1 | Coğrafya biliminin temel kavram, kuram ve metodolojisini kullanarak araştırmalar yapma becerisi kazandırma |
2 | İnsan – doğa ilişkisi çerçevesinde coğrafi sorgulama becerisini kazanma |
3 | Doğal ve beşerî sistemlerin işleyiş ve değişimini kavratmak |
4 | Lehçeler arasındaki bu bilgi ve becerileri diğer disiplinlerle de (tarih, coğrafya, felsefe, sosyoloji, antropoloji, arkeoloji, vs) ilişkilendirerek değerlendirme bilgi ve becerisini kazanma, |
5 | Evrene ait temel unsurları yaşamla ilişkilendirme bilgi ve becerisini kazanma |
6 | Yakın çevresinden başlayarak ülkesine ve dünyaya ait mekânsal değerlere sahip çıkma bilinci geliştirmek, |
7 | Ekosistemin işleyişine yönelik sorumluluk bilinci kazanma |
8 | Doğa ve insanın uyumlu birlikteliği ve sürekliliği için mekânsal planlamanın önemini kavramak |
9 | Doğal ve beşerî kaynakların kullanımında “tasarruf bilinci” kazanma, |
10 | Mekânsal süreçlerin yerel ve küresel etkileşim içinde olabilirliğini irdeleme becerisini kazanma. |
11 | Kalkınma süreçlerinin doğayla uyumlu kılınmasının önemini kavrama, |