Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PSH 501RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ I 3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders ruhsal sorunların etyoloji ve epidemiolojisinin incelenmesi, psikiyatri hemşireliği alanındaki kuramcılar ve kuramların gözden geçirilmesi, ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi, acil durumların ele alınması ve bakım kavramını öğretir.
Ders İçeriği Bu ders kapsamında, hemşireliğin tarihçesi ve psikiyatri hemşireliğinin rolleri incelenir. Hemşirelik mesleğinin tarihi, hemşireliğin gelişimi ve psikiyatri hemşireliğinin tarihi hakkında bilgi verilir. Aynı zamanda, bilişsel, psikoanalitik, psikososyal, ego psikolojisi ve nesne ilişkileri kuramları hakkında bilgi verilir. Bu kuramlar, insan davranışının temelinde yatan süreçleri ve bu süreçlerin insan davranışı üzerindeki etkilerini açıklar. Öğrenme kuramları çerçevesinde, klasik koşullanma, edimsel koşullanma, sosyal öğrenme ve bilişsel öğrenme/bilgi işleme kuramı hakkında bilgi verilir. Bu kuramlar, insan davranışının öğrenme yoluyla nasıl şekillendiğini ve değiştirilebileceğini açıklar. Psikiyatri hemşireliğinde veri toplama süreci ile fiziksel ve psikososyal değerlendirme hakkında bilgi verilir. Bu süreç, hastanın durumunu belirlemek ve uygun tedavi planını oluşturmak için önemlidir. Klinik Durumlar çerçevesinde, duygudurum ve ilişkili bozukluklar, şizofreni ve ilişkili bozukluklar, madde ve ilişkili bozukluklar,kişilik bozuklukları ve organik ruhsal bozukluklar incelenir. Bu durumların belirtileri, nedenleri ve tedavisi hakkında bilgi verilir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Hemşireliğin tarihçesi ve psikiyatri hemşireliğinin rolleri hakkında bilgi sahibi olmak.
2İnsan davranışının temelinde yatan süreçleri ve bu süreçlerin insan davranışı üzerindeki etkilerini açıklayabilme
3Klasik koşullanma, edimsel koşullanma, sosyal öğrenme ve bilişsel öğrenme/bilgi işleme kuramlarını anlayabilme.
4Psikiyatri hemşireliğinde veri toplama süreci ve fiziksel ve psikososyal değerlendirme hakkında bilgi sahibi olmak.
5Duygudurum ve ilişkili bozukluklar, şizofreni ve ilişkili bozukluklar, madde ve ilişkili bozukluklar, kişilik bozuklukları ve organik ruhsal bozukluklar hakkında bilgi sahibi olmak.
6Klinik durumlarda belirtiler, nedenler ve tedavi seçenekleri hakkında bilgi sahibi olmak.
7Hemşirelik mesleğinin gelişim süreci ve psikiyatri hemşireliğinin tarihi hakkında bilgi sahibi olmak.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 001           
ÖK 002           
ÖK 003           
ÖK 004           
ÖK 005           
ÖK 006           
ÖK 007           
Ara Toplam           
Katkı00000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler3618
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11111
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)4624
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)41248
Arasınav122
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması51050
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1GANİME CAN GÜR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PSH 501 RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ I 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. GANİME CAN GÜR ganimegur@pau.edu.tr SABF C0306 Dersin Devam Yüzdesi : %85
Amaç Bu ders ruhsal sorunların etyoloji ve epidemiolojisinin incelenmesi, psikiyatri hemşireliği alanındaki kuramcılar ve kuramların gözden geçirilmesi, ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi, acil durumların ele alınması ve bakım kavramını öğretir.
İçerik Bu ders kapsamında, hemşireliğin tarihçesi ve psikiyatri hemşireliğinin rolleri incelenir. Hemşirelik mesleğinin tarihi, hemşireliğin gelişimi ve psikiyatri hemşireliğinin tarihi hakkında bilgi verilir. Aynı zamanda, bilişsel, psikoanalitik, psikososyal, ego psikolojisi ve nesne ilişkileri kuramları hakkında bilgi verilir. Bu kuramlar, insan davranışının temelinde yatan süreçleri ve bu süreçlerin insan davranışı üzerindeki etkilerini açıklar. Öğrenme kuramları çerçevesinde, klasik koşullanma, edimsel koşullanma, sosyal öğrenme ve bilişsel öğrenme/bilgi işleme kuramı hakkında bilgi verilir. Bu kuramlar, insan davranışının öğrenme yoluyla nasıl şekillendiğini ve değiştirilebileceğini açıklar. Psikiyatri hemşireliğinde veri toplama süreci ile fiziksel ve psikososyal değerlendirme hakkında bilgi verilir. Bu süreç, hastanın durumunu belirlemek ve uygun tedavi planını oluşturmak için önemlidir. Klinik Durumlar çerçevesinde, duygudurum ve ilişkili bozukluklar, şizofreni ve ilişkili bozukluklar, madde ve ilişkili bozukluklar,kişilik bozuklukları ve organik ruhsal bozukluklar incelenir. Bu durumların belirtileri, nedenleri ve tedavisi hakkında bilgi verilir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 1. Hemşireliğinin Tarihçesi Psikiyatri Hemşireliğinin Rolleri
2 2. Gelişim Kuramları • Bilişsel Kuramlar • Psikoanalitik ve Psikososyal Kuram
3 3. Gelişim Kuramları . Ego Psikolojisi Kuramı • Nesne İlişkileri Kuramı
4 4. Öğrenme Kuramları • Klasik koşullanma-Edimsel koşullanma, • Sosyal öğrenme,
5 5. Öğrenme Kuramları • Bilişsel öğrenme/Bilgi işleme kuramı . Davranışçı kuram
6 6. Psikiyatri hemşireliğinde veri toplama süreci • Fiziksel psikososyal değerlendirme
7 7. Klinik Durumlar • Duygudurum ve ilişkili Bozukluklar
8 8. Klinik Durumlar • Duygudurum ve ilişkili Bozukluklar
9 9. Klinik Durumlar • Şizofreni ve ilişkili Bozukluklar
10 10. Klinik Durumlar • Şizofreni ve ilişkili Bozukluklar
11 11. Klinik Durumlar • Madde ve ilişkili Bozukluklar
12 12. Klinik Durumlar • Kişilik Bozuklukları
13 13. Klinik Durumlar • Organik ruhsal bozukluklar
14 Genel tekrar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları