Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
COG 510YÖRE ARAŞTIRMALARI II3 + 02. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Coğrafyada yöre araştırmaları hakkında bilgi edinmek.
Ders İçeriği Yöre kavramı, bölge tasnifleri, Türkiye’de bölge sınıflandırmaları, Bölgelere göre yöre çalışmaları, Yöre belirlenmesinde kullanılan kriterler, Coğrafi literatürde yöre kavramı, Yöresel gelenekler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bölge sınıflandırmaları ve Türkiye’de bölge sınıflandırmalarının nasıl olduğu hakkında bilgi edinilecektir.
2Yöre kavramının belirlenmesinde kullanılan kriterleri öğrenecektir.
3Coğrafi işaretler ve Yöresel gelenekler hakkında bilgi sahibi olacaktır.
4Geçmişte günümüze yöre kavramının geçirdiği değişimleri öğrenecektir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001         
ÖK 002         
ÖK 003         
ÖK 004         
Ara Toplam         
Katkı000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11414
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11414
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)11414
Alan Çalışması14342
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması111
Materyal Tasarlama/Uygulama111
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1İBRAHİM GÖKBURUN
Detay 2021-2022 Bahar1İBRAHİM GÖKBURUN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
COG 510 YÖRE ARAŞTIRMALARI II 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. İBRAHİM GÖKBURUN igokburun@pau.edu.tr EGT A0117 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Coğrafyada yöre araştırmaları hakkında bilgi edinmek.
İçerik Yöre kavramı, bölge tasnifleri, Türkiye’de bölge sınıflandırmaları, Bölgelere göre yöre çalışmaları, Yöre belirlenmesinde kullanılan kriterler, Coğrafi literatürde yöre kavramı, Yöresel gelenekler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Giriş, dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi
2 Mekân ünitelerini, ayırma ve sınıflandırmada esas alınan unsurlar: Bölge- Bölüm-Yöre-Çevre-Kesim-Alan
3 Yöre kavramı ve Türkiye’de Bölgelere göre yöre çalışmaları.
4 Yörenin Yapısal Özellikleri
5 Yörenin Jeomorfolojik Özellikleri
6 Yörenin İklim Özellikleri
7 Yöresinin Vejetasyon Özellikleri
8 Ara Sınav
9 Yörenin Toprak Özellikleri
10 Yörenin Yerleşme Özellikleri
11 Yörenin Nüfus Özellikleri
12 Yörenin Ekonomik Özellikleri
13 Yöresel kültürel değerlerin tespit edilmesi
14 Örnek Yöre İncelemesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
ÖZÇAĞLAR, A., (2006 ) “Türkiye’nin Coğrafi Bölgeleri ile İstatistik Bölgelerinin Uygulamada Yarattıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri” Yayın Yeri: A.Ü. TÜCAUM IV. Ulusal Coğrafya Sempozyumu Bildiriler KitabıTürkçe
TÜMERTEKİN, E. ve ÖZGÜÇ, N. (2014) “Beşeri Coğrafya İnsan, Kültür, Mekan”, Çantay Yayınları, İstanbul.Türkçe
ATASOY, A. (2000). Yöre Araştırmaları (hassa Örneği). Konya: Atlas Akademi.Türkçe
Gökburun, İ, ve Sertkaya Doğan, Ö. (2019). İstanbul’da köyden Mahalleye Evrilen Yerleşmeler”. Coğrafya Dergisi, 39,73-87.Türkçe
APAN, A. (2004a). “Bölge Kavramı ve Bölgesel Kalkınma Ajansları.” Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi, 13(4):39-58.Türkçe
DARKOT, B. (1955) “Türkiye'nin Cografi Bölgeleri Hakkında”, Türk Coğrafya Dergisi. 13-14, sf.141–149.Türkçe
ÖZÇAĞLAR, A., (2003), “Türkiye’de Yapılan Bölge Ayrımları ve Bölge Planlama Üzerindeki Etkileri”, Ankara Üniv. Türkiye Coğrafyası Araş. Uyg. Merk., Coğrafi Bilimler Dergisi, c:1, s:1, 5-21Türkçe
ÖZEY R., (2016) Bölgesel Coğrafya Serüveninde Yanılgılar. Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı;60, 13-24, İstanbul.Türkçe
YOLCU, M. A. (2014). Nevşehir Yöresinde Yaşayan Geleneksel Meslekler, Ankara: NEVKAM Yayınları.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları