Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
EBB 617EĞİTİM EKONOMİSİ VE PLANLAMASI3 + 02. Yarıyıl15

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Eğitim talebi ve arzı, eğitim-ekonomi ilişkileri, eğitim ve kalkınma, eğitimin finansmanı, eğitim harcamaları, insan sermayesi ve eğitim yatırımlarının getirileri, eğitimde maliyet-fayda ve maliyet-etkililik analizleri. Dünyada ve Türkiye’de planlamanın tarihsel gelişim süreci, eğitim planlaması yöntemleri (modelleri), eğitim planlaması ve nüfus ilişkisi, eğitim planlaması ve bütçe ilişkisi, eğitim planlamasında kullanılan teknikler, eğitim planlamasında karşılaşılan sorunlar.
Ders İçeriği Eğitim talebi ve arzı, eğitim-ekonomi ilişkileri, eğitim ve kalkınma, eğitimin finansmanı, eğitim harcamaları, insan sermayesi ve eğitim yatırımlarının getirileri, eğitimde maliyet-fayda ve maliyet-etkililik analizleri. Dünyada ve Türkiye’de planlamanın tarihsel gelişim süreci, eğitim planlaması yöntemleri (modelleri), eğitim planlaması ve nüfus ilişkisi, eğitim planlaması ve bütçe ilişkisi, eğitim planlamasında kullanılan teknikler, eğitim planlamasında karşılaşılan sorunlar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Kalkınma-eğitim-planlama ilişkisini kurar. Sorunlara özgün çözümler üretir.
2Eğitim ekonomisi ve planlaması alanında Türkiye’de yapılmış olan doktora tezlerini ve makaleleri inceler. Özgün eleştiriler getirir.
3. Eğitim ekonomisi ve planlaması alanında diğer ülkelerde yapılan çalışmaları izler ve Türk eğitim sistemine uyarlar.
4Eğitim harcamalarını hesaplar ve diğer ülkelerden örnekler verir.
5Eğitim-insangücü-istihdam dengesine ilişkin çalışmalar yapar ve beyin göçünü irdeler.
6Maliyet-Fayda Analizi ve Maliyet-Etkililik Analizini, eğitim sektöründen ve diğer sektörlerden örneklerle açıklar. Özgün eleştiriler getirir.
7Küresel eğitim endüstrisini araştırır ve Türk eğitim politikasına katkı sağlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22
ÖK 0013 35 4   32 4 2 4345 4
ÖK 002445 34 31424   344433 
ÖK 00344  4 1   234     4 4 
ÖK 004   44    3 4 42       
ÖK 0054  4551 14       5   4
ÖK 006335      5 3 445 45   
ÖK 007 4   5 32 34      4 5 
Ara Toplam181513131618264199188888816218128
Katkı3222230113131111123121

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)1410140
Ödevler340120
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12828
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






390

15
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1GÖKHAN TUZCU
Detay 2023-2024 Güz1GÖKHAN TUZCU
Detay 2022-2023 Bahar1GÖKHAN TUZCU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
EBB 617 EĞİTİM EKONOMİSİ VE PLANLAMASI 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN TUZCU gtuzcu@pau.edu.tr EGT A0441 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Eğitim talebi ve arzı, eğitim-ekonomi ilişkileri, eğitim ve kalkınma, eğitimin finansmanı, eğitim harcamaları, insan sermayesi ve eğitim yatırımlarının getirileri, eğitimde maliyet-fayda ve maliyet-etkililik analizleri. Dünyada ve Türkiye’de planlamanın tarihsel gelişim süreci, eğitim planlaması yöntemleri (modelleri), eğitim planlaması ve nüfus ilişkisi, eğitim planlaması ve bütçe ilişkisi, eğitim planlamasında kullanılan teknikler, eğitim planlamasında karşılaşılan sorunlar.
İçerik Eğitim talebi ve arzı, eğitim-ekonomi ilişkileri, eğitim ve kalkınma, eğitimin finansmanı, eğitim harcamaları, insan sermayesi ve eğitim yatırımlarının getirileri, eğitimde maliyet-fayda ve maliyet-etkililik analizleri. Dünyada ve Türkiye’de planlamanın tarihsel gelişim süreci, eğitim planlaması yöntemleri (modelleri), eğitim planlaması ve nüfus ilişkisi, eğitim planlaması ve bütçe ilişkisi, eğitim planlamasında kullanılan teknikler, eğitim planlamasında karşılaşılan sorunlar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Eğitim talebi ve arzı.
2 Eğitim-ekonomi ilişkileri.
3 Eğitim ve kalkınma.
4 Eğitimin finansmanı.
5 Eğitim harcamaları.
6 İnsan sermayesi ve eğitim yatırımlarının getirileri.
7 Eğitimde maliyet-fayda analizi.
8 Eğitimde maliyet-etkililik analizi.
9 Dünyada ve Türkiye’de planlamanın tarihsel gelişim süreci.
10 Eğitim planlamasının yöntemleri (modelleri).
11 Eğitim planlaması ve nüfus ilişkisi.
12 Eğitim planlaması ve bütçe ilişkisi.
13 Eğitim planlamasında kullanılan teknikler.
14 Eğitim planlamasında karşılaşılan sorunlar.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Adem, Mahmut (2008), Eğitim Planlaması, Ankara. Türkçe
Adem, Mahmut (1993), Ulusal Eğitim Politikamız ve Finansmanı, Ankara.Türkçe
Hesapçıoğlu, Muhsin (1994), İnsan Kaynakları Yönetimi ve Ekonomisi, İstanbul.Türkçe
Hesapçıoğlu, Muhsin (2001), İnsan Kaynakları Planlaması, Ankara.Türkçe
Karakütük, Kasım (2012), Eğitim Planlaması, Ankara.Türkçe
Tural, Necla (2002), Eğitim Finansmanı, Ankara.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları