DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PDR 610PSİKOPATOLOJİ3 + 02. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin yetişkin psikopatolojisine ilişkin temel kavramları özümseyerek, yetişkin psikopatoloji kapsamında değerlendirilen sorunları ayırt edebilmelerini ve uygun sevk etme becerileri geliştirmelerini sağlamaktır.
Ders İçeriği Dersin Gerekçesi ve Önemi - Dersin Kural ve Gerekleri DSM-IV-TR’ye giriş ve tanı sınıflaması Psikopatolojinin nedenleri ve tedavisine ilişkin kuramsal yaklaşımlar Psikopatolojinin değerlendirilmesi Madde kullanımı ile ilgili bozukluklar Şizofreni ve diğer psikotik bozuklukları Duygudurum bozuklukları Kaygı bozuklukları Somatoform bozukluklar Dissosiyatif Bozukluklar Cinsel bozukluklar ve cinsel kimlik bozuklukları Yeme bozuklukları Kişilik bozuklukları
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Erişkinlerde görülen temel ruhsal bozuklukların klinik belirtilerini açıklayabilme
2Erişkinlerde ruhsal yaklaşım ve psikiyatrik değerlendirmenin temel ilkelerini kavrayabilme
3Erişkinlerde görülen ruhsal davranışların “normal” ve “patolojik” özelliklerini tanıyabilme
4Erişkinlerde görülen ruhsal sorunların tedavisinde genel yaklaşım özelliklerini kavrayabilme.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14570
Ödevler51575
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12424
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)5525
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Bahar1MURAT BALKIS

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  PDR 610 Dersin Adı:  PSİKOPATOLOJİ
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2019-2020 Bahar
Öğretim Elemanı :  PROFESÖR MURAT BALKIS E-Posta :  mbalkis@pau.edu.tr İç Hat: 
Ders Yeri EGT A0215,
Amaç : Bu dersin amacı; öğrencilerin yetişkin psikopatolojisine ilişkin temel kavramları özümseyerek, yetişkin psikopatoloji kapsamında değerlendirilen sorunları ayırt edebilmelerini ve uygun sevk etme becerileri geliştirmelerini sağlamaktır.
İçerik : Dersin Gerekçesi ve Önemi - Dersin Kural ve Gerekleri DSM-IV-TR’ye giriş ve tanı sınıflaması Psikopatolojinin nedenleri ve tedavisine ilişkin kuramsal yaklaşımlar Psikopatolojinin değerlendirilmesi Madde kullanımı ile ilgili bozukluklar Şizofreni ve diğer psikotik bozuklukları Duygudurum bozuklukları Kaygı bozuklukları Somatoform bozukluklar Dissosiyatif Bozukluklar Cinsel bozukluklar ve cinsel kimlik bozuklukları Yeme bozuklukları Kişilik bozuklukları
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %70
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Psikopatolojiye Giriş
2 Anormal Davranışlara Bakış ve Tanılama Sistemleri
3 Kaygı Bozuklukları
4 Kaygı Bozuklukları
5 Kaygı Bozuklukları
6 Duygu Durum Bozuklukları
7 Duygu Durum Bozuklukları
8 Ara Sınav
9 Psikotik Bozukluklar (Şizofreni)
10 Dissosyatif Bozukluklar
11 Kişilik Bozuklukları
12 Kişilik Bozuklukları
13 Kişilik Bozuklukları
14 Yeme Bozuklukları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Alloy, L.B., Acocella, J., Bootzin, R.R.(1996). Abnormal Psychology. Current Perspectives. McGraw-Hill Inc English
Davison, G.C., Neale, J.M. (2004). Anormal Psikolojisi (Çev. Ed: İhsan Dağ), Türk Psikologlar Derneği yayınları No: 29.Türkçe
Nolen-Hoeksema, S. (2008). Abnormal Psychology. Fourth Edition. McGraw-Hill Inc.English
Davey, G. (2008). Psychopathology: Research, Assessment and treatment in clinical psychology. BlackwellEnglish
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2021 PAU