DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKO 616TOPLUM TEMELLİ ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ UYGULAMALARI3 + 02. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu derste, öğrenciler tarafından nitelikli okul öncesi eğitim ve bakım hizmetlerinin geliştirilmesinde rol oynayan ulusal ve uluslararası, resmi ve özel kurum ve kuruluşların tanınması sağlanacaktır. Bu kurum ve kuruluşların gerçekleştirdiği hizmetlerin etkililiği üzerine gerçekleştirilmiş araştırmalar incelenecek ve çıkarımlarda bulunulacaktır. Ayrıca, dezavantajlı çocuklar ve aileleri için nitelikli eğitim hizmetlerinin ulaştırılmasında toplum üyelerini etkileme ve toplum temelli modellerin ve ortaklıkların geliştirilmesine yönelik fikirler üretilmesi için gerekli liderlik ve girişimcilik özelliklerinin ön plana çıkarılması hedeflenmektedir.
Ders İçeriği • Ülkemizde ve dünyada erken çocukluk eğitimi ve bakımı hizmetleri sunan kamu ve özel kurumların tanınması, • Eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanmasına yönelik gerçekleştirilen ulusal ve uluslararası çabaların farkında olunması, • Çocuklara, ailelere ve eğitimcilere daha nitelikli eğitim hizmetlerinin ulaştırılması için resmi ve özel kurumlar, sivil toplum kuruluşları, yerel yönetimler, diğer sektörler ve halkın katılımı ile işbirlikçi çalışma olanaklarının araştırılması, • Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk eğitimine yönelik farklı bakış açılarının ve uygulamalarının ortaya konulması ve yenilikçi fikirler üretilmesine yönelik program, kampanya ve projelerin incelenmesi, • Bölgede erken çocukluk dönemindeki bireyler, aileleri ve eğitimcilerinin ihtiyaçlarının ortaya konduğu araştırmaların incelenmesi; bu ihtiyaçların giderilmesine yönelik olarak hizmet sunan paydaşlardan haberdar olunması; işbirlikçi projeler üretilmesi için kaynakların ve izlenebilecek yolların farkında olunması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Ülkemizde ve dünyada erken çocukluk eğitimi ve bakımı hizmetleri sunan kamu ve özel kurumların tanır.
2Eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanmasına yönelik gerçekleştirilen ulusal ve uluslararası çabaların farkında olur.
3Bölgede erken çocukluk dönemindeki bireyler, aileleri ve eğitimcilerinin ihtiyaçlarının giderilmesine yönelik olarak işbirlikçi proje fikirleri üretir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 013311331135   44
ÖK 02333        55  
ÖK 033311222 45   44
Ara Toplam99525531710 5588
Katkı332122102302233

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  OKO 616 Dersin Adı:  TOPLUM TEMELLİ ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ UYGULAMALARI
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı :  DOÇENT FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN E-Posta :  nkalburan@pau.edu.tr İç Hat: 
Ders Yeri EGT A0144,
Amaç : Bu derste, öğrenciler tarafından nitelikli okul öncesi eğitim ve bakım hizmetlerinin geliştirilmesinde rol oynayan ulusal ve uluslararası, resmi ve özel kurum ve kuruluşların tanınması sağlanacaktır. Bu kurum ve kuruluşların gerçekleştirdiği hizmetlerin etkililiği üzerine gerçekleştirilmiş araştırmalar incelenecek ve çıkarımlarda bulunulacaktır. Ayrıca, dezavantajlı çocuklar ve aileleri için nitelikli eğitim hizmetlerinin ulaştırılmasında toplum üyelerini etkileme ve toplum temelli modellerin ve ortaklıkların geliştirilmesine yönelik fikirler üretilmesi için gerekli liderlik ve girişimcilik özelliklerinin ön plana çıkarılması hedeflenmektedir.
İçerik : • Ülkemizde ve dünyada erken çocukluk eğitimi ve bakımı hizmetleri sunan kamu ve özel kurumların tanınması, • Eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanmasına yönelik gerçekleştirilen ulusal ve uluslararası çabaların farkında olunması, • Çocuklara, ailelere ve eğitimcilere daha nitelikli eğitim hizmetlerinin ulaştırılması için resmi ve özel kurumlar, sivil toplum kuruluşları, yerel yönetimler, diğer sektörler ve halkın katılımı ile işbirlikçi çalışma olanaklarının araştırılması, • Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk eğitimine yönelik farklı bakış açılarının ve uygulamalarının ortaya konulması ve yenilikçi fikirler üretilmesine yönelik program, kampanya ve projelerin incelenmesi, • Bölgede erken çocukluk dönemindeki bireyler, aileleri ve eğitimcilerinin ihtiyaçlarının ortaya konduğu araştırmaların incelenmesi; bu ihtiyaçların giderilmesine yönelik olarak hizmet sunan paydaşlardan haberdar olunması; işbirlikçi projeler üretilmesi için kaynakların ve izlenebilecek yolların farkında olunması.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %80
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanıtımı
2 Toplum ve Yer Temelli Eğitim Tanım, Kapsam, Özellikleri, Amaçları, Yararları
3 Toplum ve Yer Temelli Eğitimin Kuramsal/Felsefi Temelleri
4 Toplum ve Yer Temelli Eğitimin Boyutları
5 Toplum ve Yer Temelli Eğitim ile ilişkili Öğretim Yaklaşımları Proje Temelli Eğitim
6 Toplum ve Yer Temelli Eğitim ile ilişkili Öğretim Yaklaşımları Deneyimsel Öğrenme
7 Toplum ve Yer Temelli Eğitim ile ilişkili Öğretim Yaklaşımları Hizmet Odaklı Öğrenme
8 Toplum ve Yer Temelli Eğitim ile ilişkili Öğretim Yaklaşımları Toplum Temelli Öğrenme
9 Toplum ve Yer Temelli Eğitim ile ilişkili Öğretim Yaklaşımları Sürdürülebilirlik için Eğitim
10 Toplum ve Yer Temelli Eğitim ile ilişkili Öğretim Yaklaşımları Dış mekanda eğitim
11 Uygulama örnekleri
12 Uygulama örnekleri
13 Uygulama örnekleri
14 Genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2021 PAU