DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IKO 663TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR3 + 02. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı Türkçe öğretimi çalışmalarında gereksinim duyulan, son yıllarda alan yazında sıkça yer alan çağdaş yaklaşımları tanımaktır. Ana dil öğretiminde temel kavramlar, Türkçe öğretiminin amaçları, bu alanda karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri, Türkçe öğretiminin temel beceri alanları, Türkçe derslerinde kullanılan ölçme değerlendirme tekniklerine ilişkin genel bir bakış kazandırıldıktan sonra dil öğretimine ilişkin çağdaş yaklaşımlar incelenir. Dünyada dil öğretim yaklaşımlarının tarihçesi kapsamında davranışçı dil öğretim yaklaşım ve yöntemleri tanınır. Buna bağlı olarak dilbilgisi yaklaşımı, kelime yaklaşımı, kültür yaklaşımı, doğal yöntem ve doğrudan öğretim yöntemi üzerinde tartışmalar ve değerlendirmeler yapılır.
Ders İçeriği
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-
1-
1-
1-

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 01               
Ara Toplam               
Katkı000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Bahar1FATMA SUSAR

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  IKO 663 Dersin Adı:  TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2018-2019 Bahar
Öğretim Elemanı :  PROFESÖR FATMA SUSAR E-Posta :  fsusar@pau.edu.tr İç Hat: 
Ders Yeri EGT A0201,
Amaç : Bu dersin temel amacı Türkçe öğretimi çalışmalarında gereksinim duyulan, son yıllarda alan yazında sıkça yer alan çağdaş yaklaşımları tanımaktır. Ana dil öğretiminde temel kavramlar, Türkçe öğretiminin amaçları, bu alanda karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri, Türkçe öğretiminin temel beceri alanları, Türkçe derslerinde kullanılan ölçme değerlendirme tekniklerine ilişkin genel bir bakış kazandırıldıktan sonra dil öğretimine ilişkin çağdaş yaklaşımlar incelenir. Dünyada dil öğretim yaklaşımlarının tarihçesi kapsamında davranışçı dil öğretim yaklaşım ve yöntemleri tanınır. Buna bağlı olarak dilbilgisi yaklaşımı, kelime yaklaşımı, kültür yaklaşımı, doğal yöntem ve doğrudan öğretim yöntemi üzerinde tartışmalar ve değerlendirmeler yapılır.
İçerik :
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %90
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma ve dönem içerisinde yapılacak olan çalışmaların kararlaştırılması
2 Disleksi ve okuma güçlüklerine ilişkin stratejiler
3 Yaratıcı yazma ve teknikleri (örnek bir uygulama yaptırılacak)
4 Okuma türleri ve okuduğunu anlama stratejileri
5 KURBAN BAYRAMI
6 Metinlerarası okuma
7 Yazma türleri ve yazma becerisini geliştirmek için yapılması gerekenler
8 Ara sınav
9 Konuşma türleri ve yazma becerisini geliştirmek için yapılması gerekenler
10 Dinleme türleri ve dinleme stratejileri
11 Dil eğitiminde görsel okuma ve görsel sunu çalışmaları
12 Yurt dışında iki dilli eğitim modelleri
13 Hızlı okuma ve hızlı okuma teknikleri
14 Hazırlanan makalenin değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2021 PAU