Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IME 541MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ÖĞRENCİ DÜŞÜNCELERİNİ FARK ETME BECERİSİ3 + 01. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, matematik öğretmenlerinin fark etme becerilerini geliştirmek ve öğretimlerini öğrencilerinin ön bilgilerini, güçlüklerini, hatalarını, kavram yanılgılarını ve matematiğe ilişkin anlayışlarını göz önüne alarak matematiğin etkili öğrenilmesine ve öğretilmesine yönelik gerekli bilgi ve farkındalıkları kazanmalarını sağlamaktır.
Ders İçeriği Fark etme becerisini ve bileşenlerini inceleme. Öğrenci düşüncesi bilgisinin içeriğini inceleme ve etkili matematik öğrenme için önemini tartışma. Farklı matematik kavramlarına ilişkin öğrenci düşüncelerine odaklanarak bir ders planı hazırlama. Farklı matematik derslerini fark etme becerisine dayalı inceleme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Fark etme becerisini ve bileşenlerini bilir.
2Matematiği öğretme bilgisinin temel bileşeni olan öğrenci düşüncesi bilgisinin ne olduğunu ve bu bilginin neleri içerdiğini bilir.
3Fark etme becerisine dayalı bir dersi yürütmede gerekli öğretim yaklaşımlarını bilir.
4Farklı matematik derslerini öğretmenin fark etme becerisi doğrultusunda değerlendirir.
5Öğrenci düşüncelerine odaklanarak bir matematik dersi planlar.
6Öğretim süreçlerini öğrenci düşüncelerini fark etme doğrultusunda analiz eder ve değerlendirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001545344452
ÖK 002445233352
ÖK 003445233352
ÖK 004345333453
ÖK 005445433452
ÖK 006445433452
Ara Toplam242430181919223013
Katkı445333452

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler5945
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Arasınav11313
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1ASUMAN DUATEPE PAKSU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IME 541 MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ÖĞRENCİ DÜŞÜNCELERİNİ FARK ETME BECERİSİ 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ASUMAN DUATEPE PAKSU aduatepe@pau.edu.tr EGT A0228 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı, matematik öğretmenlerinin fark etme becerilerini geliştirmek ve öğretimlerini öğrencilerinin ön bilgilerini, güçlüklerini, hatalarını, kavram yanılgılarını ve matematiğe ilişkin anlayışlarını göz önüne alarak matematiğin etkili öğrenilmesine ve öğretilmesine yönelik gerekli bilgi ve farkındalıkları kazanmalarını sağlamaktır.
İçerik Fark etme becerisini ve bileşenlerini inceleme. Öğrenci düşüncesi bilgisinin içeriğini inceleme ve etkili matematik öğrenme için önemini tartışma. Farklı matematik kavramlarına ilişkin öğrenci düşüncelerine odaklanarak bir ders planı hazırlama. Farklı matematik derslerini fark etme becerisine dayalı inceleme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 .
2 .
3 .
4 .
5 .
6 .
7 .
8 .
9 .
10 .
11 .
12 .
13 .
14 .
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları