Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
EYD 515EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİĞİ3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı; bilimin işlevleri ve temel niteliklerini tanımak, bilimsel yöntem ve bilimsel araştırmanın temel özelliklerini açıklamak, bilimsel araştırma türlerini sınıflamak, bilimsel araştırma sürecini açıklamak, bilimsel araştırmalarda veri toplama yollarını tanımak, bilimsel araştırmalarda verilerin analiz sürecini açıklamak ve bilimsel araştırma ile etik ilişkisini belirlemektir
Ders İçeriği Ders Tanıtımı, bilimsel araştırmanın temelleri, problemi tanımlama, örnekleme yöntemleri, veri toplama araçları, nicel araştırmalar, nitel araştırmalar, bilimsel araştırmaların raporlaştırılması, bilimsel etik, dersin genel değerlendirilmesi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramları bilir
2Bilimsel araştırma modellerini tanır.
3Nicel araştırmaları bilir
4Nitel araştırmaları bilir.
6Bilim ve etik ilişkisini analiz eder
7Bilimsel etik süreçlerini tanır

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19
ÖK 001                   
ÖK 002                   
ÖK 003                   
ÖK 004                   
ÖK 006                   
ÖK 007                   
Ara Toplam                   
Katkı0000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12222
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2017-2018 Güz1EREN CAN AYBEK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
EYD 515 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİĞİ 3 + 0 1 Türkçe 2017-2018 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. EREN CAN AYBEK eaybek@pau.edu.tr EGT A0431-02 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu dersin genel amacı; bilimin işlevleri ve temel niteliklerini tanımak, bilimsel yöntem ve bilimsel araştırmanın temel özelliklerini açıklamak, bilimsel araştırma türlerini sınıflamak, bilimsel araştırma sürecini açıklamak, bilimsel araştırmalarda veri toplama yollarını tanımak, bilimsel araştırmalarda verilerin analiz sürecini açıklamak ve bilimsel araştırma ile etik ilişkisini belirlemektir
İçerik Ders Tanıtımı, bilimsel araştırmanın temelleri, problemi tanımlama, örnekleme yöntemleri, veri toplama araçları, nicel araştırmalar, nitel araştırmalar, bilimsel araştırmaların raporlaştırılması, bilimsel etik, dersin genel değerlendirilmesi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Giriş
2 Literatür Tarama
3 Bilimsel Araştırmanın Aşamaları ve Değişkenler
4 Araştırma Desenleri
5 Evren ve Örneklem
6 Veri Toplama Araçları
7 Verilerin Toplanması
8 Verilerin Analizi
9 Raporlama
10 Ölçme Aracı Geliştirme / Uyarlama
11 Bilimsel Araştırmalar ve Etik
12 Tartışma - I: Nedensellik
13 Tartışma - II: Akademik Yayıncılık ve Etik Sorunlar
14 Sunum
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Erkuş, A., Davranış Bilimleri için Bilimsel Araştırma Süreci, Seçkin Yayıncılık, (2017 baskısı)Türkçe
Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayıncılık.Türkçe
Karasar, N., Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın.Türkçe
Fraenkel, W., & Wallen, N. Hyun,(2012). How to design and evaluate research in education.English
Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.English
Gall, M. D., Borg, W. R., & Gall, J. P. (1996). Educational research: An introduction, 6th ed. White Plains, NY, England: Longman Publishing.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları