Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PFP 5002ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ3 + 05. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavram, kuram, strateji, yaklaşım ve modelleri tanıtmak olup başlıca konular: Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar; öğretim ve öğrenme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri; öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi; öğretim materyalleri; öğretimin planlanması ve öğretim planları; öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; etkili okulda öğretim ve öğrenme; öğrenmede başarı; sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi; eğitim ve öğretim sürecinde etik ilkeler.
Ders İçeriği Pedagojik formasyon eğitim dersi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Arasınav188
Sunum4520
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması4416
Okuma4416
Pratik Çalışma41040
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






144

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1HASAN KAFALI
Detay 2023-2024 Güz2HASAN KAFALI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PFP 5002 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi HASAN KAFALI hkafali@pau.edu.tr FTRYO A0244 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin genel amacı, öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavram, kuram, strateji, yaklaşım ve modelleri tanıtmak olup başlıca konular: Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar; öğretim ve öğrenme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri; öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi; öğretim materyalleri; öğretimin planlanması ve öğretim planları; öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; etkili okulda öğretim ve öğrenme; öğrenmede başarı; sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi; eğitim ve öğretim sürecinde etik ilkeler.
İçerik Pedagojik formasyon eğitim dersi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Öğrenme ve öğretim ilkelerini açıklar. Öğretimde planlı çalışmanın önemini ve yararlarını açıklar.
2 Bilişsel davranışları açıklar. Bilişsel davranışlara uygun etkinlikler hazırlar. Niçin her bilişsel davranışa uygun etkinlik hazırlanması gerektiğini gerekçeleri ile açıklar
3 Duyuşsal davranışları açıklar. Duyuşsal davranışların önemini açıklar.
4 Psikomotor davranışları açıklar. Psikomotor davranışlara uygun etkinlikler hazırlar.
5 Kazanımların hangi kurallara uygun yazılacağını açıklar.
6 Öğrenme ve öğretim stratejilerinin nasıl kullanılacağını açıklar. Öğretim yöntemlerinin nasıl kullanılacağını açıklar.
7 Öğretim tekniklerinin nasıl kullanılacağını açıklar. Öğretim yöntemlerini birbiri ile karşılaştırarak üstünlüklerini söyler.
8 Çoklu Zekâ Kuramının her bir türünü tanımlar.
9 Çoklu Zekâ Kuramına uygun etkinlikler hazırlar. Kendi alanına uygun günlük plan örneği hazırlar.
10 Plan yapmaksızın ders işlemenin neden uygun olmadığını gerekçeleri ile açıklar.
11 Öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumluluklarını açıklar
12 Öğretimi zaman ve içerik olarak planlamayı -öğretim materyali seçme ve hazırlamayı -sınıf içi etkinlikleri çağdaş değerlendirme yolları ile değerlendirmeyi bilir.
13 Edindiği öğretim becerileri doğrultusunda, öğretim ilkelerini dikkate alarak uygun bir ders planlar ve uygular.
14 Üst düzey düşünme becerilerinin neden ve nasıl kazandırılması gerektiğini açıklar.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Mehmet Zeki Aydın&Öğretim İlke ve Yöntemleri- Nobel Akademik yayıncılık-2022 Türkçe
Tan, Ş. (2008). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara:PegemA Yayıncılık.Türkçe
Sönmez, V. (2000). Öğretmen El Kitabı. (7. Basım). Ankara:Anı Yayıncılık.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı55Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Yıl İçi Etkinlik15Yıl İçi Etkinlik
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları