitimin gelişimi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Türkiye’de batılılaşma hareketinin başlamasına neden olan koşulları açıklar.
2Türk modernleşmesinde eğitim alanındaki felsefi ve kurumsal gelişmelerin mahiyetini açıklar.
3Tanzimat’ın eğitimde reform anlayışını ve çabasını değerlendirir.
4İlköğretimden Yüksek öğretime (ibtidailer, rüşdiyeler, idadiler, sultaniler, Darülfünun, mesleki ve teknik okullar) mutlakıyet ve Meşrutiyet dönemlerindeki gelişmeleri analiz eder.
5Cumhuriyet’e intikal eden eğitim sorunlarını tahlil edebilme kabiliyeti kazanır.
6Mustafa Kemal Atatürk’ün eğitim ve bilim görüşünü açıklar.
7Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin mimarı Mustafa Kemal Atatürk’ün modern eğitim kurumlarının kuruluşu ve gelişimindeki rolünü açıklar.
81921 Maarif Kongresinin Türk eğitim tarihindeki önemini açıklar.
9Tevhid-i Tedrisat’ın Modern Türk eğitim sistemindeki yerini tayin eder.
10Cumhuriyet Döneminin ilk, orta ve yüksek öğretim politikalarını analiz eder.
11Cumhuriyet Döneminin ilk, orta ve yüksek öğretim kurumlarının gelişimini açıklar.
12Cumhuriyet dönemi eğitimcilerinin görüşlerini ve Türk eğitim tarihindeki yerini değerlendirir.
13Toplumsal kaynaklardan yararlanmasını bilir.
14Ulusal ve küresel düzeydeki sosyal sorunları eleştirel bir bakış açısıyla ele alır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 0015454435 2 44332
ÖK 0025545544 4 54444
ÖK 0035455554 3 43344
ÖK 0045554554 4 44345
ÖK 0055455555 4 54444
ÖK 0065555555 5555555
ÖK 0075555555 5555555
ÖK 0085444445 4444544
ÖK 0095444343 4 53433
ÖK 0105454554 4454444
ÖK 0115554454 4454444
ÖK 0125444443 3344343
ÖK 0135545554 4445455
ÖK 0145544555 4555455
Ara Toplam70636462646460 54346458555857
Katkı555455404254444

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2016-2017 Bahar1MİTHAT AYDIN
Detay 2015-2016 Bahar1MİTHAT AYDIN
Detay 2015-2016 Güz1MİTHAT AYDIN
Detay 2014-2015 Güz1MİTHAT AYDIN
Detay 2013-2014 Güz1MİTHAT AYDIN
Detay 2012-2013 Güz1MİTHAT AYDIN
Detay 2011-2012 Güz1MİTHAT AYDIN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IKO 623 TÜRK EĞİTİMİNİN MODERNLEŞME TARİHİ 3 + 0 1 Türkçe 2016-2017 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. MİTHAT AYDIN maydin@pau.edu.tr EGT A0124 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç 18.yy’dan II.Dünya Savaşı’na kadar Türkiye’de modern eğitimin gelişimini kavrayabilme.
İçerik Modernleşme kavramı, Osmanlıda batılılaşma düşüncesinin ortaya çıkışı, Lale Devrinden Cumhuriyet’e kadar olan süreçte (Lale Devri, III.Selim, II.Mahmud, I ve II. Meşrutiyet dönemleri) modern Türk eğitiminde düşünsel ve kurumsal gelişim, Atatürk’ün eğitim, bilim görüşü ve reformları, 1938-1945 arasında Cumhuriyet Türkiyesinde modern eğitimin gelişimi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Osmanlıda batılılaşma hareketi hazırlayan koşullar
2 19.yüzyılda Osmanlıda eğitim tartışmaları
3 Osmanlı’da batı tarzında askeri ve sivil okulların ortaya çıkışı
4 Tanzimat dönemi eğitim politikaları ve eğitim kurumları
5 II.Abdülhamid döneminde modern eğitimin yaygınlaştırılması
6 II.Meşrutiyet döneminde düşünsel ve kültürel gelişmeler
7 II.Meşrutiyet döneminde eğitim
8 Arasınav
9 Atatürk’ün Eğitim ve bilim görüşü
10 1921 Maarif Kongresi ve Tevhid-i Tedrisat
11 Atatürk döneminde eğitimde reform
12 Atatürk döneminin Türk modernleşmesindeki yeri ve önemi.
13 Türk eğitim tarihinde köy enstitüleri.
14 1938-1945 yılları arasında Türkiye’de eğitim.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
1-Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi M.Ö.1000-M.S.2009, Pegem Akademi, Ankara,2009. Türkçe
2-Hasan Ali Koçer, Türkiye’de Modern Eğitimin Doğuşu (1773-1923), Ankara, 1987. Türkçe
3-İsmail Doğan, Türk Tarihinin Ana Evreleri/ Kurumlar, Kişiler, Söylemler, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2010. Türkçe
4-Cavit Binbaşıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Türk Eğitim Tarihi, Anı Yayınevi, Ankara, 2009.Türkçe
5-Carte V. Findley, Modern Türkiye Tarihi/İslam, Milliyetçilik ve Modernlik 1789-2007, Timaş,İstanbul, 2011.Türkçe
6-Niyazi Berkes, Türkiye’de Çağdaşlaşma, Haz: Ahmet Kuyaş, Yapı Kredi yayınları, 3.Baskı, İstanbul, 2002.Türkçe
7-Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, Türk Tarih Kurumu Yayınları, 7.Baskı Anakara, 1998.Türkçe
8-Şerif Mardin, Türk Modernleşmesi-Makaleler 4, İletişim Yayınları, 8.Baskı, İstanbul, 2000.Türkçe
9-Erik jan Zürcher, Modernleşen Türkiye, Çev: Yasemin Saner Gönen, İletişim Yayınları, 10.Baskı, İstanbul, 2001. Türkçe
10-Cumhuriyet’e Devreden Düşünce Mirası,-Tanzimat ve Meşrutiyet’in Birikimi, c.1, İletişim Yayınları, 4.Baskı, İstanbul, 2002.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları