DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ADNS 502AİLEDE RUH SAĞLIĞI VE PSİKOPATOLOJİ3 + 02. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Dersin amacı; çocuk ve ergenlerde davranış bozuklukları ve uyum problemleri olarak değerlendirilen davranışların belirlenmesi, istenmeyen davranışları açıklayan yaklaşımlar, davranış bozukluklarını ortadan kaldırmak için uygulanabilecek işlevsel davranış analizlerini yapma, istenmeyen davranışları ortadan kaldırmak için planlar yapma konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Ders İçeriği Normal ve anormallik, çocuklarda normal-anormal davranış ölçütleri, çocuklarda dışa atım bozuklukları, çocuklarda yaygın gelişim bozuklukları (dikkat eksikliği ve hiperaktivite), çocuk kaygı bozuklukları (tikler, ayrılık kaygısı, fobiler v.b.), ergenlik gelişimsel ihtiyaçları, ergenlerde kaygı bozuklukları (OKB ve panik atak), çocuk ve ergenlerde duygu durum bozuklukları, yetişkin psikopatolojisi (kaygı bozuklukları, duygu durum bozuklukları, psikozlar), uyum ve davranış bozukluklarının aile danışmanlığı çerçevesinde değerlendirilmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Davranış bozukluklarının temel kavramlarını tanıyabilme
2Tarihsel süreçte davranış bozukluklarının ele alınış şekillerini kavrayabilme.
3Davranış bozukluklarının konularını tanıyabilme.
4Psikolojik değerlendirme yapmanın ölçülerini kavrayabilme.
5Psikolojik değerlendirme aracılığıyla normal ve anormal davranışları tanıyabilme
6Normal ve anormal davranışları sınıflandırmada yaşanan güçlükleri tartışabilme
7İnsanların davranışlarını normal ve anormal davranışlar çerçevesinde yorumlayabilme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)11444
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)10660
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Bahar1MURAT BALKIS

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  ADNS 502 Dersin Adı:  AİLEDE RUH SAĞLIĞI VE PSİKOPATOLOJİ
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2020-2021 Bahar
Öğretim Elemanı :  PROFESÖR MURAT BALKIS E-Posta :  mbalkis@pau.edu.tr İç Hat: 
Ders Yeri EGT A0412,
Amaç : Dersin amacı; çocuk ve ergenlerde davranış bozuklukları ve uyum problemleri olarak değerlendirilen davranışların belirlenmesi, istenmeyen davranışları açıklayan yaklaşımlar, davranış bozukluklarını ortadan kaldırmak için uygulanabilecek işlevsel davranış analizlerini yapma, istenmeyen davranışları ortadan kaldırmak için planlar yapma konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
İçerik : Normal ve anormallik, çocuklarda normal-anormal davranış ölçütleri, çocuklarda dışa atım bozuklukları, çocuklarda yaygın gelişim bozuklukları (dikkat eksikliği ve hiperaktivite), çocuk kaygı bozuklukları (tikler, ayrılık kaygısı, fobiler v.b.), ergenlik gelişimsel ihtiyaçları, ergenlerde kaygı bozuklukları (OKB ve panik atak), çocuk ve ergenlerde duygu durum bozuklukları, yetişkin psikopatolojisi (kaygı bozuklukları, duygu durum bozuklukları, psikozlar), uyum ve davranış bozukluklarının aile danışmanlığı çerçevesinde değerlendirilmesi.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %70
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Davranış Bozuklukları Psikolojine Bakış
2 Davranış Bozuklukları ile İlgili Temel Kavramlar
3 Davranış Bozuklukları ile İlgili Kuramlara Genel Bakış
4 Çocuk ve Ergen Gelişimine Genel Bakış
5 Dikkat eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu
6 Karşı Gelme Bozukluğu Davranış Bozukluğu
7 Yaygın Gelişimsel Bozukluklar Otistik Bozukluk, Asperger Bozukluğu, Rett Bozukluğu
8 Dışa Atım Bozuklukları Enürezis, Enkoprezis
9 Tik Bozuklukları Tourette bozukluğu ve diğer tik bozuklukları
10 Konuşma Bozuklukları Kekemelik
11 Ayrılık Kaygısı Bozukluğu
12 Anksiyete Bozuklukları
13 Duygudurum Bozuklukları
14 Yeme Bozuklukları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Mustafa ÖZEKES, Çocuklarda ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar, Nobel YayıneviTürkçe
Abnormal Child Psychology, 3rd Edition by Eric J. Marsh & David A.WolfeTürkçe
Mustafa ÖZEKES, Çocuklarda ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar, Nobel YayıneviTürkçe
Abnormal Child Psychology, 3rd Edition by Eric J. Marsh & David A.WolfeTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2022 PAU