Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
EBB 627ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİM UYGULAMALARI3 + 01. Yarıyıl15

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dünyada ortaya çıkan bir olgu olarak çokkültürlü eğitim uygulamalarına ilişkin farkındalık oluşturarak örnek uygulamalar üzerinden karşılaştırmalar yapmak
Ders İçeriği Çokkültürlü eğitim – Dünyada ve Türkiye'de çokkültürlü eğitim uygulamaları
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14684
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)1410140
Ödevler520100
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13636
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






390

15
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1KADRİYE FUNDA NAYİR EKİZ
Detay 2021-2022 Bahar1KADRİYE FUNDA NAYİR EKİZ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
EBB 627 ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİM UYGULAMALARI 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
EGT A0440 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Dünyada ortaya çıkan bir olgu olarak çokkültürlü eğitim uygulamalarına ilişkin farkındalık oluşturarak örnek uygulamalar üzerinden karşılaştırmalar yapmak
İçerik Çokkültürlü eğitim – Dünyada ve Türkiye'de çokkültürlü eğitim uygulamaları
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Derse Giriş
2 Çokkültürlü Eğitime ilişkin Temel Kavramlar
3 Göç ve Eğitim
4 Çokkülürlü Eğitime İlişkin Yasal ve Felsefi Temeller
5 Çokkültürlü Öğretmen Özellikleri
6 Çokkültürlü Okul Yöneticisi Özellikleri
7 Çokkültürlü Sınıf Yönetimi
8 Çokkültürlü Okul Yönetimi
9 Makale İncelemesi
10 Makale İncelemesi
11 Makale İncelemesi
12 Ülke Sunumu
13 Ülke Sunumu
14 Genel Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Barret, M (Ed). (2014). Interculturalism and multiculturalism: similarities and differences, Council of EuropeEnglish
Rothstein, C. ve Trumbull, F. E. (2008). Managing Diverse Classroom, USA.English
Nayir, F. (Ed)(2020). Kültürel Değerlere Duyarlı Eğitim, Ankara : Anı YayıncılıkTürkçe
Gay, G. (2014). Kültürel Değerlere Duyarlı Eğitim (Çev. Ed. Hasan Aydın), Ankara : Anı YayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları