Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CSH 503ÇOCUK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİNDE GELİŞİMSEL YAKLAŞIM VE DANIŞMANLIK UYGULAMA I0 + 61. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu derste öğrencinin Çocuk Sağlığı Hemşireliğinde Gelişimsel Yaklaşım ve Danışmanlık I dersinde edindiği bilgileri, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği dersini alan öğrencilerin eğitiminde ve değerlendirilmesinde kullanma becerisi geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Uygun klinik öğretim ortamı oluşturma Öğrenci vakalarını belirleme Öğrenci ile birlikte hasta bakımını planlama Öğrenciye uygun rol model olabilme Öğrenciye etkin danışmanlık yapabilme Öğrenciyi klinikte aktif tutma Sistematik gözlem yapma Performans değerlendirme Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile işbirliği yapma
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Sağlıklı ve hasta çocuğun gereksinimlerine uygun bakımını planlayabilir ve uygulayabilir
2Öğrenciye uygun rol model olabilir
3Öğrenciye etkin danışmanlık yapabilir.
4Öğrenciyi klinikte aktif tutar.
5Sistematik gözlem yapar.
6Öğrenci performansını değerlendirebilir.
7Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile işbirliği yapabilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 0015555553135555
ÖK 0025555553135555
ÖK 0035555553135555
ÖK 0045555553135555
ÖK 0055555553135555
ÖK 0065555553135555
ÖK 0075555553135555
Ara Toplam3535353535352172135353535
Katkı5555553135555

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14684
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)122
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)144
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2016-2017 Güz1TÜRKAN TURAN
Detay 2016-2017 Güz1BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2013-2014 Güz1TÜRKAN TURAN
Detay 2013-2014 Güz1BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2012-2013 Güz1TÜRKAN TURAN
Detay 2010-2011 Güz1TÜRKAN TURAN
Detay 2010-2011 Güz1BENGÜ ÇETİNKAYA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CSH 503 ÇOCUK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİNDE GELİŞİMSEL YAKLAŞIM VE DANIŞMANLIK UYGULAMA I 0 + 6 1 Türkçe 2016-2017 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. TÜRKAN TURAN turkanturan@pau.edu.tr SABF C0012 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu derste öğrencinin Çocuk Sağlığı Hemşireliğinde Gelişimsel Yaklaşım ve Danışmanlık I dersinde edindiği bilgileri, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği dersini alan öğrencilerin eğitiminde ve değerlendirilmesinde kullanma becerisi geliştirmesi amaçlanmaktadır.
İçerik Uygun klinik öğretim ortamı oluşturma Öğrenci vakalarını belirleme Öğrenci ile birlikte hasta bakımını planlama Öğrenciye uygun rol model olabilme Öğrenciye etkin danışmanlık yapabilme Öğrenciyi klinikte aktif tutma Sistematik gözlem yapma Performans değerlendirme Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile işbirliği yapma
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Uygun klinik öğretim ortamı oluşturma
2 Öğrenci vakalarını belirleme
3 Öğrenci ile birlikte hasta bakımını planlama
4 Öğrenciye uygun rol model olabilme
5 Öğrenciye uygun rol model olabilme
6 Öğrenciye etkin danışmanlık yapabilme
7 Öğrenciye etkin danışmanlık yapabilme
8 Öğrenciye etkin danışmanlık yapabilme
9 Öğrenciye etkin danışmanlık yapabilme
10 Öğrenciye etkin danışmanlık yapabilme
11 Öğrenciyi klinikte aktif tutma
12 Sistematik gözlem yapma
13 Performans değerlendirme
14 Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile işbirliği yapma
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Bahar M, Nartgün Z, Durmuş S, Bıçak B. Geleneksel-Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri Öğretmen El Kitabı. Pegem Akademi. 3. bs. Ankara 2009Türkçe
Atılgan H. (editör). Atılgan H, Kan A, Doğan N. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Anı yayıncılık.. 4. bs. Ankara, 2009. Türkçe
Emerson RJ. Nursing Education in The Clinical Setting. Mosby Elsevier, St. Louis. 2007.Türkçe
DeYoung S. Teaching Strategies for Nurse Educators. Prentice Hall, Upper Saddle River. 2003.Türkçe
Gaberson KB, Oerman MH. (2007) Clinical teaching strategies in nursing. Springer Pub. 2nd ed. New York. Türkçe
Oerman MH. Gaberson KH. (2006) Evaluation and testing in nursing education. Springer Pub. 2nd ed., New York.Türkçe
Turgut MF. (1992) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Saydam Matbaacılık. 9. bs., Ankara. Türkçe
Bahar M, Nartgün Z, Durmuş S, Bıçak B. Geleneksel-Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri Öğretmen El Kitabı. Pegem Akademi. 3. bs. Ankara 2009Türkçe
Atılgan H. (editör). Atılgan H, Kan A, Doğan N. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Anı yayıncılık.. 4. bs. Ankara, 2009. Türkçe
Emerson RJ. Nursing Education in The Clinical Setting. Mosby Elsevier, St. Louis. 2007.Türkçe
DeYoung S. Teaching Strategies for Nurse Educators. Prentice Hall, Upper Saddle River. 2003.Türkçe
Gaberson KB, Oerman MH. (2007) Clinical teaching strategies in nursing. Springer Pub. 2nd ed. New York. Türkçe
Oerman MH. Gaberson KH. (2006) Evaluation and testing in nursing education. Springer Pub. 2nd ed., New York.Türkçe
Turgut MF. (1992) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Saydam Matbaacılık. 9. bs., Ankara. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları