Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PEYM 516AÇIK ALAN TASARIMINDA KAPSAYICILIK, EŞİTLİK VE ÇEŞİTLİLİK3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Planlama, tasarım ve yönetim yoluyla kültürel ve sosyal açıdan kapsayıcı, eşit ve çeşitlilik içeren açık alanların oluşturulması, geliştirilmesi, sürdürülmesi ve korunması için teorik ve teknik bilgilerin tartışılması, örnek çalışmaların değerlendirilmesini amaçlamaktadır
Ders İçeriği Kapsayıcılık, eşitlik ve çeşitlilik bağlamında açık alan tasarımının önemini algılamak, örneklerin incelenmesi ve tartışılmasıdır. Her yaş ve cinsiyete ait bireyin yaşam kalitesini arttıracak, bağımsız, katılımcı, konfor, güvenli, entegrasyon/bütünleşik, kültürel uygunluk sağlayan kapsayıcılık, eşitlik ve çeşitlilik bağlamında sürdürülebilir tasarıma yönelik teorik bilgilerle birlikte alan ve tasarım çalışmalarının değerlendirilmesini kapsamaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Kapsayıcılık, eşitlik ve çeşitlilik bağlamında açık alanların düzenlenmesinde yeni ve özgün tasarımlar yapabilme becerisi kazanma
2Disiplinler arası planlama ve tasarım çalışmalarında yer alabilmek için gerekli birikim ve donanıma sahip olmak

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001         
ÖK 002         
Ara Toplam         
Katkı000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14570
Ödevler31545
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11919
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11919
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1AYŞE ÖZDEMİR
Detay 2021-2022 Bahar1AYŞE ÖZDEMİR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PEYM 516 AÇIK ALAN TASARIMINDA KAPSAYICILIK, EŞİTLİK VE ÇEŞİTLİLİK 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. AYŞE ÖZDEMİR ayseozdemir@pau.edu.tr KKM A0404-10 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Planlama, tasarım ve yönetim yoluyla kültürel ve sosyal açıdan kapsayıcı, eşit ve çeşitlilik içeren açık alanların oluşturulması, geliştirilmesi, sürdürülmesi ve korunması için teorik ve teknik bilgilerin tartışılması, örnek çalışmaların değerlendirilmesini amaçlamaktadır
İçerik Kapsayıcılık, eşitlik ve çeşitlilik bağlamında açık alan tasarımının önemini algılamak, örneklerin incelenmesi ve tartışılmasıdır. Her yaş ve cinsiyete ait bireyin yaşam kalitesini arttıracak, bağımsız, katılımcı, konfor, güvenli, entegrasyon/bütünleşik, kültürel uygunluk sağlayan kapsayıcılık, eşitlik ve çeşitlilik bağlamında sürdürülebilir tasarıma yönelik teorik bilgilerle birlikte alan ve tasarım çalışmalarının değerlendirilmesini kapsamaktadır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Programın ve dersin amacının tartışılması
2 Kavramsal tartışma
3 Kavramsal tartışma
4 tasarım uygulamalarından örneklerin tartışılması
5 tasarım uygulamalarından örneklerin tartışılması
6 İşbirlikli Öğrenme yöntemi: Öğrencilerin getireceği tasarım örnekleri üzerinde konuşmak, müzakere etmek, fikir alışverişinde bulunmak
7 İşbirlikli Öğrenme yöntemi: Öğrencilerin getireceği tasarım örnekleri üzerinde konuşmak, müzakere etmek, fikir alışverişinde bulunmak
8 ara sınav
9 Kent içerisinde farklı mekanlarının evrensel ölçütlere göre değerlendirilmesi
10 Çalışma alanı tespiti, tema ve planlama yaklaşımı belirleme
11 Belirlenen alan(lar)da uygulanabilir, gerçekçi tasarım yaklaşımı geliştirmek
12 Belirlenen alan(lar)da uygulanabilir, gerçekçi tasarım yaklaşımı geliştirmek
13 Tasarımların görsel sunusunu gerçekleştirmek, üzerinde tartışmak
14 Tasarımların görsel sunusunu gerçekleştirmek, üzerinde tartışmak
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Özdemir, A., 2020. Engelsiz Yerleşke İçin Mekânsal Erişilebilirlik Düzeyinin İyileştirilmesi; Mühendislik Fakültesi ve Yakın Çevresi, Pamukkale Üniversitesi, Art And Design Oktober 2020 Volume (8), Issue (4), October – 2020, Online Journal of Art and Design, ISSN: 2301 – 2501. AHCITürkçe
Özdemir, A. (2020). Kamu Hizmet Alanının Fiziksel Erişebilirlik Açısından Değerlendirilmesi: Pamukkale Belediyesi Örneği. Artium, 8 (2), 118-127.Türkçe
ÖZDEMİR Ayşe,2017. Açık ve Yeşil Alanda Yeni Planlama Kültürü; Günlük Kentsel Yaşam İçin Yenilikçi Bir Yaklaşım: “Kuşaklararası Aktif Park’, Perspektifler-2017 Denizli Dosyası,Türkçe
URL: Herkes İçin Ulaşılabilirliğin İyileştirilmesi, Örnek uygulama rehberi, TC Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı, http://browse.oecdbookshop.org/oecd/pdfs/browseit/750610VE.PDFTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları