DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IME 542MATEMATİKSEL DÜŞÜNME VE MATEMATİKSEL MANTIK 3 + 02. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin temel matematiksel düşünme biçimleri, matematiksel düşünme yöntemi ve araçları, matematiksel mantığın uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olmalarını ve önermeler mantığı hakkında akıl yürütmelerini sağlamaktır. Bunun yanında öğrencilerin matematiksel yöntem ve matematiksel mantık arasında ilişki kurmalarını sağlamak amaçlanmıştır.
Ders İçeriği Matematik nedir, matematik ve bilim ilişkisi, matematiğin konusu, matematikte ulaşılan sonuçların özelliği, aksiyomatik yöntem (tanımlar, postülatlar ve aksiyomlar), matematiksel düşünme yöntemi (tümevarımsal ve tümdengelimsel doğrulama) empirik doğrulama ve matematiksel ispat, önermeler, açık önermeler, paradokslar, önermeler mantığı ve doğruluk tabloları, geçerli ve geçersiz argümanlar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Matematiğin konusunu belirleme
2Matematik ve bilim ilişkisini açıklama
3Matematikte ulaşılan sonuçların özelliklerini belirleme (matematik ile fizik arasındaki fark)
4Aksiyomatik yöntemi tanımlama, Euclid’in Elementler kitabındaki postulat, aksiyom ve tanımları inceleme.
5Matematiksel düşünme ve günlük düşünme arasındaki ayrımı belirleme.
6Tümevarımsal ve tümdengelimsel doğrulamayı tanımlama ve farklılıkları belirleme.
7Empirik doğrulama ve matematiksel ispatı tanımlama.
8Önermeler ve açık önermeleri tanımlama.
9Paradoksu ve bazı özel paradoksları tanıma.
10Önermeler mantığını tanımlayarak doğruluk tablolarını oluşturma.
11Geçerli ve geçersiz argümanları belirleme.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 015     4 3
ÖK 025       3
ÖK 03544     3
ÖK 045        
ÖK 05544   4 3
ÖK 065        
ÖK 075        
ÖK 085     4  
ÖK 09544    43
ÖK 105        
ÖK 115     4  
Ara Toplam551212   16415
Katkı511000101

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler5945
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Arasınav11313
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Güz1EMİNE GAYE ÇONTAY

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  IME 542 Dersin Adı:  MATEMATİKSEL DÜŞÜNME VE MATEMATİKSEL MANTIK
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2022-2023 Güz
Öğretim Elemanı :  DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ EMİNE GAYE ÇONTAY E-Posta :  germec@pau.edu.tr İç Hat: 
Ders Yeri EGT A0223,
Amaç : Bu dersin amacı öğrencilerin temel matematiksel düşünme biçimleri, matematiksel düşünme yöntemi ve araçları, matematiksel mantığın uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olmalarını ve önermeler mantığı hakkında akıl yürütmelerini sağlamaktır. Bunun yanında öğrencilerin matematiksel yöntem ve matematiksel mantık arasında ilişki kurmalarını sağlamak amaçlanmıştır.
İçerik : Matematik nedir, matematik ve bilim ilişkisi, matematiğin konusu, matematikte ulaşılan sonuçların özelliği, aksiyomatik yöntem (tanımlar, postülatlar ve aksiyomlar), matematiksel düşünme yöntemi (tümevarımsal ve tümdengelimsel doğrulama) empirik doğrulama ve matematiksel ispat, önermeler, açık önermeler, paradokslar, önermeler mantığı ve doğruluk tabloları, geçerli ve geçersiz argümanlar.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %70
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 .
2 .
3 .
4 .
5 .
6 .
7 .
8 .
9 .
10 .
11 .
12 .
13 .
14 .
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2022 PAU