Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FTR 1540DUYU, ALGI VE MOTOR DEĞERLENDİRME VE EĞİTİM2 + 12. Yarıyıl8

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Duyu algı ve motor integrasyon bozukluklarına yönelik değerlendirme ve eğitim yöntemlerinin öğrenilmesi.
Ders İçeriği Yaygın gelişimsel bozukluklar, Down sendromu, apraksi, serebral paralizi, hemipleji, görme, işitme ve ortopedik engelli bireylerdeki duyu algı ve motor integrasyon bozukluklarını tanımlamak ve eğitim yaklaşımlarını içerir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Duyu algı motor integrasyon bozukluğu olan bireyi değerlendirebilir ve uygun eğitimi planlayabilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 001      
Ara Toplam      
Katkı000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14570
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)188
Alan Çalışması14114
Uygulama (Lab, Mesleksel Bec., Diğer) (Öğrenci)14114
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması14456
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






208

8
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1BİLGE BAŞAKCI ÇALIK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FTR 1540 DUYU, ALGI VE MOTOR DEĞERLENDİRME VE EĞİTİM 2 + 1 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. BİLGE BAŞAKCI ÇALIK bbcalik@pau.edu.tr FTRYO A0316 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Duyu algı ve motor integrasyon bozukluklarına yönelik değerlendirme ve eğitim yöntemlerinin öğrenilmesi.
İçerik Yaygın gelişimsel bozukluklar, Down sendromu, apraksi, serebral paralizi, hemipleji, görme, işitme ve ortopedik engelli bireylerdeki duyu algı ve motor integrasyon bozukluklarını tanımlamak ve eğitim yaklaşımlarını içerir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Çocuklarda duyu algı ve motor bozukluklarının değerlendirilmesi
2 Çocuklarda duyu algı ve motor bozukluklarının değerlendirilmesi
3 Çocuklarda duyu algı ve motor bozukluklarının değerlendirilmesi
4 Çocuklarda duyu algı ve motor bozukluklarının eğitimi
5 Çocuklarda duyu algı ve motor bozukluklarının eğitimi
6 Çocuklarda duyu algı ve motor bozukluklarının eğitimi
7 Çocuklarda duyu algı ve motor bozukluklarının eğitimi
8 Erişkinlerde duyu algı ve motor bozukluklarının değerlendirilmesi
9 Erişkinlerde duyu algı ve motor bozukluklarının değerlendirilmesi
10 Erişkinlerde duyu algı ve motor bozukluklarının değerlendirilmesi
11 Erişkinlerde duyu algı ve motor bozukluklarının eğitimi
12 Erişkinlerde duyu algı ve motor bozukluklarının eğitimi
13 Erişkinlerde duyu algı ve motor bozukluklarının eğitimi
14 Erişkinlerde duyu algı ve motor bozukluklarının eğitimi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları