Pamukkale Üniversitesi
Üniversite hayatın rehberidir
PAÜ'ye Hoşgeldiniz;
Aday Öğrenci
Öğrencilerimiz
Personelimiz
EN
Eğitim Bilgi Sistemi
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları
DOKTORA
GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
2163 MÜZİK EĞİTİMİ
Ders Bilgileri
Ders Öğrenme Kazanımları
Dersin Program Yeterlilikerine Katkısı
AKTS / İş Yükü Tablosu
Ders Şubeleri
Yazdır
DERS BİLGİLERİ
Ders Kod
Ders Ad
T+U Saat
Yarıyıl
AKTS
MZE 523
KORO EĞİTİMİ VE YÖNETİM TEKNİKLERİ
3 + 0
2. Yarıyıl
7,5
DERS TANIMI
Ders Düzeyi
Doktora
Ders Türü
Seçmeli
Dersin Amacı
•Koro yöneticisinin Koro ve koroların oluşumu konularında kavramsal ve uygulamaya dönük bilgi sahibi olmasını, •Koro eğitimi ve yönetimine ilişkin kavram, ilke ve yöntemleri kazanmasını. •Kazanımlarını, koro eğiticisi ve yöneticisi olarak uygulamasını sağlamak.
Ders İçeriği
Hafta Konu 1 Koro nedir? Koro türleri ve koro oluşumu 2 Koro eğiticisinin özellikleri 3 Koro eğitiminde soluk, ses alıştırmaları 4 Çocuk koroları, repertuarın tanıtılması 5 Çocuk korolarında teknik alıştırmalar 6 Çok sesli korolarda yapısal özellikler, ses grupları 7 Farklı ses gruplarının çalıştırılmasında temel özellikler 8 Örnek dağar oluşturma çalışmaları 9 Koro şefi donanımı, yönetim teknikleri 10 Ölçü ve vuruş teknikleri 11 Çalışılacak eserin gerektirdiği teknik ve müziksel çözümlemenin temelleri 12 Koronun günlük çalışma planlamasında yaklaşımlar 13 Günlük çalışma planı uyarınca, bir koro çalışma programı tasarlama ve uygulama 14 Örnek eserler üzerinde, koro eğitimi ve yönetimine ilişkin kazanımların değerlendirilmesi Kaynaklar Çevik, S. (1999). Koro Eğitimi, Yönetimi ve Teknikleri. Ankara: Yurtrenkleri Yayıncılık. Çevik, S. (2000). Koro Albümü. Ankara: Yurtrenkleri Yayınevi. Eğitim müziği ve klasik koro dağarından örnek eserler.
Ders Ön Koşul
Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul
Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi
Yüz Yüze
DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1
•Koro ve koroların oluşumu konularında kavramsal ve uygulamaya dönük bilgi sahibi olur. •Koro eğitimi ve yönetimine ilişkin kavram, ilke ve yöntemleri kazanır. •Kazanımlarını, koro eğiticisi ve yöneticisi olarak uygular.
DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
No
PY 01
PY 02
PY 03
PY 04
PY 05
PY 06
PY 07
PY 08
ÖK 001
Ara Toplam
Katkı
0
0
0
0
0
0
0
0
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
Sayısı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)
15
3
45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)
15
4
60
Ödevler
5
9
45
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)
1
30
30
Arasınav
1
15
15
Toplam İş Yükü
Dersin AKTS Kredisi
195
7,5
DERS ŞUBELERİ
Dönem seçiniz :
Tüm Dönemler
2024-2025 Güz
2023-2024 Bahar
2023-2024 Güz
2021-2022 Güz
2020-2021 Bahar
2019-2020 Güz
2018-2019 Bahar
2017-2018 Bahar
2017-2018 Güz
Ders Dönemi
Şube No
Dersi Veren Öğretim Elemanı
Detay
2023-2024 Güz
2
AYKUT ÖNDER SARIÇİFTÇİ
Yazdır
Ders Şube Detayları
Dersin Kodu
Dersin Ad
Saat (T+P)
Şube No
Öğretim Dili
Şube Dönemi
MZE 523
KORO EĞİTİMİ VE YÖNETİM TEKNİKLERİ
3 + 0
2
Türkçe
2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı
E-Posta
İç Hat
Ders Yeri
Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi AYKUT ÖNDER SARIÇİFTÇİ
sciftci@pau.edu.tr
MSSF A0015
Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç
•Koro yöneticisinin Koro ve koroların oluşumu konularında kavramsal ve uygulamaya dönük bilgi sahibi olmasını, •Koro eğitimi ve yönetimine ilişkin kavram, ilke ve yöntemleri kazanmasını. •Kazanımlarını, koro eğiticisi ve yöneticisi olarak uygulamasını sağlamak.
İçerik
Hafta Konu 1 Koro nedir? Koro türleri ve koro oluşumu 2 Koro eğiticisinin özellikleri 3 Koro eğitiminde soluk, ses alıştırmaları 4 Çocuk koroları, repertuarın tanıtılması 5 Çocuk korolarında teknik alıştırmalar 6 Çok sesli korolarda yapısal özellikler, ses grupları 7 Farklı ses gruplarının çalıştırılmasında temel özellikler 8 Örnek dağar oluşturma çalışmaları 9 Koro şefi donanımı, yönetim teknikleri 10 Ölçü ve vuruş teknikleri 11 Çalışılacak eserin gerektirdiği teknik ve müziksel çözümlemenin temelleri 12 Koronun günlük çalışma planlamasında yaklaşımlar 13 Günlük çalışma planı uyarınca, bir koro çalışma programı tasarlama ve uygulama 14 Örnek eserler üzerinde, koro eğitimi ve yönetimine ilişkin kazanımların değerlendirilmesi Kaynaklar Çevik, S. (1999). Koro Eğitimi, Yönetimi ve Teknikleri. Ankara: Yurtrenkleri Yayıncılık. Çevik, S. (2000). Koro Albümü. Ankara: Yurtrenkleri Yayınevi. Eğitim müziği ve klasik koro dağarından örnek eserler.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme Yöntemi
Katkı Yüzdesi (%)
Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı
50
Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav
50
Ara Sınav
T+U :
Teorik + Pratik
PY:
Program Yeterlilikleri
ÖK:
Ders Öğrenme Kazanımları
{1}
##LOC[OK]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları