DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IKO 654ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE DEĞERLENDİRME3 + 02. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Gelişimsel değerlendirmenin kuramsal temelleri, çocuklarda gelişimsel değerlendirmeye yönelik olarak araçlar (gözlem formları, derecelendirme ölçekleri, kontrol listeleri, portfolio vb) geliştirilmesi ve standart araçların uygulanması
Ders İçeriği
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Ölçme ve değerlendirme ile ilgili kavramları tanımlar.
2Erken çocukluk dönemindeki formal ve informal değerlendirmeyi açıklar
3Erken çocukluktaki alternatif değerlendirme yöntemlerini açıklar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 01555 444 5454 44
ÖK 0244444444 555555
ÖK 03   4545 5545   
Ara Toplam9998131213410141414599
Katkı333344413555233

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2015-2016 Bahar1NESRİN IŞIKOĞLU

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  IKO 654 Dersin Adı:  ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE DEĞERLENDİRME
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2015-2016 Bahar
Öğretim Elemanı :  PROFESÖR NESRİN IŞIKOĞLU E-Posta :  nisikoglu@pau.edu.tr İç Hat: 
Ders Yeri EGT A0139,
Amaç : Gelişimsel değerlendirmenin kuramsal temelleri, çocuklarda gelişimsel değerlendirmeye yönelik olarak araçlar (gözlem formları, derecelendirme ölçekleri, kontrol listeleri, portfolio vb) geliştirilmesi ve standart araçların uygulanması
İçerik :
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Okul Öncesi Eğitiminin tarihsel temelleri ve felsefesi
2 Okul öncesi eğitimin güncel temelleri
3 Türkiye’de okul öncesi eğitiminin gelişimi Türkiye’ de kullanılan erken çocukluk eğitim modelleri Ev ve kurum merkezli eğitim, mobil anaokulları
4 Farklı Ülkelerde okul öncesi eğitimi (Almanya, Amerika, İngiltere, İtalya, Hollanda, Hindistan, Japonya, Kanada)
5 Bir Çocuk Büyüyor:Emile
6 Farklı okul öncesi eğitim modelleri Montessori modeli
7 Head Start
8 VİZE I
9 Yapılandırıcılık; DAP
10 Reggio Emilia Modeli
11 High Scope
12 Waldorf
13 Çok kültürlülük ve önyargısız eğitim
14 Piramit Yaklaşımı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2021 PAU