Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKO 560GELİŞİM ÖĞRENME VE UYUM3 + 01. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu derste çocuğun gelişimsel özelliklerinin ve öğrenme süreçlerinin uyum ile ilişkisinin farklı kuramsal çerçevelere göre incelenmesi, dönemlere bağlı olarak ortaya çıkabilecek uyum sorunlarının tespit edilmesi ve bu sorunlar ile nasıl baş edilebileceğinin tartışılması amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği 1. Normallik, anormallik kavramlarının değişik bakış açıları ile ele alınması, 2. Gelişim, öğrenme ve uyumu etkileyen faktörler, 3. Farklı gelişim kuramlarına göre gelişim (Bilişsel Gelişim, Psikososyal Gelişim, Psikoseksüel Gelişim, Ahlak Gelişimi, Ekolojik Yaklaşım-Uri Bronfenbrenner, Bağlanmanın Gelişimi, Young Erken Dönem Uyumsuz Şemaları ve Ebeveynlik Biçimleri vb), 4. Öğrenme kuramları, ilkeleri ve uyum ile ilişkisi, 5. Ekolojik kuram ve uyum, 6. Psikolojik iyi oluş ve uyum, 7. Kişilik kuramları, kişilik bozuklukları ve uyum, 8. İletişim ve uyum, 9. Belli başlı risk durumları ve uyum (İhmal, istismar, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, bağımlılık, boşanma, yas, travma) ile başa çıkma.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Gelişim süreçleri çerçevesinde insanı anlar.
2Gelişim sürecinde ortaya çıkan bireysel farklılıkları algılar.
3Gelişimin nasıl gerçekleştiğini anlar.
4Gelişim süreçlerini dikkate alarak eğitim ve öğretim etkinliklerini düzenler.
5Öğrenmenin doğasını anlar.
6Kuramsal çerçeveler doğrultusunda öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini açıklar
7Alan yazın ışığında uygun öğrenme ortamları düzenler
8Gelişim ve öğrenme ile ilgili kavramsal çerçeveler ışığında bilimsel çalışmalar yapılandırır ve sonlandırır.
9Gelişim ve öğrenme süreçlerine göre uyum davranışlarını değerlendirir.
10Uyumsuz davranışları frak eder ve önlemler alır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07
ÖK 0011254343
ÖK 0021223455
ÖK 0032331124
ÖK 0043221455
ÖK 0052334554
ÖK 0061223434
ÖK 0074552233
ÖK 0082221443
ÖK 0095243432
ÖK 0105334112
Ara Toplam26263126323535
Katkı3333344

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler14684
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)188
Arasınav188
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1MUSTAFA BULUŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKO 560 GELİŞİM ÖĞRENME VE UYUM 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. MUSTAFA BULUŞ mbulus@pau.edu.tr EGT A0141 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu derste çocuğun gelişimsel özelliklerinin ve öğrenme süreçlerinin uyum ile ilişkisinin farklı kuramsal çerçevelere göre incelenmesi, dönemlere bağlı olarak ortaya çıkabilecek uyum sorunlarının tespit edilmesi ve bu sorunlar ile nasıl baş edilebileceğinin tartışılması amaçlanmaktadır.
İçerik 1. Normallik, anormallik kavramlarının değişik bakış açıları ile ele alınması, 2. Gelişim, öğrenme ve uyumu etkileyen faktörler, 3. Farklı gelişim kuramlarına göre gelişim (Bilişsel Gelişim, Psikososyal Gelişim, Psikoseksüel Gelişim, Ahlak Gelişimi, Ekolojik Yaklaşım-Uri Bronfenbrenner, Bağlanmanın Gelişimi, Young Erken Dönem Uyumsuz Şemaları ve Ebeveynlik Biçimleri vb), 4. Öğrenme kuramları, ilkeleri ve uyum ile ilişkisi, 5. Ekolojik kuram ve uyum, 6. Psikolojik iyi oluş ve uyum, 7. Kişilik kuramları, kişilik bozuklukları ve uyum, 8. İletişim ve uyum, 9. Belli başlı risk durumları ve uyum (İhmal, istismar, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, bağımlılık, boşanma, yas, travma) ile başa çıkma.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Temel Kavramlar
2 İnsan nasıl bir varlıktır? Felsefi bir sorgulama ...
3 Çocuklar, aile bireyleri, nerdeyse her birey psikolojik sağlık sorunları yaşıyor ve risk altında
4 Duyarlı anne-baba-öğretmen olmak
5 Normallik, anormallik kavramlarının değişik bakış açıları ile ele alınması
6 Farklı gelişim kuramlarına göre gelişim (Bilişsel Gelişim, Psikososyal Gelişim, Psikoseksüel Gelişim, Ahlak Gelişimi, Ekolojik Yaklaşım-Uri Bronfenbrenner, Bağlanmanın Gelişimi, Young Erken Dönem Uyumsuz Şemaları ve Ebeveynlik Biçimleri vb),
7 Farklı gelişim kuramlarına göre gelişim (Bilişsel Gelişim, Psikososyal Gelişim, Psikoseksüel Gelişim, Ahlak Gelişimi, Ekolojik Yaklaşım-Uri Bronfenbrenner, Bağlanmanın Gelişimi, Young Erken Dönem Uyumsuz Şemaları ve Ebeveynlik Biçimleri vb),
8 Farklı gelişim kuramlarına göre gelişim (Bilişsel Gelişim, Psikososyal Gelişim, Psikoseksüel Gelişim, Ahlak Gelişimi, Ekolojik Yaklaşım-Uri Bronfenbrenner, Bağlanmanın Gelişimi, Young Erken Dönem Uyumsuz Şemaları ve Ebeveynlik Biçimleri vb),
9 Öğrenme kuramları, ilkeleri ve uyum ile ilişkisi
10 Öğrenme kuramları, ilkeleri ve uyum ile ilişkisi
11 Kişilik kuramları, kişilik bozuklukları ve uyum
12 Kişilik kuramları, kişilik bozuklukları ve uyum
13 Belli başlı risk durumları ve uyum (İhmal, istismar, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, bağımlılık, boşanma, yas, travma) ile başa çıkma.
14 Belli başlı risk durumları ve uyum (İhmal, istismar, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, bağımlılık, boşanma, yas, travma) ile başa çıkma.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları