Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IME 539MATEMATİK TARİHİ3 + 02. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, matematik kavramlarının gelişimindeki felsefenin farkında olunmasını sağlamaktır. Ayrıca, Matematik kavramlarına yönelik farklı felsefi bakış açılarının kavramların tarihsel gelişimi ile paralel olduğu ve bu tarihsel gelişim sürecinin kavramların öğretiminde de dikkate alınması gerektiği tartışılacaktır.
Ders İçeriği Matematiksel bilginin gelişimindeki ontolojik ve epistemolojik tartışmalar. Matematiksel bilginin keşif mi yoksa icat mı olduğuna yönelik tartışmalar ve kavramların tarihinden örnekler. Matematik tarihindeki krizler ve matematiğin gelişimine yönelik katkıları. Matematik tarihindeki önemli karakterler. Matematikteki felsefi akımlar (mantıkçılık, formalizm, sezgicilik). Matematiğin tarihi ve doğasını dikkate alarak matematik öğretimi düzenleme ile ilgili öneriler
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Matematiksel bilginin doğasındaki tümevarımsal düşünme ile tümdengelimsel düşünme dengesini fark eder.
2Matematiksel bilginin gelişimindeki köşe taşı gelişmeleri bilir.
3Matematikteki felsefi akımları karşılaştırmalı olarak bilir.
4Matematik tarihindeki önemli karakterleri tanır ve matematiğe yaptıkları katkıları bilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001323254343
ÖK 002535354353
ÖK 003323253343
ÖK 004534254454
Ara Toplam16101592015131813
Katkı434254353

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler5945
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Arasınav11313
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Güz1NECDET GÜNER


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IME 539 MATEMATİK TARİHİ 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. NECDET GÜNER nguner@pau.edu.tr EGT A0224 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı, matematik kavramlarının gelişimindeki felsefenin farkında olunmasını sağlamaktır. Ayrıca, Matematik kavramlarına yönelik farklı felsefi bakış açılarının kavramların tarihsel gelişimi ile paralel olduğu ve bu tarihsel gelişim sürecinin kavramların öğretiminde de dikkate alınması gerektiği tartışılacaktır.
İçerik Matematiksel bilginin gelişimindeki ontolojik ve epistemolojik tartışmalar. Matematiksel bilginin keşif mi yoksa icat mı olduğuna yönelik tartışmalar ve kavramların tarihinden örnekler. Matematik tarihindeki krizler ve matematiğin gelişimine yönelik katkıları. Matematik tarihindeki önemli karakterler. Matematikteki felsefi akımlar (mantıkçılık, formalizm, sezgicilik). Matematiğin tarihi ve doğasını dikkate alarak matematik öğretimi düzenleme ile ilgili öneriler
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Matematik tarihine giriş
2 Sayılar
3 Geometri
4 Antik Ortadoğu matematiği
5 Antik Yunan matematiği
6 Hint - İslam matematiği
7 Antik Çin matematiği
8 Avrupa kıtasında matematiğin gelişimi
9 Analizin gelişimi Newton ve diğer matematikçilerin katkıları
10 Küme teorisinin gelişimi
11 Öğrenci sunumları
12 Öğrenci sunumları
13 Öğre sunumlarınci
14 Genel tekrar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ian STEWART Matematiğin Kısa Tarihi (Sonsuzluğun Terbiye Edilişi) Türkçe Tercümesi: Sibel Sevinç ALFA Bilim Yayım DağıtımTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları