Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
INO 614DİL ÖĞRETİMİNDE EĞİTİM PSİKOLOJİSİ3 + 02. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, eğitim psikolojisinin dil öğretimine olan katkısını ve bu katkının boyutlarını incelemektir.
Ders İçeriği Öğretmenler, öğrenme ve eğitim psikolojisi ile ilgili alanyazınlar incelenecek, sadece teori değil uygulama alanında da karşılaşılan sorunların çözülmesi yönünde öneriler üretilecek ve bilişsel gelişim ve dil, kişisel, sosyal ve duygusal gelişim, öğrenci farklılıkları, kültür ve toplum, öğrenme üzerine davranışçı yaklaşımlar, bilişsel yaklaşımlar, karmaşık zihinsel süreçler, sosyal bilişsel ve yapılandırmacı görüşler, motivasyon ve öğrenme çevreleri konuları üzerince durulacak gerekli okuma ve incelemeler yapıldıktan sonra öğrencilerin belirlenen iki konu üzerinde veri toplamaları, bu verileri analiz etmeleri ve raporlaştırmaları istenecektir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenciler, eğitim psikolojisinin dil eğitimindeki rolünü açıklar.
2Öğrenciler çeşitli öğrenme kuramları ile öğretim yöntemleri arasında ilişkiyi kurar ve sınıfiçi yansımalarını tartışır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00155522222454234
ÖK 00255522222554244
Ara Toplam101010444449108478
Katkı55522222554244

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Ödevler71070
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)7642
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Güz1DEVRİM HÖL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
INO 614 DİL ÖĞRETİMİNDE EĞİTİM PSİKOLOJİSİ 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi DEVRİM HÖL devrimh@pau.edu.tr EGT A0309 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin genel amacı, eğitim psikolojisinin dil öğretimine olan katkısını ve bu katkının boyutlarını incelemektir.
İçerik Öğretmenler, öğrenme ve eğitim psikolojisi ile ilgili alanyazınlar incelenecek, sadece teori değil uygulama alanında da karşılaşılan sorunların çözülmesi yönünde öneriler üretilecek ve bilişsel gelişim ve dil, kişisel, sosyal ve duygusal gelişim, öğrenci farklılıkları, kültür ve toplum, öğrenme üzerine davranışçı yaklaşımlar, bilişsel yaklaşımlar, karmaşık zihinsel süreçler, sosyal bilişsel ve yapılandırmacı görüşler, motivasyon ve öğrenme çevreleri konuları üzerince durulacak gerekli okuma ve incelemeler yapıldıktan sonra öğrencilerin belirlenen iki konu üzerinde veri toplamaları, bu verileri analiz etmeleri ve raporlaştırmaları istenecektir.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları