Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBE 301PSİKOMOTOR GELİŞİM3 + 05. Yarıyıl3,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Psikomotor gelişim ile ilgili temel kavramlar, kurallar ve terminolojiyi anlama; psikomotor gelişimin değişik yönleri hakkında bilgi edinebilme; büyüme ve psikomotor gelişim evrelerini; psikomotor gelişimle ilgili teorik bilgileri uygulamaya aktarabilme anlayabilme; temel lokomotor, manipulatif ve dengeleme becerilerini doğru gözlemleyebilme.
Ders İçeriği Öğrenme süreci ve öğrenme ile ilgili çalışmalar, beceri ve beceri türleri, bireysel ayrılıklar, algılama ve bellek, motor öğrenme modülleri, dönüt performanstaki önemi, reaksiyon zamanı ve karar verme mekanizmaları, dikkat ve insan performansı, performans becerilerinde duyuşsal destek, transfer, hız ve doğruluk ilkeleri, motivasyon gibi konulara yer verilmektedir. .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Psikomotor gelişim ile ilgili temel kavramları bilir.
2Psikomotor gelişim evrelerini açıklar.
3Alanıyla ilgili becerilerin öğretiminde bireyin içinde bulunduğu psikomotor gelişim evresi özelliklerinin öneminin farkındadır
4Psikomotor gelişimde bireysel farklılıkların öneminin farkındadır.
5Psikomotor gelişimle ilgili teorik bilgileri uygulamada kullanır.
6Temel lokomotor, manipulatif ve dengeleme becerilerini değerlendirir.
7Bir beceriyi öğretirken psikomotor gelişim alanındaki beceri sınıflandırmasından faydalanır.
8Psikomotor gelişimle ilgili bilgilerini yaşamındaki yeni durumlara uygular.
9Sağlıklı bir psikomotor gelişim için beden eğitimi ve sporun öneminin farkındadır.
10Mesleki uygulamalarında psikomotor gelişimi desteklemek amacı ile yaptığı çalışmalarda çağın getirdiği yenilikleri takip eder.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22
ÖK 0013 3   2      22   4   
ÖK 0023 3   2           4   
ÖK 003  32      3     22    
ÖK 004   32     3    3      
ÖK 0053 22    4    22   3   
ÖK 00633     2     44   4   
ÖK 007332    4  4       3   
ÖK 00833    3     2     2   
ÖK 0093        2      233   
ÖK 010      3    2    3     
Ara Toplam2191372 1064210228837523   
Katkı2111001100100110112000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13113
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)339
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)339
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)248
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)2510
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






91

3,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Güz1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2020-2021 Güz1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2019-2020 Güz1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2018-2019 Güz1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2017-2018 Güz1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2016-2017 Güz1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2015-2016 Güz1ÖZGÜR MÜLAZIMOĞLU BALLI
Detay 2014-2015 Güz1ÖZGÜR MÜLAZIMOĞLU BALLI
Detay 2013-2014 Güz1ÖZGÜR MÜLAZIMOĞLU BALLI
Detay 2012-2013 Güz1ÖZGÜR MÜLAZIMOĞLU BALLI
Detay 2011-2012 Güz1ÖZGÜR MÜLAZIMOĞLU BALLI
Detay 2010-2011 Güz1ÖZGÜR MÜLAZIMOĞLU BALLI
Detay 2009-2010 Güz1ÖZGÜR MÜLAZIMOĞLU BALLI
Detay 2008-2009 Güz1ÖZGÜR MÜLAZIMOĞLU BALLI
Detay 2007-2008 Güz1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2007-2008 Güz2BÜLENT AĞBUĞA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBE 301 PSİKOMOTOR GELİŞİM 3 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. BÜLENT AĞBUĞA bakboga@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Psikomotor gelişim ile ilgili temel kavramlar, kurallar ve terminolojiyi anlama; psikomotor gelişimin değişik yönleri hakkında bilgi edinebilme; büyüme ve psikomotor gelişim evrelerini; psikomotor gelişimle ilgili teorik bilgileri uygulamaya aktarabilme anlayabilme; temel lokomotor, manipulatif ve dengeleme becerilerini doğru gözlemleyebilme.
İçerik Öğrenme süreci ve öğrenme ile ilgili çalışmalar, beceri ve beceri türleri, bireysel ayrılıklar, algılama ve bellek, motor öğrenme modülleri, dönüt performanstaki önemi, reaksiyon zamanı ve karar verme mekanizmaları, dikkat ve insan performansı, performans becerilerinde duyuşsal destek, transfer, hız ve doğruluk ilkeleri, motivasyon gibi konulara yer verilmektedir. .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin genel tanımı, önemi, yarıyıl içindeki konu dağılımı hakkında genel bilgi. Psikomotor Gelişim ve Gelişim ile İlgili Temel Kavramlar
2 Psikomotor Gelişim ve Gelişim ile İlgili Temel Kavramlar. Psikomotor gelişimin ilkeleri. Psikomotor gelişimin tarihsel süreci.
