DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
EYD 514EĞİTİM EKONOMİSİ VE PLANLAMASI3 + 02. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, eğitim ekonomisi ve planlamasına ilişkin temel bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmaktır
Ders İçeriği Eğitim talebi ve arzı, eğitim-ekonomi ilişkileri, eğitim ve kalkınma, eğitimin finansmanı, eğitim harcamaları, insan sermayesi ve eğitim yatırımlarının getirileri, eğitimde maliyet-fayda ve maliyet-etkililik analizleri. Dünyada ve Türkiye’de planlamanın tarihsel gelişim süreci, eğitim planlaması yöntemleri (modelleri), eğitim planlaması ve nüfus ilişkisi, eğitim planlaması ve bütçe ilişkisi, eğitim planlamasında kullanılan teknikler, eğitim planlamasında karşılaşılan sorunlar
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Kalkınma-eğitim-planlama ilişkisini kurar. Sorunlara özgün çözümler üretir
2Eğitim ekonomisi ve planlaması alanında Türkiye’de yapılmış olan doktora tezlerini ve makaleleri inceler. Özgün eleştiriler getirir
3Eğitim ekonomisi ve planlaması alanında diğer ülkelerde yapılan çalışmaları izler ve Türk eğitim sistemine uyarlar
4Eğitim harcamalarını hesaplar ve diğer ülkelerden örnekler verir
5Eğitim-insangücü-istihdam dengesine ilişkin çalışmalar yapar ve beyin göçünü irdeler
6Maliyet-Fayda Analizi ve Maliyet-Etkililik Analizini, eğitim sektöründen ve diğer sektörlerden örneklerle açıklar. Özgün eleştiriler getirir
7Küresel eğitim endüstrisini araştırır ve Türk eğitim politikasına katkı sağlar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19
ÖK 01                   
ÖK 02                   
ÖK 03                   
ÖK 04                   
ÖK 05                   
ÖK 06                   
ÖK 07                   
Ara Toplam                   
Katkı0000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Güz1GÖKHAN TUZCU

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  EYD 514 Dersin Adı:  EĞİTİM EKONOMİSİ VE PLANLAMASI
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2022-2023 Güz
Öğretim Elemanı :  DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ GÖKHAN TUZCU E-Posta :  gtuzcu@pau.edu.tr İç Hat: 
Ders Yeri EGT A0442,
Amaç : Bu dersin genel amacı, eğitim ekonomisi ve planlamasına ilişkin temel bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmaktır
İçerik : Eğitim talebi ve arzı, eğitim-ekonomi ilişkileri, eğitim ve kalkınma, eğitimin finansmanı, eğitim harcamaları, insan sermayesi ve eğitim yatırımlarının getirileri, eğitimde maliyet-fayda ve maliyet-etkililik analizleri. Dünyada ve Türkiye’de planlamanın tarihsel gelişim süreci, eğitim planlaması yöntemleri (modelleri), eğitim planlaması ve nüfus ilişkisi, eğitim planlaması ve bütçe ilişkisi, eğitim planlamasında kullanılan teknikler, eğitim planlamasında karşılaşılan sorunlar
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2022 PAU