Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MDR 816SOSYAL MEDYA OKURYAZARLIĞI3 + 01. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu derste medya ve sosyal medya okuryazarlığı nedir, dünyada ve Türkiye'de Sosyal medya eğitimi ne durumdadır sorularına cevaplar verilecektir. Bunun yanında dünyada ve Türkiye de sosyal medya kullanım oranları ve etkileşim miktarları ele alınarak birey ve toplum üzerine yarattıkları etkiler değerlendirilecektir. Bu dersi alan bireyler medyanın ve sosyal medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşam üzerindeki etkilerini irdeler. Sosyal medya yayınlarının ve paylaşımlarının sorun alanlarını belirleyerek bunların doğuracağı olumsuzlardan korunma konusunda önerilerde bulunur. Paylaşım ve yayın türlerini içerik, gerçeklik-kurgusallık, sahihlik, tüketimi hedefleme, yanlış bilgilendirme açısından irdeleyip değerlendirir, birey ve toplum psikolojisini göz önüne alarak artı ve eksilerini bulur. Dersimizin manevi destek ve rehberlik eğitimi alacak bireylerde medya ve sosyal medyanın birey üzerinde yarattığı etki alanının farkına varması açısından faydalı olacağı öngörülebilir.
Ders İçeriği 1-Sosyal Medyanın Kısa Tarihi 2-Sosyal Medyanın Özellikleri 3- Sosyal Medya ve Algı Yönetimi 4-Sosyal Medya Bağımlılığı 5-Sosyal Medya Hukuku 6-Sosyal Medya Popüler Kültür İlişkisi 7- Sosyal Medya ve Dijital Toplum 8-Sosyal Medyada Din 9- Sosyal Medya ve Toplumun Sınırları
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1sosyal Medyanın kısa tarihini öğrenir.
2Sosyal medya yayınlarının ve paylaşımlarının sorun alanlarını belirleyerek bunların doğuracağı olumsuzlardan korunma konusunda önerilerde bulunur.
3Paylaşım ve yayın türlerini içerik, gerçeklik-kurgusallık, sahihlik, tüketimi hedefleme, yanlış bilgilendirme açısından irdeleyip değerlendirir
4Dersi alan öğrenci , sosyal medyada birey ve toplum psikolojisini gözönüne alarak artı ve eksilerini bulur.
5Medya ve sosyal medya okuryazarlığı nedir, dünyada ve Türkiye'de Sosyal medya eğitimi ne durumdadır sorularına cevaplar verir.
6Sosyal medya hukuku hakkında bilgi sahibi olur.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)133
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)133
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)4832
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması5315
Materyal Tasarlama/Uygulama6636
Pratik Çalışma5525
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1HASAN KAFALI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MDR 816 SOSYAL MEDYA OKURYAZARLIĞI 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi HASAN KAFALI hkafali@pau.edu.tr ISLAMENS A0101 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu derste medya ve sosyal medya okuryazarlığı nedir, dünyada ve Türkiye'de Sosyal medya eğitimi ne durumdadır sorularına cevaplar verilecektir. Bunun yanında dünyada ve Türkiye de sosyal medya kullanım oranları ve etkileşim miktarları ele alınarak birey ve toplum üzerine yarattıkları etkiler değerlendirilecektir. Bu dersi alan bireyler medyanın ve sosyal medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşam üzerindeki etkilerini irdeler. Sosyal medya yayınlarının ve paylaşımlarının sorun alanlarını belirleyerek bunların doğuracağı olumsuzlardan korunma konusunda önerilerde bulunur. Paylaşım ve yayın türlerini içerik, gerçeklik-kurgusallık, sahihlik, tüketimi hedefleme, yanlış bilgilendirme açısından irdeleyip değerlendirir, birey ve toplum psikolojisini göz önüne alarak artı ve eksilerini bulur. Dersimizin manevi destek ve rehberlik eğitimi alacak bireylerde medya ve sosyal medyanın birey üzerinde yarattığı etki alanının farkına varması açısından faydalı olacağı öngörülebilir.
İçerik 1-Sosyal Medyanın Kısa Tarihi 2-Sosyal Medyanın Özellikleri 3- Sosyal Medya ve Algı Yönetimi 4-Sosyal Medya Bağımlılığı 5-Sosyal Medya Hukuku 6-Sosyal Medya Popüler Kültür İlişkisi 7- Sosyal Medya ve Dijital Toplum 8-Sosyal Medyada Din 9- Sosyal Medya ve Toplumun Sınırları
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Medya Okuryazarlığı Nedir sorusuna cevap verir. Medya Okuryazarlığı Kavramının Nasıl Ortaya Çıktığını açıklar.
2 Yeni medya ve dijital medya kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
3 Sosyal Medya Mecraları ve Sosyal Medya Okuryazarlığı hakkında bilgi sahibi olur.
4 Sosyal Medya Okuryazarlığının Nasıl Kazanılacağını bilir.
5 Sosyal Medyada Gelişen Olumsuz Davranışlar hakkında bilgi sahibi olur.
6 Olumsuz içerikler yerine olumlu içerikleri üretim/tüketimin farkında olur.
7 Sosyal Medyanın sosyolojik görünümü hakkında bilgi sahibi olur.
8 Sosyal medya mecralarındaki işleyiş ve sosyal psikolojik etkisi hakkında fikir sahibi olur.
9 Olumsuz ve art niyetli sosyal medya paylaşımlarını tespit edebilir.
10 Olumlu sosyal medya paylaşımlarının nasıl olması gerektiğini bilir.
11 Sosyal medyada dini paylaşımların etkisi hakkında bilgi sahibi olur.
12 Manevi hayatta sosyal medya yaşantılarının etkisini bilir.
13 Sosyal medyanın manevi hayattaki olumsuz etkilerinin önlenmesi konusunda stratejiler üretir.
14 Manevi rehberlik ile sosyal medya bağımlılığına karşı alınabilecek önlemlerin farkında olur.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları