1 | Kalkınma-eğitim-planlama ilişkisini kurar. Sorunlara özgün çözümler üretir. |
2 | Eğitim ekonomisi ve planlaması alanında Türkiye’de yapılmış olan doktora tezlerini ve makaleleri inceler. Özgün eleştiriler getirir. |
3 | . Eğitim ekonomisi ve planlaması alanında diğer ülkelerde yapılan çalışmaları izler ve Türk eğitim sistemine uyarlar. |
4 | Eğitim harcamalarını hesaplar ve diğer ülkelerden örnekler verir. |
5 | Eğitim-insangücü-istihdam dengesine ilişkin çalışmalar yapar ve beyin göçünü irdeler. |
6 | Maliyet-Fayda Analizi ve Maliyet-Etkililik Analizini, eğitim sektöründen ve diğer sektörlerden örneklerle açıklar. Özgün eleştiriler getirir. |
7 | Küresel eğitim endüstrisini araştırır ve Türk eğitim politikasına katkı sağlar. |