Pamukkale Üniversitesi
Üniversite hayatın rehberidir
PAÜ'ye Hoşgeldiniz;
Aday Öğrenci
Öğrencilerimiz
Personelimiz
EN
Eğitim Bilgi Sistemi
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları
DOKTORA
MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
3748 MATEMATİK EĞİTİMİ (TEZSİZ)
Ders Bilgileri
Ders Öğrenme Kazanımları
Dersin Program Yeterlilikerine Katkısı
AKTS / İş Yükü Tablosu
Ders Şubeleri
Yazdır
DERS BİLGİLERİ
Ders Kod
Ders Ad
T+U Saat
Yarıyıl
AKTS
IME 539
MATEMATİK TARİHİ
3 + 0
2. Yarıyıl
6
DERS TANIMI
Ders Düzeyi
Doktora
Ders Türü
Seçmeli
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, matematik kavramlarının gelişimindeki felsefenin farkında olunmasını sağlamaktır. Ayrıca, Matematik kavramlarına yönelik farklı felsefi bakış açılarının kavramların tarihsel gelişimi ile paralel olduğu ve bu tarihsel gelişim sürecinin kavramların öğretiminde de dikkate alınması gerektiği tartışılacaktır.
Ders İçeriği
Matematiksel bilginin gelişimindeki ontolojik ve epistemolojik tartışmalar. Matematiksel bilginin keşif mi yoksa icat mı olduğuna yönelik tartışmalar ve kavramların tarihinden örnekler. Matematik tarihindeki krizler ve matematiğin gelişimine yönelik katkıları. Matematik tarihindeki önemli karakterler. Matematikteki felsefi akımlar (mantıkçılık, formalizm, sezgicilik). Matematiğin tarihi ve doğasını dikkate alarak matematik öğretimi düzenleme ile ilgili öneriler
Ders Ön Koşul
Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul
Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi
Yüz Yüze
DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1
Matematiksel bilginin doğasındaki tümevarımsal düşünme ile tümdengelimsel düşünme dengesini fark eder.
2
Matematiksel bilginin gelişimindeki köşe taşı gelişmeleri bilir.
3
Matematikteki felsefi akımları karşılaştırmalı olarak bilir.
4
Matematik tarihindeki önemli karakterleri tanır ve matematiğe yaptıkları katkıları bilir.
DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
No
PY 01
PY 02
PY 03
PY 04
PY 05
PY 06
PY 07
PY 08
PY 09
ÖK 001
3
2
3
2
5
4
3
4
3
ÖK 002
5
3
5
3
5
4
3
5
3
ÖK 003
3
2
3
2
5
3
3
4
3
ÖK 004
5
3
4
2
5
4
4
5
4
Ara Toplam
16
10
15
9
20
15
13
18
13
Katkı
4
3
4
2
5
4
3
5
3
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
Sayısı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)
14
3
42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)
14
3
42
Ödevler
5
9
45
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)
1
14
14
Arasınav
1
13
13
Toplam İş Yükü
Dersin AKTS Kredisi
156
6
DERS ŞUBELERİ
Dönem seçiniz :
Tüm Dönemler
2022-2023 Güz
Ders Dönemi
Şube No
Dersi Veren Öğretim Elemanı
Detay
2022-2023 Güz
1
NECDET GÜNER
Yazdır
Ders Şube Detayları
Dersin Kodu
Dersin Ad
Saat (T+P)
Şube No
Öğretim Dili
Şube Dönemi
IME 539
MATEMATİK TARİHİ
3 + 0
1
Türkçe
2022-2023 Güz
Öğretim Elemanı
E-Posta
İç Hat
Ders Yeri
Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. NECDET GÜNER
nguner@pau.edu.tr
EGT A0224
Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç
Bu dersin amacı, matematik kavramlarının gelişimindeki felsefenin farkında olunmasını sağlamaktır. Ayrıca, Matematik kavramlarına yönelik farklı felsefi bakış açılarının kavramların tarihsel gelişimi ile paralel olduğu ve bu tarihsel gelişim sürecinin kavramların öğretiminde de dikkate alınması gerektiği tartışılacaktır.
İçerik
Matematiksel bilginin gelişimindeki ontolojik ve epistemolojik tartışmalar. Matematiksel bilginin keşif mi yoksa icat mı olduğuna yönelik tartışmalar ve kavramların tarihinden örnekler. Matematik tarihindeki krizler ve matematiğin gelişimine yönelik katkıları. Matematik tarihindeki önemli karakterler. Matematikteki felsefi akımlar (mantıkçılık, formalizm, sezgicilik). Matematiğin tarihi ve doğasını dikkate alarak matematik öğretimi düzenleme ile ilgili öneriler
Haftalık Konu Başlıkları
Hafta
Konular
1
Matematik tarihine giriş
2
Sayılar
3
Geometri
4
Antik Ortadoğu matematiği
5
Antik Yunan matematiği
6
Hint - İslam matematiği
7
Antik Çin matematiği
8
Avrupa kıtasında matematiğin gelişimi
9
Analizin gelişimi Newton ve diğer matematikçilerin katkıları
10
Küme teorisinin gelişimi
11
Öğrenci sunumları
12
Öğrenci sunumları
13
Öğre sunumlarınci
14
Genel tekrar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Kaynaklar
Kaynak Dili
Ian STEWART Matematiğin Kısa Tarihi (Sonsuzluğun Terbiye Edilişi) Türkçe Tercümesi: Sibel Sevinç ALFA Bilim Yayım Dağıtım
Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme Yöntemi
Katkı Yüzdesi (%)
Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı
50
Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav
50
Ara Sınav
T+U :
Teorik + Pratik
PY:
Program Yeterlilikleri
ÖK:
Ders Öğrenme Kazanımları
{1}
##LOC[OK]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları