Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBE 316EĞİTSEL OYUNLAR1 + 26. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Eğitsel oyunun tanımı ve tarihçesi, oyunun önemi, oyunun çocuk gelişimine katkısı, oyun ortamı, araç ve gereçler, temel hareketlerin oyunla öğretimi, beden eğitimi derslerinde eğitsel oyunun kullanımı, spor eğitiminde eğitsel oyunun kullanımının öğretilmesi amaçlanmıştır.
Ders İçeriği Tanım, tarihçe, oyunun çocuklar için önemi, çocuk gelişimine etkisi, oyun ortamı ve aletleri, temel hareketlerin oyunla öğretimi, oyun seçimi, koordinasyon geliştiren oyunlar, ritmik etkinlikler içeren oyunlar, oyun materyali hazırlama ve oynama.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Oyunlar ile ilgili kavramları tanımlar.
2Oyunların çocuk gelişimi üzerindeki önemini tanımlar.
3Oyunların çocuk gelişimi üzerindeki etkisini tanımlar
4Oyun temel becerilerini öğretir.
5Takım ve bireysel oyunları öğretir.
6Oyunların insan yaşamındaki önemini değerlendirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22
ÖK 0015                     
ÖK 0024     5               
ÖK 0035     5               
ÖK 00455 555 45   5         
ÖK 0055    5 55   5         
ÖK 0064              55     
Ara Toplam285 551010910   10  55     
Katkı5101122220002001100000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)5630
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)155
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11818
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)155
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)144
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1ŞERİFE TOPALOĞLU
Detay 2021-2022 Bahar1ŞERİFE TOPALOĞLU
Detay 2020-2021 Bahar1ŞERİFE TOPALOĞLU
Detay 2019-2020 Bahar1ŞERİFE TOPALOĞLU
Detay 2018-2019 Bahar1ŞERİFE TOPALOĞLU
Detay 2017-2018 Bahar1ŞERİFE TOPALOĞLU
Detay 2016-2017 Bahar1ŞERİFE TOPALOĞLU
Detay 2015-2016 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2014-2015 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2013-2014 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2012-2013 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2011-2012 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2010-2011 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2009-2010 Bahar1GÜLSEVDİ BOZDEMİR
Detay 2008-2009 Bahar1ŞERİFE TOPALOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBE 316 EĞİTSEL OYUNLAR 1 + 2 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. ŞERİFE TOPALOĞLU serifet@pau.edu.tr SBF A0010 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Eğitsel oyunun tanımı ve tarihçesi, oyunun önemi, oyunun çocuk gelişimine katkısı, oyun ortamı, araç ve gereçler, temel hareketlerin oyunla öğretimi, beden eğitimi derslerinde eğitsel oyunun kullanımı, spor eğitiminde eğitsel oyunun kullanımının öğretilmesi amaçlanmıştır.
İçerik Tanım, tarihçe, oyunun çocuklar için önemi, çocuk gelişimine etkisi, oyun ortamı ve aletleri, temel hareketlerin oyunla öğretimi, oyun seçimi, koordinasyon geliştiren oyunlar, ritmik etkinlikler içeren oyunlar, oyun materyali hazırlama ve oynama.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Oyunun tanımı ve tarihçesi
2 Oyunun çocuk gelişimine etkisi; Fiziksel, Sosyal, Psikolojik 6-8 Yaş Çocukların Gelişim Özellikleri
3 Eğitimde oyunun kullanılması 9-11 Yaş Çocukların Gelişim Özellikleri
4 12-14 Yaş Çocukların Gelişim Özellikleri Eğitsel oyunların yapısı, özellikleri, sınıflandırılması
5 Eğitsel oyunlarda amaçlar
6 Eğitsel oyun ve sınıflandırılması
7 Beden Eğitimi dersinde eğitsel oyun Spor eğitiminde eğitsel oyun
8 Sınıf içi eğitsel oyunlar
9 Ara Sınav
10 Oyunun planlanması ve oyun seçimi, Branşlara yönelik oyunlar
11 Eğitsel oyunun yönetilmesi, oyunun çeşitlendirilmesi, Branşlara yönelik oyunlar
12 Eğitsel oyunların oynatılmasında disiplin, ceza ve ödül, Branşlara yönelik oyunlar
13 Fiziksel engelli çocuklarda eğitsel oyun Branşlara yönelik oyunlar
14 Eğitsel oyunların değerlendirilmesi Branşlara yönelik oyunlar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
• Ağbuğa B.Aslan,Ş.(2010). İlköğretim Okulları İçin Oyunlarla Beden Eğitimi.Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Türkçe
• Kale, R. (2007). İlköğretimde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.Türkçe
- Ortaokullarda Eğitsel Oyunlar Yrd. Doç. Dr. Bilal Çoban, Öğr. Gör. Eyüp Nacar / Nobel Yayın Dağıtım Basım Yılı: 2015Türkçe
-Yrd. Doç. Dr. Duygu Harmandar Demirel, Doç. Dr. Gülten Hergüner, Arş. Gör. Emrah Serdar Okul Öncesi ve İlkokulda Eğitsel Oyunlar, Kesit Yayınları, 2017 Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları