Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TEG 601TÜRKÇE EĞİTİMİNİN TARİHSEL, YASAL VE KURAMSAL TEMELLERİ: 3 + 01. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Türkçe eğitiminde kullanılan yöntemlerinin tanıtılması ve bu yöntemlerin altyapısını oluşturan kuramsal bilgilerin verilerek öğrencilerde kuram-yöntem ilişkisinin fark ettirilmesi, dil becerilerinin geliştirilmesindeki kuramsal dayanakların ortaya konulması.
Ders İçeriği Türkçe eğitiminde kullanılan yöntemler ve kuramsal temeller
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 001      
Ara Toplam      
Katkı000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler2816
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11010
Alan Çalışması11010
Anabilim Dalı Akademik Etkinliği155
Anabilim Dalı Akademik Etkinliği (Öğrenci)155
Arasınav122
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması14228
Okuma14570
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1NURETTİN ÖZTÜRK
Detay 2021-2022 Bahar1DUYGU UÇGUN
Detay 2021-2022 Güz1DUYGU UÇGUN
Detay 2020-2021 Güz1DUYGU UÇGUN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TEG 601 TÜRKÇE EĞİTİMİNİN TARİHSEL, YASAL VE KURAMSAL TEMELLERİ: 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. NURETTİN ÖZTÜRK nozturk@pau.edu.tr EGT A0318 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Türkçe eğitiminde kullanılan yöntemlerinin tanıtılması ve bu yöntemlerin altyapısını oluşturan kuramsal bilgilerin verilerek öğrencilerde kuram-yöntem ilişkisinin fark ettirilmesi, dil becerilerinin geliştirilmesindeki kuramsal dayanakların ortaya konulması.
İçerik Türkçe eğitiminde kullanılan yöntemler ve kuramsal temeller
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tarihsel Temeller: Eski Türkçe (Köktürk dönemi)
2 Tarihsel Temeller: Eski Türkçe (Uygur dönemi)
3 Tarihsel Temeller: Orta Türkçe (Karahanlı ve Selçuklu dönemi)
4 Tarihsel Temeller: Yeni Türkçe (Osmanlı dönemi)
5 Tarihsel Temeller: Çağdaş Türkçe (Tanzimat ve Meşrutiyet dönemi)
6 Tarihsel Temeller: Çağdaş Türkçe (Cumhuriyet dönemi)
7 Yasal Temeller: Devlet dili olarak Türkçe
8 Ara sınav
9 Yasal Temeller: Hukuk dili olarak Türkçe
10 Yasal Temeller: Öğretim ve bilim dili olarak Türkçe
11 Kuramsal Temeller: Dil edinim kuramları
12 Kuramsal Temeller: Dil öğretimi kuramları
13 Kuramsal Temeller: İkidillilik kuramları
14 Kuramsal Temeller: Çokdillilik
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ahmet Caferoğlu, Türk Dili Tarihi I-II, İstanbul, Enderun Kitabevi, 1984Türkçe
Ahmet Bican Ercilasun, Türk Dili Tarihi, İstanbul, Akçağ Yayınları, 2019Türkçe
Ali Akar, Türk Dili Tarihi, İstanbul, Ötüken Yayınları, 2019Türkçe
Fuzuli Bayat, Türk Dili Tarihi, Çorum, KaraM, 2006Türkçe
Talat Tekin, Türk Dilleri, Ankara, Bilgesu Yayıncılık, 2014Türkçe
Agop Dilaçar, Türk Diline Genel Bir Bakış, Ankara, TDK Yayınları, 2021Türkçe
Aydın Sayılı, Bilim Kültür ve Öğretim Dili Olarak Türkçe, Ankara, TTK Yayınları, 2001Türkçe
Agah Sırrı Levend, Türk Dilinde Gelişme ve Sadeleşme Evreleri, Ankara, TDK Yayınları, 1972 Türkçe
Ali Karamanlıoğlu, Türk Dili, İstanbul, Dergah Yayınları, 1984Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları