Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PSH 512DAVRANIŞIN NÖROBİYOLOJİK TEMELLERİ 3 + 02. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders, psikiyatri hemşireliği yüksek lisans programı öğrencilerine davranışın nörobiyolojisi konusunda genel bir bakış sunmayı ve beyin ve davranış arasındaki ilişkiyi anlamalarına yardımcı olmayı amaçlar. Ayrıca, nörobiyolojik bilginin psikiyatri hemşireliğinde nasıl uygulanabileceğine odaklanılarak, mental bozukluğu olan hastaların değerlendirilmesi ve yönetimi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Bu ders, psikiyatri hemşireliği yüksek lisans programı öğrencilerine davranışın nörobiyolojisi konusunda genel bir bakış sunar ve beyin ve davranış arasındaki ilişkiyi anlamalarına yardımcı olur. Ayrıca, nörobiyolojik bilginin psikiyatri hemşireliğinde nasıl uygulanabileceğine odaklanılarak, mental bozukluğu olan hastaların değerlendirilmesi ve yönetimi konuları ele alınacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenciler, beyin ve davranış arasındaki ilişkiyi anlayacaklar ve psikiyatrik bozuklukların nörobiyolojisini anlamak için gerekli temel bilgileri edinecekler.
2Öğrenciler, nörotransmitterlerin davranış üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olacaklar ve sinir sisteminin yapısını, işleyişini ve nöral iletişimi öğrenecekler.
3Öğrenciler, duyusal algılama ve işleme, motor kontrol ve hareket bozuklukları, ağrı ve analjezi gibi konuları ele alabilecek becerileri kazanabilecekler.
4Öğrenciler, psikiyatri hemşireliği uygulamasında nörobiyolojik kavramların etkilerini değerlendirebilecekler
5Öğrenciler, ruhsal durum muayenesinin önemini anlayarak ve hasta bireye uygun bir şekilde mental durum muayenesi yaparak, muayenenin sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanabilecekler

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 001           
ÖK 002           
ÖK 003           
ÖK 004           
ÖK 005           
Ara Toplam           
Katkı00000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler133
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)133
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)212
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)212
Arasınav122
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması4624
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1GANİME CAN GÜR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PSH 512 DAVRANIŞIN NÖROBİYOLOJİK TEMELLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. GANİME CAN GÜR ganimegur@pau.edu.tr SABF C0336 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu ders, psikiyatri hemşireliği yüksek lisans programı öğrencilerine davranışın nörobiyolojisi konusunda genel bir bakış sunmayı ve beyin ve davranış arasındaki ilişkiyi anlamalarına yardımcı olmayı amaçlar. Ayrıca, nörobiyolojik bilginin psikiyatri hemşireliğinde nasıl uygulanabileceğine odaklanılarak, mental bozukluğu olan hastaların değerlendirilmesi ve yönetimi amaçlanmaktadır.
İçerik Bu ders, psikiyatri hemşireliği yüksek lisans programı öğrencilerine davranışın nörobiyolojisi konusunda genel bir bakış sunar ve beyin ve davranış arasındaki ilişkiyi anlamalarına yardımcı olur. Ayrıca, nörobiyolojik bilginin psikiyatri hemşireliğinde nasıl uygulanabileceğine odaklanılarak, mental bozukluğu olan hastaların değerlendirilmesi ve yönetimi konuları ele alınacaktır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Davranışın nörobiyolojisi genel bakışı Beyin ve davranışın tarihsel perspektifi
2 Sinir Sisteminin Anatomisi ve Fizyolojisi
3 Nörotransmitterler ve Nöromodülatörler
4 Nörotransmitterler ve Nöromodülatörler
5 Nöral Devreler ve Davranış
6 Nöral Devreler ve Davranış
7 Duyusal ve Motor Sistemler
8 Duyusal ve Motor Sistemler
9 Öğrenme ve Bellek
10 Duygu ve Motivasyon
11 Psikiyatrik Bozukluklar ve Davranışın Nörobiyolojisi
12 Psikiyatrik Bozukluklar ve Davranışın Nörobiyolojisi
13 Uygulamalar ve Gelecek Yönelimleri
14 Ruhsal Durum Muayenesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları