DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IKO 627İLKÖĞRETİMDE TÜRKÇE PROGRAMI GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI (1.-5. SINIF1 + 42. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin amacı, Türkçe programını tanıyarak, programın vizyonu; temel yaklaşımları; genel özellikleri ve Türkçe öğretiminin temel ilkelerine ilişkin bilgi sahibi olmaktır. Sınıf öğretmenliğinde Türkçe dersinin dinleme, konuşma, okuma yazma, görsel okuma ve görsel sunu öğretim alanlarını tanıyarak bu alanlarda örnek etkinlikler düzenleme ve değerlendirmeler yapmaktır. Yapılandırıcı yaklaşıma göre öğrenme öğretme sürecinin ayrıntılı bir analizini yaptırmaktır. Süreç içerisinde öğrenenlerin metinler arası okuma, metin türleri, çağdaş okuma yaklaşımları, güncel konuşma ve yazma türlerini tanıyarak bu alanlara farkındalık oluşturmalarını sağlamaktır. Türkçe öğretiminde 1.-5. sınıflarda kullanılan çağdaş yöntem ve tekniklere ilişkin araştırmalar yaparak bunlara ilişkin uygulamalar yapabilmektir. Bir öğretim alanı olarak sınıf öğretmenliğinde Türkçe öğretimine yönelik olarak alan yazın taramaları yapılarak akademik çalışmalara ilişkin farkındalık yaratmak ve yeni akademik araştırma başlıkları belirlemektir. Belirlenen başlıklar üzerinden makale taslağı oluşturularak bilimsel çalışmalara bir başlangıç yaptırmaktır.
Ders İçeriği Yabancı ana dil eğitimi programlarını (ABD, İngiltere, Fransa, Almanya, Japonya, Çin vb. ülkeler) inceleme. Türkçe dersi için  kazanım, araç-gereç, içerik, ana-yardımcı noktalar, eğitim ve sınama durumları, örnek olay hazırlama, uygulama, değerlendirip geliştirme, taslak bir program hazırlama.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çağdaş okuma yaklaşımlarını bilimsel bir bakışla değerlendirir.
2Çağdaş konuşma türlerine ilişkin uygulamalar yapar.
3Türkçe öğretiminde son yapılan çalışmaları da dikkate alarak yeni çalışma konuları belirler.
4Metinler arası okuma sürecine ilişkin değerlendirmeler yapar.
5Türkçe öğretiminde bir makale taslağı hazırlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 01 444555  55554 
ÖK 024554  4555 5555
ÖK 03355    544   44
ÖK 044  4  5 5 554 4
ÖK 05 55    5 44 444
Ara Toplam1119191255141514181415181717
Katkı244211333433433

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Bahar1FATMA SUSAR

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  IKO 627 Dersin Adı:  İLKÖĞRETİMDE TÜRKÇE PROGRAMI GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI (1.-5. SINIF
Saat (T+P) : 1 + 4   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2018-2019 Bahar
Öğretim Elemanı :  PROFESÖR FATMA SUSAR E-Posta :  fsusar@pau.edu.tr İç Hat: 
Ders Yeri EGT A0201,
Amaç : Dersin amacı, Türkçe programını tanıyarak, programın vizyonu; temel yaklaşımları; genel özellikleri ve Türkçe öğretiminin temel ilkelerine ilişkin bilgi sahibi olmaktır. Sınıf öğretmenliğinde Türkçe dersinin dinleme, konuşma, okuma yazma, görsel okuma ve görsel sunu öğretim alanlarını tanıyarak bu alanlarda örnek etkinlikler düzenleme ve değerlendirmeler yapmaktır. Yapılandırıcı yaklaşıma göre öğrenme öğretme sürecinin ayrıntılı bir analizini yaptırmaktır. Süreç içerisinde öğrenenlerin metinler arası okuma, metin türleri, çağdaş okuma yaklaşımları, güncel konuşma ve yazma türlerini tanıyarak bu alanlara farkındalık oluşturmalarını sağlamaktır. Türkçe öğretiminde 1.-5. sınıflarda kullanılan çağdaş yöntem ve tekniklere ilişkin araştırmalar yaparak bunlara ilişkin uygulamalar yapabilmektir. Bir öğretim alanı olarak sınıf öğretmenliğinde Türkçe öğretimine yönelik olarak alan yazın taramaları yapılarak akademik çalışmalara ilişkin farkındalık yaratmak ve yeni akademik araştırma başlıkları belirlemektir. Belirlenen başlıklar üzerinden makale taslağı oluşturularak bilimsel çalışmalara bir başlangıç yaptırmaktır.
İçerik : Yabancı ana dil eğitimi programlarını (ABD, İngiltere, Fransa, Almanya, Japonya, Çin vb. ülkeler) inceleme. Türkçe dersi için  kazanım, araç-gereç, içerik, ana-yardımcı noktalar, eğitim ve sınama durumları, örnek olay hazırlama, uygulama, değerlendirip geliştirme, taslak bir program hazırlama.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %90
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 1. Tanışma ve dönem içi yapılacak olan çalışmaların kararlaştırılması
2 2. Hızlı okuma ve hızlı okuma teknikleri (Sunum şeklinde gerçekleştirilecektir.)
3 3. Okuma güçlükleri ve Okuma güçlüğüne ilişkin stratejiler (Sunum şeklinde gerçekleştirilecektir.)
4 4. Okuma güçlükleri ve Okuma güçlüğüne ilişkin stratejiler (yurt içi ve yurt dışı makale inceleme)
5 5. İki dilli öğrenme modeli (Sunum şeklinde gerçekleştirilecektir.)
6 6. İki dilli öğrenme modeli (Yurt içi ve yurt dışı makale inceleme)
7 7. KURBAN BAYRAMI
8 8. Metinler arası okuma (yurt içi ve yurt dışı makale inceleme)
9 9. Okuma eğitimi ve okuduğunu anlama stratejileri (yurt içi ve yurt dışı makale inceleme)
10 10. Yaratıcı yazma (yurt içi ve yurt dışı makale inceleme)
11 11. Ekran okuma (yurt içi ve yurt dışı makale inceleme)
12 12. Görsel okuma ve görsel sunu (yurt içi ve yurt dışı makale inceleme)
13 13. Türkçe öğretimi ve içerisinde yer alan ilkokuma yazma programı incelenecek ve programın eksik yönleri ve artı yönleri ortaya konulacak. (Bu çalışma bireysel bir şekilde hazırlanacaktır. Her öğrenci ayrı ayrı kendi sunumunu yapacaktır.)
14 14. Dönem boyunca hazırlanan makale taslağına ilişkin değerlendirme yapılacaktır.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2021 PAU