Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBR 466PARK VE AÇIK ALAN REKREASYONU - II3 + 28. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilerin etkinlik özelliklerine göre planlama, organizasyon ve değerlendirme yeteneklerini kazanmaları ve etkinlik çeşitliliği yaratabilmeleri.
Ders İçeriği Park ve açık alan rekreasyonu alanındaki etkinliklerin çeşitli uygulama özelliklerne göre incelenmesi, değerlendirilmesi ve uygulaması.
Ders Ön Koşul SBR 465 PARK VE AÇIK ALAN REKREASYONU - I
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Park ve açık alan rekreasyonu hakkında temel kavram ve alan bilgisine sahiptir.
2Diğer derslerinde edindiği bilgileri park ve açık alan rekreasyonu alanına aktarım yapmayı bilir.
3Çalışacağı bölgenin özelliklerine uygun modelleri uygulama bilgisine sahiptir.
4Park ve açık alan rekreasyonu alanındaki gelişmeleri takip etmesi gerektiğini bilir.
5Hazırlanan etkinlik ve uygulamaları neden sonuç ilişkisi içinde incelemeyi bilir.
6Doğal hayatı koruma konusunda bilgi sahibidir.
7İyi iletişim kurma becerisine sahip olur.
8Gruba ve yapılan etkinliğe uygun liderlik modelini belirler.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
ÖK 003                 
ÖK 006                 
Ara Toplam                 
Katkı00000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler6530
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)177
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)22040
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)22040
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1SİNAN YILDIRIM
Detay 2021-2022 Bahar1SİNAN YILDIRIM
Detay 2020-2021 Bahar1SÜLEYMAN GÖNÜLATEŞ
Detay 2019-2020 Bahar1SÜLEYMAN GÖNÜLATEŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBR 466 PARK VE AÇIK ALAN REKREASYONU - II 3 + 2 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi SİNAN YILDIRIM sinanyildirim@pau.edu.tr SBF B0205 SBTMER A0120 Dersin Devam Yüzdesi : %80 (Uygulamalı teorik derslerde devam sağlayan öğrenci tekrar aynı dersi aldığında devam koşulu aranır.)
Amaç Öğrencilerin etkinlik özelliklerine göre planlama, organizasyon ve değerlendirme yeteneklerini kazanmaları ve etkinlik çeşitliliği yaratabilmeleri.
İçerik Park ve açık alan rekreasyonu alanındaki etkinliklerin çeşitli uygulama özelliklerne göre incelenmesi, değerlendirilmesi ve uygulaması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanıtımı
2 Farklı toplumsal gruplar (engelliler-yaşlılar) ve park açık alan rekreasyonu
3 Açık hava rekreasyon ve eğitim programları tasarlamak ve geliştirmek
4 Örnek etkinlik sunumu. Öğrenci planlama ve sunum
5 Açık alan rekreasyon endüstrisi
6 Denizli şehir parklarının yöneticileriyle görüşme
7 Açık alan programlarının pazarlanması
8 Ara sınav
9 Açık alan söyleşi
10 Açık alan rekreasyon tesis planlama (park, konaklama, oyun alanları, ulaşım vb)
11 Stratejik plan hazırlama
12 Etkinlik uygulaması (tüm hafta)
13 İnsan kaynakları yönetimi
14 Açık alan programlarının geleceği
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Hurd, A.R., Anderson, D.M. (2011). The Park and Recreation Professional’s Handbook. Human Kinetics.English
Priest, S., Gass, M.A. (1995). Effective Leadership in Adventure Programing. Human Kinetics. English
Torkildsen, G. (2005). Leisure and Rereation Management. Published by Routledge. Newyork. Fifth Edition. English
Cordes, K. A., & Hutson, G. A. (2015). Outdoor recreation: Enrichment for a lifetime (4. ed.). Sagamore Publishing. English
Huddart, D., & Stott, T. (2019). Outdoor recreation: Environmental impacts and management. Springer Nature. English
Ardahan, F. (2017). Açık alan rekreasyonu içinde. Ankara: Detay Yayıncılık. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav25Ara Sınav
Ödev25Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları