Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OFD 407REHBERLİK3 + 07. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Farklı kademelerdeki okullarda sunulabilecek rehberlik hizmetleri için gerekli alan bilgisi ve becerilerini kazandırmaya yöneliktir.
Ders İçeriği Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler), teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Okullardaki psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin anlayış geliştirme
2PDR hizmetlerinin içeriği, kapsamı ve hizmetin doğasını anlama
3Psikolojik danışman ve sınıf rehber öğretmenin rol ve işlerini anlama
4PDR hizmetlerine ilişkin olumlu tutum geliştirme
5İnsana ve insan doğasına insancıl açıdan bakabilme
6Kendilerine yönelik kişisel, eğitsel ve mesleki gelişme alanlarında farkındalık kazanmaları ve PDR hizmetleri için sürekli gelişme sağlar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22
ÖK 001 24                   
ÖK 002 2    3               
ÖK 003         2            
ÖK 004344                   
ÖK 005         5            
ÖK 006  423 4    5          
Ara Toplam381223 7  7 5          
Katkı1120101001010000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)6318
Ödevler3515
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)155
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11616
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)21020
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz5BÜLENT AĞBUĞA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OFD 407 REHBERLİK 3 + 0 5 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. BÜLENT AĞBUĞA bakboga@pau.edu.tr SBF A0113 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Farklı kademelerdeki okullarda sunulabilecek rehberlik hizmetleri için gerekli alan bilgisi ve becerilerini kazandırmaya yöneliktir.
İçerik Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler), teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Giriş ve Temel Kavramlar
2 Tarihçe
3 Rehberlik Modelleri
4 Rehberlik Hizmetlerinin Sınıflandırılması
5 Rehberlik Hizmetlerinin Sınıflandırılması
6 Mesleki Rehberlik
7 Eğitsel Rehberlik
8 Kişisel Sosyal Rehberlik
9 Ara sınav
10 Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmet Alanları
11 Bireyi Tanıma Teknikleri
12 Test Teknikleri
13 Testdışı Teknikler
14 Rehberlik Hizmetlerinin Örgütsel Yapısı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Prof.Dr. Binnur YEŞİLYAPRAK 21. Yüz Yılda Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayınevi.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları