DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
EYD 516EĞİTİMDE ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK3 + 02. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Küreselleşmenin ve göç olgusunun yoğun olarak yaşandığı günümüzde Küreselleşmenin yoğun olarak yaşandığı günümüzde çokkültürlü eğitime ilişkin bir farkındalık oluşturmak
Ders İçeriği Çokkültürlü eğitime ilişkin temel kavramlar- Çokkültürlü eğitim uygulamaları-Çokkültürlü eğitim örnekleri
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14684
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12727
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)14545
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar1KADRİYE FUNDA NAYİR EKİZ

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  EYD 516 Dersin Adı:  EĞİTİMDE ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı :  DOÇENT KADRİYE FUNDA NAYİR EKİZ E-Posta :  fnayir@pau.edu.tr İç Hat: 
Ders Yeri EGT A0432-01,
Amaç : Küreselleşmenin ve göç olgusunun yoğun olarak yaşandığı günümüzde Küreselleşmenin yoğun olarak yaşandığı günümüzde çokkültürlü eğitime ilişkin bir farkındalık oluşturmak
İçerik : Çokkültürlü eğitime ilişkin temel kavramlar- Çokkültürlü eğitim uygulamaları-Çokkültürlü eğitim örnekleri
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Derse Giriş
2 Çokkültürlü eğitime ilişkin temel kavramlar
3 Göç ve Eğitim
4 Çokkültürlü eğitimin felsefi ve yasal dayanakları
5 Çokkültürlü Öğretmen Özellikleri
6 Çokkültürlü Sınıf Yönetimi
7 Kültürel Çeşitlilik ve Eğitim
8 Örnek Ülke İncelemesi
9 Örnek Ülke İncelemesi
10 Örnek Ülke İncelemesi
11 Örnek Ülke İncelemesi
12 Örnek Ülke İncelemesi
13 Örnek Ülke İncelemesi
14 Örnek Ülke İncelemesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Nayir, F. (Ed.) (2020). Kültürel Değerlere Duyarlı Eğitim, Ankara : Ani Yayıncılık Türkçe
Gay, G. (2014). Kültürel Değerlere Duyarlı Eğitim (Çev. Ed. Hasan Aydın), Ankara : Anı Yayıncılık Türkçe
Ramsey, P.G. (2018). Çocuklar İçin Çokkültürlü Eğitim (Çev. Ed. Tülin Güler Yıldız), Ankara : Anı YayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2022 PAU