Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBE 565FEN DERSLERİNDE İLETİŞİMSEL YAKLAŞIM VE ÖĞRETMEN SÖYLEMLERİ3 + 02. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, fen bilimlerinde araştırma-sorgulamaya dayalı fen öğretiminin yapılabilmesi için gerekli olan öğretmen konuşmalarının nasıl olması gerektiği ve “açıklama ve argüman” oluşturma sürecinde diyalojik söylemin derslerde kullanımına yönelik örnek ders planları oluşturarak sınıflarda uygulamak.
Ders İçeriği Fen programının tanıtılması, sorgulamaya dayalı fen öğretimi, fen derslerinde iletişimsel yaklaşım, Mortimer ve Scott’un (2003) hazırlamış olduğu her bir iletişimsel yaklaşımın ders dizisi içinde kullanımına yönelik örnek fen ders tasarımları ve sınıf içi uygulamalar, üretken sınıf söyleminin nasıl olabileceği vurgulanacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Fen derslerinde kullanılan diyalojik iletişimsel yaklaşımları öğrenir.
2Diyalojik iletişimsel yaklaşımın kullanımı için gerekli olan sınıf normlarını oluşturur.
3Diyalojik iletişimsel yaklaşımın kullanımına ilişkin örnek fen ders tasarımı oluşturur ve uygular.
4Öğrencilerin karşılaştıkları yeni bilgiye dahil olmalarını sağlamak için ortaklaşa, birikimli, karşılıklı, destekleyici ve bağlamsal bir diyalojik öğrenme ortamı oluşturur.
5Öğrencilere derslerde ortaya çıkan farklı fikir ve konular hakkında soru sorma ve yorum yapma fırsatı verir.
6Sınıf içi tartışmayı sağlayarak ve tarafsız yürüterek farklı geçmişlere ve eğilimlere sahip öğrencilerin fikirlerini paylaşmasını sağlar.
7Eleştirel düşünebilen, problem çözebilen ve sorgulayıcı bireyler yetiştirmek için fen derslerinde diyalojik iletişimsel yaklaşımın rolünü anlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001443   5    32 2
ÖK 00244    54   33 2
ÖK 003443  255   32 4
ÖK 004443  235   53 4
ÖK 005443  355   5   
ÖK 006  34 455   5   
ÖK 007444  4 5   5   
Ara Toplam2424194 152829   2910 12
Katkı333102440004102

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Güz1ESRA UÇAK
Detay 2020-2021 Güz1ESRA UÇAK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBE 565 FEN DERSLERİNDE İLETİŞİMSEL YAKLAŞIM VE ÖĞRETMEN SÖYLEMLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ESRA UÇAK eucak@pau.edu.tr EGT A0115 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı, fen bilimlerinde araştırma-sorgulamaya dayalı fen öğretiminin yapılabilmesi için gerekli olan öğretmen konuşmalarının nasıl olması gerektiği ve “açıklama ve argüman” oluşturma sürecinde diyalojik söylemin derslerde kullanımına yönelik örnek ders planları oluşturarak sınıflarda uygulamak.
İçerik Fen programının tanıtılması, sorgulamaya dayalı fen öğretimi, fen derslerinde iletişimsel yaklaşım, Mortimer ve Scott’un (2003) hazırlamış olduğu her bir iletişimsel yaklaşımın ders dizisi içinde kullanımına yönelik örnek fen ders tasarımları ve sınıf içi uygulamalar, üretken sınıf söyleminin nasıl olabileceği vurgulanacaktır.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları