Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
EYD 531GELECEĞİN EĞİTİMİ3 + 02. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı eğitimin son 20 yılda amaç ve işlevler, organizasyon yapısı, süreç ve uygulamalar konularında nasıl bir görünüm ortaya koyduğu Dünya’daki mevcut eğilimler ekseninde ele alınarak bu eğilimlerin ana hatlarıyla, okul öncesinden yükseköğretime öğrenme kavramını ve öğrenme hedeflerindeki değişimi; toplumun eğitime yüklediği anlamı ve eğitimden beklentileri ile öğretmenler, okullar ve sisteme yönelik eğitim politikaları ve uygulamalarının neler olabileceğini multi-disipliner bir yaklaşımla anlamaya çalışmaktır
Ders İçeriği Sanayi devrimleri ve Eğitim 4.0 Eğitim 4.0 4. Sanayi devriminin ihtiyaçlarına cevap verebilecek mi? 21. yy becerileri ve Toplum 5.0 İnsanı bekleyen tehlike yapay zeka mı? Tekillik, Bio Mühendislik, Genetik Mühendisliği, Yarı insan Yarı makine hayatlar, Üst insan Laboratuvarlarda neler oluyor? Telekinezi mümkün mü?, düşüncenin fotoğrafı çekildi mi?, telepati mümkün mü?, düşünce gücüyle nesnelerin hareketi mümkün mü? Heryerdeyken artık hiçbir yerde! Teknolojinin gelişim aşamaları neler? DIY (Kendin yap) akımı, insanın yapay zeka karşısında durumu, pandemi ve eğitimin geleceği 21. YY Elektrik çağı peki 22. Yy? Okullar ortadan kalkacak mı? Moore yasası, Silikon vadisi ve pas kuşağı, Müze okullar Eğitim simbiyotik olmalı - Okullarda bilginin veriliş şekli öğrenciyi körleştiriyor! Neo Liberalizm ve okullar
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Sanayi devrimlerine neden olan gelişmeleri söyleyebilir
2Eğitim 1.0 2.0 3.0 ve 4.0 arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları anlatabilir
321 yy becerilerinin neler olduğunu söyleyebilir
4Teknolojideki gelişmelerden hareketle eğitimin nasıl etkilenebileceğini tartışabilir
5Eğitimin geleceğine çoklu bir bakış açısı getirebilir
6Neo liberal politikaların bugünkü okul sistemini nasıl şekillendirdiğini açıklayabilir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001               
ÖK 002               
ÖK 003               
ÖK 004               
ÖK 005               
ÖK 006               
Ara Toplam               
Katkı000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14684
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12727
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)14545
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN
Detay 2022-2023 Bahar1ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
EYD 531 GELECEĞİN EĞİTİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN zmtanriogen@pau.edu.tr EGT A0432-01 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı eğitimin son 20 yılda amaç ve işlevler, organizasyon yapısı, süreç ve uygulamalar konularında nasıl bir görünüm ortaya koyduğu Dünya’daki mevcut eğilimler ekseninde ele alınarak bu eğilimlerin ana hatlarıyla, okul öncesinden yükseköğretime öğrenme kavramını ve öğrenme hedeflerindeki değişimi; toplumun eğitime yüklediği anlamı ve eğitimden beklentileri ile öğretmenler, okullar ve sisteme yönelik eğitim politikaları ve uygulamalarının neler olabileceğini multi-disipliner bir yaklaşımla anlamaya çalışmaktır
İçerik Sanayi devrimleri ve Eğitim 4.0 Eğitim 4.0 4. Sanayi devriminin ihtiyaçlarına cevap verebilecek mi? 21. yy becerileri ve Toplum 5.0 İnsanı bekleyen tehlike yapay zeka mı? Tekillik, Bio Mühendislik, Genetik Mühendisliği, Yarı insan Yarı makine hayatlar, Üst insan Laboratuvarlarda neler oluyor? Telekinezi mümkün mü?, düşüncenin fotoğrafı çekildi mi?, telepati mümkün mü?, düşünce gücüyle nesnelerin hareketi mümkün mü? Heryerdeyken artık hiçbir yerde! Teknolojinin gelişim aşamaları neler? DIY (Kendin yap) akımı, insanın yapay zeka karşısında durumu, pandemi ve eğitimin geleceği 21. YY Elektrik çağı peki 22. Yy? Okullar ortadan kalkacak mı? Moore yasası, Silikon vadisi ve pas kuşağı, Müze okullar Eğitim simbiyotik olmalı - Okullarda bilginin veriliş şekli öğrenciyi körleştiriyor! Neo Liberalizm ve okullar
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 DEF Açılış konuşnası ve dijital diktatörlük
2 Transhumanity ve tekillik
3 Genetik mühendisliği insanın dönüşümü üst insan
4 Teknolojinin gelişim aşamaları Eğitim Her yerde ama hiçbir yerde
5 Endüstri 1.0 2.0 3.0 4.0
6 Eğitim 1.0 2.0 3.0 4.0
7 ANADOLU sİLİKON VADİSİNİN YERİNİ ALABİLİR Mİ
8 gELECEĞİN TEKNOLOJİSİ VE İNSANIN MUTLULUĞU
9 nEOLİBERAL POLİTİKALAR VE EĞİTİM
10 Nereye gidiyoruz? Yapay zeka insanı yok edecek mi?
11 Hangi meslekler yok olacak vs hangi meslekler ortaya çıkacak
12 Okullar müze mi olacak? Pandemi ve sonrası eğitim
13 İnsanın faydasızlığı sorunu
14 Değerlerndirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
4. Sanayi Devrimi Claus Schwab Yuval Nuah Harari Homo SapiensTürkçe
4. Sanayi Devrimi Claus Schwab Yuval Nuah Harari Homo SapiensTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları