Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
RKY 105ANALİTİK DÜŞÜNME VE KARAR VERME3 + 01. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilerin alanı ile ilgili bilgileri toplama ve analiz etme yetkinliklerini geliştirmelerine katkı sunmak, problem çözme ve kritik anlarda karar verme becerilerini arttırmak amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği ...
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenci analitik düşünme ve etkili kararlar alabilme becerilerinin önemini kavrar.
2Öğrenci alanındaki gelişmeleri takip edebilmek amacıyla bilgileri bir araya getirme, yorumlama ve kullanma becerisi edinir.
3Öğrenci karar vermeyi kolaylaştıran ya da zorlaştıran faktörleri tanır ve problem çözme sürecini hızlandırıcı teknikleri bilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001            
ÖK 002            
ÖK 003            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)12112
Ödevler188
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)188
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması12112
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1AHMET ÇETİN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
RKY 105 ANALİTİK DÜŞÜNME VE KARAR VERME 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. AHMET ÇETİN cetina@pau.edu.tr TUR A0307 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencilerin alanı ile ilgili bilgileri toplama ve analiz etme yetkinliklerini geliştirmelerine katkı sunmak, problem çözme ve kritik anlarda karar verme becerilerini arttırmak amaçlanmaktadır.
İçerik ...
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Düşünme Tarzları
2 Analitik Düşünme Döngüsü
3 Analitik Düşünme Becerileri ve Önemi
4 Analitik Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi
5 Problem nedir? Problemin Tanımlanması
6 Problem Çözme Süreci
7 Problem Çözme Süreci
8 Problemin Nedenlerini Araştırma ve Analiz Teknikleri
9 Mantık ve Akıl Yürütme
10 Mantık ve Akıl Yürütme
11 Karar Verme
12 Safsata
13 Safsata Türleri
14 Safsata İle Baş Etme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Yıl İçi Etkinlik20Yıl İçi Etkinlik
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları