DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
EBB 526YÖNETİMDE İKNA STRATEJİLERİ3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Liderlik etkileme işidir. Liderin takipçilerini etkilemelerinin en önemli yolu liderlerin sahip oldukları ikna kabiliyetidir. Bir okul ya da sınıf lideri olarak öğretmen ve müdürlerin ikna kabiliyetlerini çeşitli yollarla (Çerçeveyi kırma, Yaratıcı Düşünme Formülleri, Fikir Ekimi (İknada Metafor Kullanımı), Konuşma Sanatı (İkna edici bir konuşma yapın), İkna Etme Stratejisinde Tarihe Yön Verenler, İkna Becerisi Yüksek Kişilerin Özellikleri İkna Oyunları) geliştirmek bu dersin amacıdır.
Ders İçeriği Liderlik etkileme işidir (Takipçi olmayı bırakıp bir lider olun) Çerçeveyi kırma (Gözlerinizi dört açın) Yaratıcı Düşünme Formülleri Fikir Ekimi (İknada Metafor Kullanımı) Konuşma Sanatı (İkna edici bir konuşma yapın) İkna Etme Stratejisinde Tarihe Yön Verenler İkna Becerisi Yüksek Kişilerin Özellikleri İkna Oyunları (Etkileme Oyunları)
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İkna edici bir konuşma hazırlayabilme ve sunabilme
2İkna etme stratejilerini kavrama

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19
ÖK 01                   
ÖK 02                   
Ara Toplam                   
Katkı0000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12222
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2017-2018 Güz1ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  EBB 526 Dersin Adı:  YÖNETİMDE İKNA STRATEJİLERİ
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2017-2018 Güz
Öğretim Elemanı :  DOÇENT ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN E-Posta :  zmtanriogen@pau.edu.tr İç Hat: 
Ders Yeri EGT A0432-14,
Amaç : Liderlik etkileme işidir. Liderin takipçilerini etkilemelerinin en önemli yolu liderlerin sahip oldukları ikna kabiliyetidir. Bir okul ya da sınıf lideri olarak öğretmen ve müdürlerin ikna kabiliyetlerini çeşitli yollarla (Çerçeveyi kırma, Yaratıcı Düşünme Formülleri, Fikir Ekimi (İknada Metafor Kullanımı), Konuşma Sanatı (İkna edici bir konuşma yapın), İkna Etme Stratejisinde Tarihe Yön Verenler, İkna Becerisi Yüksek Kişilerin Özellikleri İkna Oyunları) geliştirmek bu dersin amacıdır.
İçerik : Liderlik etkileme işidir (Takipçi olmayı bırakıp bir lider olun) Çerçeveyi kırma (Gözlerinizi dört açın) Yaratıcı Düşünme Formülleri Fikir Ekimi (İknada Metafor Kullanımı) Konuşma Sanatı (İkna edici bir konuşma yapın) İkna Etme Stratejisinde Tarihe Yön Verenler İkna Becerisi Yüksek Kişilerin Özellikleri İkna Oyunları (Etkileme Oyunları)
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %70
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Liderlik etkileme işidir (Takipçi olmayı bırakıp bir lider olun)
2 Çerçeveyi kırma (Gözlerinizi dört açın)
3 Yaratıcı Düşünme Formülleri
4 Yaratıcı Düşünme Formülleri
5 Fikir Ekimi (İknada Metafor Kullanımı)
6 Fikir Ekimi (İknada Metafor Kullanımı)
7 Fikir Ekimi (İknada Metafor Kullanımı)
8 İkna Oyunları (Etkileme Oyunları)
9 Konuşma Sanatı (İkna edici bir konuşma yapın)
10 İkna Etme Stratejisinde Tarihe Yön Verenler
11 İkna Becerisi Yüksek Kişilerin Özellikleri
12 Bilgi üretme süreci(Tümden gelim-Tümevarım)
13 Sunuş
14 Sunuş
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Jay, Heinrichs, Stratejik İkna, Koridor Yayınları Henrik Fexeus, İkna Oyunları, Diyojen Yayınları Başak Tecer, İkna Mühendisliği,Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2022 PAU