DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
EBB 624İLERİ İSTATİSTİK VE ARAŞTIRMA ETİĞİ3 + 01. Yarıyıl15

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders ile eğitimde ele alınan değişkenlere ilişkin tanımlayıcı istatistikleri hesaplayabilmeleri, hipotez testlerini kullanarak değişkenler arasındaki ilişkileri inceleyebilmeleri ve yorumlayabilmeleri amaçlanmaktadır. Ayrıca derse devam eden öğrencilerin ölçek ve test geliştirmeyle bunları değerlendirme becerilerini arttırmak amaçlanmaktadır
Ders İçeriği İleri istatistiksel kavram ve yöntemler, regresyon, yapısal eşitlik modeli (YEM), meta analiz, araştırma ve etik
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1 İleri istatistiksel kavram ve yöntemlerini öğrenir
2Regresyon, yapısal eşitlik modeli (YEM), meta analiz gibi istatistiksel yöntemleri anlar ve kullanır
3Araştırma ve etik ilişkisini inceler ve anlar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22
ÖK 01                      
ÖK 02                      
ÖK 03                      
Ara Toplam                      
Katkı0000000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14684
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)1410140
Ödevler520100
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13636
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






390

15

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Güz1EREN CAN AYBEK

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  EBB 624 Dersin Adı:  İLERİ İSTATİSTİK VE ARAŞTIRMA ETİĞİ
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2022-2023 Güz
Öğretim Elemanı :  DOÇENT EREN CAN AYBEK E-Posta :  eaybek@pau.edu.tr İç Hat: 
Ders Yeri EGT A0438,
Amaç : Bu ders ile eğitimde ele alınan değişkenlere ilişkin tanımlayıcı istatistikleri hesaplayabilmeleri, hipotez testlerini kullanarak değişkenler arasındaki ilişkileri inceleyebilmeleri ve yorumlayabilmeleri amaçlanmaktadır. Ayrıca derse devam eden öğrencilerin ölçek ve test geliştirmeyle bunları değerlendirme becerilerini arttırmak amaçlanmaktadır
İçerik : İleri istatistiksel kavram ve yöntemler, regresyon, yapısal eşitlik modeli (YEM), meta analiz, araştırma ve etik
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2022 PAU