3 Motor gelişim alanları ve bileşenleri. Motor Gelişim Kuram ve kuramcıları
4 Motor Gelişim Kuram ve kuramcıları.
5 Psikomotor Gelişimi etkileyen faktörler. Doğum öncesinde büyüme ve gelişme
6 Doğum esnası ve sonrası büyüme ve gelişme
7 Algısal Motor Gelişim
8 Psikomotor Gelişim Dönemleri (Doğum öncesi ve sonrası)
9 Gallahue'nin motor gelişim modeli
10 Gallahue'nin motor gelişim modeli
11 Gallahue'nin motor gelişim modeli
12 Psikomotor testler
13 Psikomotor testler
14 Motor Gelişim ve Benlik Kavramı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Gallahue, D.L. and Ozmun, J.G. 2006. Understanding motor development: Infants, children, adolescents, adults. 6th Ed. International Edition, McGraw-Hill Companies, 524 p., New York.English
Gökmen, H., Karagül, T. ve Aşçı, F.H. 1995. Psikomotor gelişim. T.C. Başbakanlık GSGM, Eğitim Dairesi Başkanlığı, Gökçe Ofset, 95 s., Ankara.Türkçe
Haywood, K.M. and Getchell, N. 2005. Life span motor development. Fourth Edition, Human Kinetics, 326 p., USA.English
Özer, D. ve Özer, K. 2002. Çocuklarda motor gelişim. Geliştirilmiş 2. Baskı. Nobel Yayın Evi, 292 s., Ankara.Türkçe
Payne, V.G. ve Isaacs, L.D. 2005. Human motor development: A life span approach. 5th ed., 497 p., McGraw-Hill. Boston.English
Adams, F.J. 2001. Ergenliği anlamak. (Çeviri B. Onur). İmge Kitabevi Yayınları, 393 s. Ankara.Türkçe
Aral, N., Baran, G., Bulut, Ş. ve Çimen, S. 2000a. Çocuk gelişimi 1. 1. Baskı. Ya-Pa Yayın ve Pazarlama San. ve Tic. A.Ş., Kaptan Ofset, 152 s., İstanbul.Türkçe
Aral, N., Baran, G., Bulut, Ş. ve Çimen, S. 2000b. Çocuk gelişimi 2. 1. Baskı. Ya-Pa Yayın ve Pazarlama San. Ve Tic. A.Ş., Kaptan Ofset, 131 s., İstanbul.Türkçe
Aral, N., Kandır, A. ve Yaşar, M.C. 2000c. Okul öncesi eğitim 1. Baskı. Ya-Pa Yayın ve Pazarlama San. Ve Tic. A.Ş., Kaptan Ofset, 159 s. , İstanbul.Türkçe
Atay, M. (2005). Çocukluk döneminde gelişim. Kök Yayıncılık, Ankara.Türkçe
Cratty 1978. Perceptual and motor develpment in infant and chilren. 2nd ed. Prentice-Hall, Inc., New Jersey.English
Gabbord, C. P. 1996. Lifelong motor development. Second ed. Brown and Benchmark Publishers, 458 p., USA. English
Gander, J.M. and Gardiner, W.H. 2001. Çocuk ve ergen gelişimi. (Çeviri: B. Onur) 4. baskı. İmge Kitabevi Yayınları, 618 s. Ankara.Türkçe
Hurlock, E.B. 1978. Child development. Altıncı Baskı. McGraw-Hill Book Comp., New York.English
Kluka, Darlene A. (1999) Motor Behavior: From Learning to Performance. Englewood, Colorado: Morton Publishing Company.English
Magill, R. A. 2004. Motor learning: Concepts and applications. 7th ed. McGraw-Hill Co., 400 p., New York. English
Mengütay S. (1997). Okul Önccesi ve İlkokullarda hareket Gelişimi ve Spor. İstanbul.Türkçe
San Bayhan, P. ve Artan, İ. 2004. Çocuk gelişimi ve eğitimi. Morpa Kültür Yayınları Ltd. Ş., Asır Matbaası, 296 s., İstanbul. Türkçe
Santrock J.W. 1989. Life-span development – third edition. Wm.C. Brown Publishers, 627 p., Dubuque, Iowa. English
Sevimay, D. 1986. Okul öncesi çağı çocuklarının motor performanslarının incelenmesi. Bilim uzmanlığı tezi (basılmamış). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.Türkçe
Yeşilyaprak, B. 2002. Gelişim ve öğrenme psikolojisi. Pegem A Yayıncılık, 286 s., Ankara.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Proje20Proje
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları