DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IKO 630PROBLEME DAYALI FEN ÖĞRETİMİ3 + 02. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı; Bilimsel problemlerin varlığı, PDÖ nün tanımı, PDÖ nün etkililiği, PDÖ yü etkileyen faktörler, PDÖ nün fen eğitimi programındaki yeri ve önemini öğrencilere kavratmak.
Ders İçeriği Probleme dayalı öğrenmenin tanımı, Probleme dayalı öğrenmenin etkililiği ve gerekliliği, Probleme dayalı öğrenmenin yolları, senaryolar üretme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Fen Öğretiminde probleme dayalı öğrenmenin önemini kavrar.
2Fen öğretiminde probleme dayalı öğrenmenin etkililiğini bilir.
3Fen öğretiminde probleme dayalı öğrenme yollarını tanır.
4Fen öğretiminde probleme dayalı öğrenme yollarına yönelik ders planları hazırlar.
5Öğrenciler senaryo yazma tekniğini öğrenir.
6Fen eğitiminde proje tabanlı ve probleme dayalı öğrenmenin farkını ortaya koyar.
7Fen derslerinde senaryonun önemini bilir.
8Hazırladığı ders planını sunar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 015  545 555555  
ÖK 0255 545 555555  
ÖK 0354 545 55555454
ÖK 0455 545 555554 5
ÖK 0554 545 55555 5 
ÖK 06 5          545
ÖK 07 5          45 
ÖK 08            5  
Ara Toplam2528 252025 2525252525321914
Katkı340333033333422

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2015-2016 Bahar1BİLGE CAN

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  IKO 630 Dersin Adı:  PROBLEME DAYALI FEN ÖĞRETİMİ
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2015-2016 Bahar
Öğretim Elemanı :  PROFESÖR BİLGE CAN E-Posta :  bilgecan@pau.edu.tr İç Hat: 
Ders Yeri EGT A0009,
Amaç : Bu dersin amacı; Bilimsel problemlerin varlığı, PDÖ nün tanımı, PDÖ nün etkililiği, PDÖ yü etkileyen faktörler, PDÖ nün fen eğitimi programındaki yeri ve önemini öğrencilere kavratmak.
İçerik : Probleme dayalı öğrenmenin tanımı, Probleme dayalı öğrenmenin etkililiği ve gerekliliği, Probleme dayalı öğrenmenin yolları, senaryolar üretme.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Fen Öğretiminde probleme dayalı öğrenmenin önemini kavrar
2 . Fen öğretiminde probleme dayalı öğrenmenin etkililiğini bilir.
3 . Fen öğretiminde probleme dayalı öğrenme yollarını tanır.
4 ÖÇ4. Fen öğretiminde probleme dayalı öğrenme yollarına yönelik ders planları hazırlar.
5 Öğrenciler senaryo yazma tekniğini öğrenir.
6 vize
7 Fen eğitiminde proje tabanlı ve probleme dayalı
8 Fen derslerinde senaryonun önemini bilir.
9 Fen derslerinde problem çözme oturumlarını tasarlayabilir.
10 epistemoloji ve pdö
11 felsefi temelleri
12 senaryo sunumu
13 uygulaması
14 final
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Boud, D. Ve Feletti, G.(Eds). (1997). The Challenge of problem based learning. London: Kogan Page, Türkçe
Albanese, M. (2000).Problem based learning: Why curricula are likely to show little effect on knowledge and clinical skills. Medical Education.Türkçe
Norman, G ve Schmidt, H. (2000). Effectiveness of problem based learning curricula: Theory, practice and paper darts. Medical Education.Türkçe
Açıkgöz, Ü.K. (2002). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2021 PAU