Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
EYD 501EĞİTİM YÖNETİMDE KURAM VE UYGULAMALARI3 + 01. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, öğrencilerin örgüt ve yönetimle ilgili temel kuram, yaklaşım ve süreçleri anlamalarını sağlamaktır. .
Ders İçeriği Yönetime ilişkin temel kavramlar, yönetim kuramlarının gelişimi, Klasik örgüt kuramları, İnsan İlişkileri Yaklaşımı, Çağdaş yaklaşımlar, örgütsel yapı, bürokratik model, katılımcı işletme modeli, alternatif örgütsel yapı modelleri, toplumsal bir sistem olarak okul, örgüt kültürü. .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Örgüt ve yönetime ilişkin temel kavramları kavrar.
2Klasik Yönetim Kuramlarını ve ilkelerini kavrar.
3Neo-Klasik Yönetim Kuramını ve ilkelerini kavrar
4Çağdaş Yönetim Kuramlarını ve ilkelerini kavrar
5Klasik, Neo-klasik ve Çağdaş yönetim kuramları arasındaki farkları analiz eder.
6Klasik, Neo-klasik ve Çağdaş yönetim kuramlarının okullarda uygulamalarını değerlendirir.
7Örgüt yapılarını analiz eder
8Ability to comprehend the importance of organizational culture.
9Liderlik kuramlarının evrim sürecini analiz eder.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19
ÖK 0015323  3332  3 3    
ÖK 0025323  3332  3 3    
ÖK 0035323  3332  3 3    
ÖK 0045323  3332  3 3    
ÖK 0055323  3332  3 3    
ÖK 0065323  3332  3 3    
ÖK 0075323  3332  3 3    
ÖK 0085323  3332  3 3    
ÖK 0095323  3332  3 3    
Ara Toplam45271827  27272718  27 27    
Katkı5323003332003030000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2014-2015 Bahar1ABDURRAHMAN TANRIÖĞEN
Detay 2013-2014 Bahar1ABDURRAHMAN TANRIÖĞEN
Detay 2013-2014 Bahar2ABDURRAHMAN TANRIÖĞEN
Detay 2013-2014 Güz1ABDURRAHMAN TANRIÖĞEN
Detay 2013-2014 Güz2ABDURRAHMAN TANRIÖĞEN
Detay 2012-2013 Bahar1ABDURRAHMAN TANRIÖĞEN
Detay 2012-2013 Bahar2ABDURRAHMAN TANRIÖĞEN
Detay 2012-2013 Güz1ABDURRAHMAN TANRIÖĞEN
Detay 2012-2013 Güz3MERAL URAS BAŞER


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
EYD 501 EĞİTİM YÖNETİMDE KURAM VE UYGULAMALARI 3 + 0 1 Türkçe 2014-2015 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ABDURRAHMAN TANRIÖĞEN atogen@pau.edu.tr EGT A0442 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin genel amacı, öğrencilerin örgüt ve yönetimle ilgili temel kuram, yaklaşım ve süreçleri anlamalarını sağlamaktır. .
İçerik Yönetime ilişkin temel kavramlar, yönetim kuramlarının gelişimi, Klasik örgüt kuramları, İnsan İlişkileri Yaklaşımı, Çağdaş yaklaşımlar, örgütsel yapı, bürokratik model, katılımcı işletme modeli, alternatif örgütsel yapı modelleri, toplumsal bir sistem olarak okul, örgüt kültürü. .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Örgüt ve Okul Yönetime İlişkin Temel Kavramlar (Örgüt, işbirliği, işbölümü, eşgüdüm, yetki, sorumluluk, gücün kaynakları, rol, hiyerarşi, sistem, açık sistemlerin temel özellikleri, okulun örgüt özellikleri, moralin bileşenleri)
2 Örgüt ve Okul Yönetime İlişkin Temel Kavramlar (Örgüt, işbirliği, işbölümü, eşgüdüm, yetki, sorumluluk, rol, hiyerarşi, sistem, açık sistemlerin özellikleri, okulun örgüt özellikleri, moral)
3 Yönetim Kuramlarının Gelişimi
4 Klasik Örgüt Kuramı
5 İnsan İlişkileri Yaklaşımı
6 Davranış Bilimi Yaklaşımı
7 Yönetim Kuramlarının Karşılaştırılması ve Okul Örgütlerine Uygulanması
8 Örgütsel Yapı
9 Arasınav
10 Örgüt Kültürü
11 Yönetim Süreçleri (Motivasyon, Liderlik, Karar Verme, İletişim)
12 Yönetim Süreçleri (Motivasyon, Liderlik, Karar Verme, İletişim)
13 Yönetim Süreçleri (Motivasyon, Liderlik, Karar Verme, İletişim)
14 Örgütsel Değişme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Başaran, İ. E. (2000). Eğitim Yönetimi: Nitelikli Okul, Feryal Matbaası, Ankara.Türkçe
Aydın, M. (2000). Eğitim Yönetimi, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara.Türkçe
Bolman, L. G., Deal, T. E. (2003). Reframing Organizations: Artistry, Choice, and Leadership, Jossey – Bass, San Francisco.English
Hoy, W. K., Miskel, C. G. (1996). Educational Administration: Theory, Research and Practice, McGraw-Hill, Inc, New York.English
Dunham, R.B., Pierce, J.L. (1989). Management, Scott, Foresman and Company, Glenview.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları