Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
EBB 534EĞİTİMDE ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Küreselleşmenin ve göç olgusunun yoğun olarak yaşandığı günümüzde Küreselleşmenin yoğun olarak yaşandığı günümüzde çokkültürlü eğitime ilişkin bir farkındalık oluşturmak.
Ders İçeriği Çokkültürlü eğitime ilişkin temel kavramlar- Çokkültürlü eğitim uygulamaları-Çokkültürlü eğitim örnekleri
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12222
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2024-2025 Güz1SUNA ÇÖĞMEN
Detay 2024-2025 Güz1RAMAZAN ŞAMİL TATIK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi Öğretim Sistemi
EBB 534 EĞİTİMDE ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK 3 + 0 1 Türkçe 2024-2025 Güz Yüz Yüze
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi SUNA ÇÖĞMEN sunadem@pau.edu.tr EGT A0411 EGT A0445 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Küreselleşmenin ve göç olgusunun yoğun olarak yaşandığı günümüzde Küreselleşmenin yoğun olarak yaşandığı günümüzde çokkültürlü eğitime ilişkin bir farkındalık oluşturmak.
İçerik Çokkültürlü eğitime ilişkin temel kavramlar- Çokkültürlü eğitim uygulamaları-Çokkültürlü eğitim örnekleri
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 İzlence Tanıtımı ve Derse Giriş
2 Çokkültürlülük Kavramının Tanımı
3 Çokkültürlülük Kavramının Kuramsal Çerçevesi
4 Türkiye’de Çokkültürlülük
5 Resmi Tatil
6 Film Analizi ve Tartışma
7 Makale Tartışmaları
8 Ara Sınav
9 Makale Tartışmaları
10 Çokkültürlülü Eğitimin Avantajları ve Dezavantajları
11 Makale Tartışmaları
12 Makale Tartışmaları
13 ABD’de Çokkültürlülük ve Çokkültürlü Eğitim
14 Kanada’da Çokkültürlülük ve Çokkültürlü Eğitim
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Banks, A. J. (2013). Çokkültürlü eğitime giriş. Çev. H. Aydın. Anı Yayıncılık. Türkçe
Demirdağ, S. (2020). Öğrenci çeşitliliği ve çokkültürlü eğitim. Nobel Akademik Yayıncılık.Türkçe
Aslan, S. ve Aybek, B. (2019). Uygulama örnekleriyle çokkültürlü eğitim ve değerler eğitimi. Pegem Akademik Yayıncılık, Ankara.Türkçe
Aydın, H. (2013). Dünyada ve Türkiye’de çokkültürlü eğitim tartışmaları ve uygulamaları. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.Türkçe
Nur, İ., Kale, M. ve Göncü, A. (ed.) (2023). Çokkültürlülük ve okul öncesi eğitim. Vizetek Yayıncılık, Ankara.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları