Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
EYD 507ÖRGÜTLERDE ETKİLİ İNSAN İLİŞKİLERİ3 + 01. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı insan ilişkileri ve iletişimle ilgili temel kavram ve ilkeler, iletişim süreci ve öğeleri, etkili iletişim becerileri, iletişim engelleri, temel iletişim becerilerinin örgüt içi uygulamalarına giriş niteliğindedir. .
Ders İçeriği Temel Kavramlar, İletişim Süreci ve Öğeleri, İletişim Engelleri, Kişi-İçi İletişim ve Çatışma Kişiler Arası İletişim, Örgüt İçi İletişim ve Çatışma, Kişiler arası İletişim Çatışmaları, Graf Teori,Transaksiyonel Analiz, Örgüt İçi İletişim Çatışmaları ve Başa Çıkma,Empati .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İletişim kavramı ve tanımını bilir, iletişim modelini kavrar.
2İletişimin unsurlarının ve özelliklerinin farkındadır.
3Örgütlerde kişilerarası iletişimi engelleyen etkenlerin (kaynak, kanal, alıcı, vb.) farkındadır.
4Savunma mekanizmalarını bilir.
5İletişimde yaşanan çatışmaların farkındadır.
6İletişim stillerini bilir.
7Etkili dinlemenin öneminin farkındadır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19
ÖK 0011 3 5  24 5 52     
ÖK 0021 5 3  24 5 5      
ÖK 0033 554  42 5 5      
ÖK 0044 553  42 5 52     
ÖK 0053 553  42 5 55     
ÖK 0064 554  3  5 55     
ÖK 0074 543  44 4 55     
Ara Toplam20 332425  2318 34 3519     
Katkı3053400330505300000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2014-2015 Bahar1ABDURRAHMAN TANRIÖĞEN
Detay 2013-2014 Bahar1ABDURRAHMAN TANRIÖĞEN
Detay 2013-2014 Bahar2ABDURRAHMAN TANRIÖĞEN
Detay 2013-2014 Güz1ABDURRAHMAN TANRIÖĞEN
Detay 2013-2014 Güz2ABDURRAHMAN TANRIÖĞEN
Detay 2012-2013 Bahar1ABDURRAHMAN TANRIÖĞEN
Detay 2012-2013 Bahar2ABDURRAHMAN TANRIÖĞEN
Detay 2012-2013 Güz1ABDURRAHMAN TANRIÖĞEN
Detay 2012-2013 Güz3FATMA ÇOBANOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
EYD 507 ÖRGÜTLERDE ETKİLİ İNSAN İLİŞKİLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2014-2015 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ABDURRAHMAN TANRIÖĞEN atogen@pau.edu.tr EGT A0442 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı insan ilişkileri ve iletişimle ilgili temel kavram ve ilkeler, iletişim süreci ve öğeleri, etkili iletişim becerileri, iletişim engelleri, temel iletişim becerilerinin örgüt içi uygulamalarına giriş niteliğindedir. .
İçerik Temel Kavramlar, İletişim Süreci ve Öğeleri, İletişim Engelleri, Kişi-İçi İletişim ve Çatışma Kişiler Arası İletişim, Örgüt İçi İletişim ve Çatışma, Kişiler arası İletişim Çatışmaları, Graf Teori,Transaksiyonel Analiz, Örgüt İçi İletişim Çatışmaları ve Başa Çıkma,Empati .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Örgütler, Yönetim ve Toplam Kalite Yönetimi (Örgüt nedir?, İşletme ve Yönetim Biliminin Evrimi, Yeni Ekonomi, Yeni İşletme Anlayışı)
2 Örgütler, Yönetim ve Toplam Kalite Yönetimi (Örgüt ve Yönetim Biliminde Ana Paradigmalar, Yapısalcı Yaklaşım, İnsan İlişkileri Yaklaşımı, Politik Yaklaşım, Kültürel ve Sembolik Yaklaşım)
3 Toplam Kalite Nedir?
4 Toplam Kalitenin Öncüleri
5 Müşteri Beklentilerini Anlamak: Yöntemler
6 Kurum Kültürü ve Kalite
7 Takım Çalışması ve Kalite
8 Kalite ve Liderlik
9 Arasınav
10 Kalite ve Stratejik Planlama
11 Kalite ve Maliyet İlişkisi
12 Kalite İyileştirme Araçları
13 Kalite Standartları
14 Değişimin Yönetilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Türkçe
Reece, B.L. ve R.Brandt. Effective Human Relations: Personal and Organizational Applications. Eight Ed. Boston: Houghton Mifflin Co. 2002.English
Türkçe
Reece, B.L. ve R.Brandt. Effective Human Relations: Personal and Organizational Applications. Eight Ed. Boston: Houghton Mifflin Co. 2002.English
Türkçe
Reece, B.L. ve R.Brandt. Effective Human Relations: Personal and Organizational Applications. Eight Ed. Boston: Houghton Mifflin Co. 2002.English
Şimşek, Hasan. Toplam Kalite Yönetimi. Ankara:Seçkin Yayınevi, 2007. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları