Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IME 533MATEMATİK EĞİTİMİNDE MATEMATİKSEL MODELLEME3 + 01. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, matematiksel modelleme yaklaşımları ve problem çözme stratejileri arasındaki ilişkinin anlaşılmasını sağlayarak çeşitli gerçek hayat problemlerinin matematiksel modelleme stratejileri ile çözme süreçlerini analiz etmektir.
Ders İçeriği Matematiksel modelleme süreci ve özellikleri. Matematiksel modelleme ile problem çözme arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gerçek hayattan seçilen problem durumlarının çeşitli modelleme stratejileri kullanılarak modellenmesi ve analiz edilmesi, matematiğin gerçek hayat problemlerinin çözümünde kullanılmasıyla ilgili stratejiler ve teknikler. Olayların matematiksel modellerinde gözlem, deney, benzetim, bilgisayar ve çeşitli teknolojilerin kullanılması. Matematiksel kavramların, ilişkilerin, teoremlerin fiziksel nesneler, resim, şekil, bilgisayar, hesap makinesi vb. araçlar kullanılarak modellenmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Matematiksel modelleme kavramını tanımlar.
2Matematiksel modelleme stratejilerini bilir ve uygular.
3Matematiksel modelleme döngüsünü açıklar.
4Problem çözme aşamalarını bilir.
5Matematik öğretiminde problem çözme aşamalarını kullanır.
6Matematiksel modelleme ile problem çözme arasındaki ilişkiyi açıklar.
7Matematik öğretme etkinliklerinde modelleme problemlerine yer verir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001523254553
ÖK 002534454554
ÖK 003523354554
ÖK 004545354554
ÖK 005555455554
ÖK 006545254554
ÖK 007555454554
Ara Toplam352530223529353527
Katkı544354554

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler5945
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Arasınav11313
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1ÇAĞLAR NACİ HIDIROĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IME 533 MATEMATİK EĞİTİMİNDE MATEMATİKSEL MODELLEME 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ÇAĞLAR NACİ HIDIROĞLU chidiroglu@pau.edu.tr EGT A0233-01 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı, matematiksel modelleme yaklaşımları ve problem çözme stratejileri arasındaki ilişkinin anlaşılmasını sağlayarak çeşitli gerçek hayat problemlerinin matematiksel modelleme stratejileri ile çözme süreçlerini analiz etmektir.
İçerik Matematiksel modelleme süreci ve özellikleri. Matematiksel modelleme ile problem çözme arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gerçek hayattan seçilen problem durumlarının çeşitli modelleme stratejileri kullanılarak modellenmesi ve analiz edilmesi, matematiğin gerçek hayat problemlerinin çözümünde kullanılmasıyla ilgili stratejiler ve teknikler. Olayların matematiksel modellerinde gözlem, deney, benzetim, bilgisayar ve çeşitli teknolojilerin kullanılması. Matematiksel kavramların, ilişkilerin, teoremlerin fiziksel nesneler, resim, şekil, bilgisayar, hesap makinesi vb. araçlar kullanılarak modellenmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Model ve modelleme yaklaşımı ile ilgili temel bilgiler
2 Model gelişimi
3 Matematiksel modellemenin temel özellikleri
4 Matematik eğitiminde araştırma desenleri
5 Matematik eğitiminde araştırma desenleri (devam)
6 Matematiksel problem çözmeyle ilgili araştırmalar
7 İlköğretimde matematiksel modelleme
8 Problem çözmeye model ve modelleme yaklaşımı ile bakış
9 Modelleme ile ilgili tez ve makale sunumları
10 Modelleme ile ilgili tez ve makale sunumları (devam)
11 İlköğretim sınıfında uygulanmış bir modelleme etkinliğinin analizi
12 Model ortaya çıkarma etkinlikleri (uygulama)
13 Model ortaya çıkarma etkinlikleri (analiz)
14 Model ortaya çıkarma etkinlikleri (tartışma)
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Lesh, R. A. And Doerr, H. M. (2003). Beyond constructivism: models and modeling perspectives on mathematics problem solving, learning, and teaching. Psychology Press: USA. English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları